Fandom

Astronomican

Marneus Calgar

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze80 Udostępnij
LEWY cudzysłów.png
Podążamy śladami Guillimana. Jako zapisano w Kodeksie
PRAWY cudzysłów.png

—Marneus Calgar

Warhammer 40k.jpg

Marneus Augustus Calgar zasiadający na swoim tronie.

Marneus Augustus Calgar jest wojownikiem Imperatora, Wielkim Lordem Macragge, a zarazem Wielkim mistrzem jednego z pośród najznamienitszych i najliczniejszych zakonów Adeptus Astartes. Mianowicie zakonu Ultramarines, który swoją główną siedzibę ma na Macragge. Marneus przewodzi zakonowi z oddaniem i honorem, pilnując również aby każdy brat przestrzegał codexu astartes i go rozumiał. Rusza do boju z ogromną odwagą i wiedzą taktyczną, odziany w rzadki pancerz terminatorski, uzbrojony w potężną parę rękawic energetycznych sprzężonych z bolterami, których wielkość sprawia wrażenie jakoby Calgar był ubrany w pancerz Centurion. Jednak mimo ogromnych, wręcz nieporęcznych, rozmiarów nie odbija się na efektywności i umiejętnościach Marneusa. Calgar jest również jednym z najlepszych wojowników Imperatora jakich widziało Imperium Ludzkości. Jego ogromne zasługi zapisane są w dwudziestu ośmiu wielkich księgach, które są schowane bezpiecznie w najgłębszych skarbcach zakonu wewnątrz twierdzy Hery na Macragge.

Wyposażenie

Marneus Calgar posiada na swym osobistym wyposażeniu bardzo potężne uzbrojenie i opancerzenie. Nie wspominając o tym, że wszystkie światy podlegające pod Ultramarines produkują wyposażenie dla całego zakonu z którego również może on korzystać. Marneus jednak w bitwie pokazuje się głównie w pancerzu terminatorskim, uzbrojony w swoje rękawice. Którymi rozrywa wrogów na strzępy, a bolterami ostrzeliwuje wrogów dążąc do zwarcia, lub likwiduje tych uciekających.

  • Artefaktyczny pancerz wspomagany - Pancerze te są niezwykle rzadkie, lecz zapewniają dużą ochronę osobie go noszącej. Czasem ich skuteczność jest porównywalna z pancerzami terminatorskimi, a to ze względu na naprawdę staranne wykonanie. Przywdzianie takiego pancerza jest możliwe tylko dla wojowników, którzy wykazali się w walce i dowiedli swojej wartości. Są to najczęściej weterani i czempioni, jak również sierżanci i kapitanowie kompanii. Pancerz jest również wystarczająco dobrze przystosowany aby Marneus mógł nieść swoje ulubione rękawice energetyczne.
  • Pancerz Antilochus - Jest to pancerz terminatorski wzoru Indomitus, tworzony na zamówienie przez kapłanów maszyny z Ademax Primus. Dość często gdy nosi ten pancerz, Calgar ma w pobliżu siebie gwardię honorową. Dzięki temu pancerzowi potrafi on unieść rękawice energetyczne z bolterami, którymi posługuje się po mistrzowsku.
  • Rękawice Ultramaru - Są to mistrzowsko wykonane, z nieznanego okresu i przez nieznanych rzemieślników, rękawice energetyczne sprzężone z bolterami, których moc jest porównywalna do bolterów szturmowych. Odnalazł je Patriarcha zakonu Guilliman, po czym dość często ich używał. Nawet największym i najlepszym kapłanom maszyny nie udało się wniknąć do wnętrza mechanizmów tych wspaniałych rękawic. Obecnie używa ich, praktycznie zawsze, Calgar, który do perfekcji opanował sztukę posługiwania się nimi. Gdy nie są używane, rękawice przebywają wewnątrz świątyni Hery na Macragge.
  • Żelaza Aureola - Jest to, wbrew nazwie, aureola wykonana z wielu metali w kształcie półokręgu, zawierająca charakterystyczne kolce i inne ozdoby, jak czaszki, czy charakterystyczny dla Imperium Aquila. Jest ona generatorem tarczy grawitacyjnej, która chroni wojownika przed szybko przelatującymi obiektami. Montowana zazwyczaj na plecaku marines za jego głową, bądź noszona jako naszyjnik. Dostąpić jej zamocowania na swym pancerzu mogą jedynie wojownicy, którzy wykazali się ogromną, wręcz samobójczą, odwagą.

Historia

Warhammer 40k marneus calgar and honor guard by jorsch-d4jydu9.jpg

Marneus Augustus Calgar z obstawą.

Marneus Calgar jest dumnym, honorowym, lojalnym i bardzo odważnym wojownikiem. Świetnym strategiem i dowódcą polowym. Jego zmysł taktyczny można porównać jedynie do patriarchy jego zakonu, do Guillimana. Calgar jest również szlachcicem, a od nich się wymaga by na polu bitwy nie okazywali ani odrobiny strachu. Z czym Lord Macragge, nie ma większego problemu, ponieważ oddając się w zakonne ręce, stając się Kosmicznym Marines pozwolił sobie zaszczepić nieznajomość strachu. Co dość licznie pokazuje podczas bitew. Gdy żołnierze szukają osłony przed ogniem wroga, on stoi i spogląda na pole bitwy, szybko oceniając taktyczną sytuację, opracowując plan w mgnieniu oka i wdrażając go w życie. Osłony dotyka tylko wówczas gdy nie ma innej, lepszej, taktycznej decyzji. Jego umiejętności w walce wręcz czy dystansowej, przy użyciu rękawic Ultramaru są legendarne. Podobnie jak jego oddanie sprawie. Jego talenty pozwoliły mu odnieść wiele sukcesów i zwycięstw, które zostały spisane przez zakon w ogromnych księgach. Lojalność jego wojowników wobec niego, jest również, co najmniej, legendarna. Dzięki ich, często kosztujących życie, poświęceniach Calgar mógł odnieść te sukcesy i poprowadzić innych do zwycięstwa. Jego czyny są znane w całym Imperium, a na jego widok ludzie wiwatują. Chociaż znajdują się i tacy, którzy nie cieszą się na widok bohatera Ultramaru.

Znane bitwy i osiągnięcia

Calgar Honour Guard vs. Behemoth.jpg

Calgar wraz z odziałami walczą przeciwko Tyranidzkiej inwazji.

Mistrz zakonu Ultramarines słynie z wielu sukcesów, dzięki którym jest tak bardzo znany, uwielbiany i uznawany za jednego z największych bohaterów Imperium. Jego niektóre czyny, potrafią przyćmić nawet niektórych patriarchów. Lecz do jedno najbardziej znanych bitew należą:
  • 745.M41 Wojna o Macragge zwana również pierwszą wojną z tyranidami - Calgar dowiedziawszy się o nadciągających tyranidach, postawił wszystkie światy Ultramaru w stan najwyższej gotowości, a przed samą planetą ustawić blokadę. Kilka tygodni później tyranidzka flota pokazała się. Cześć sił została związana walką z Imperialnymi okrętami, podczas gdy tysiące innych statków ruszyły na planetę po biomasę. Na planecie Calgar podzielił swe wojska na trzy armie, a sam na czele trzeciej ruszył spowolnić wrogie wyprzedzenie. Jemu i jego ludziom, pomimo strat, szło dobrze. Do czasu, aż na pole bitwy zawiał władca roju, który poprowadził natarcie xenos. Calgar widząc zwiększoną moc ataku wroga, nakazał ewakuację. Legion wyczuł, że zdobycz mu się wymyka, zebrał więc swych najlepszych wojowników i zaczął zmierzać w stronę bohatera Imperium, który brodził w tyranidzkich zwłokach po kolana. Calgar stanął do tytanicznego pojedynku, pomimo wyczerpania, z Lordem tyranów. Jednak na nim, ciosy Lorda Macragge nie zrobiły żadnego wrażenia. Powalił on Marneusa i miał już zadać ostateczny cios, gdy nagle rzuciła się na niego osobista gwardia Mistrza zakonu Ultramarines. Dzięki ich samobójczemu poświęceniu, Calgar został ewakuowany na orbitujący statek. Ostatecznie Macragge odepchnęło tyranidzką inwazję, lecz ogromnymi kosztami. Natomiast sam Lord tyranów został uznany za zabitego podczas szturmu na twierdzę bronioną przez I kompanię zakonu Ultramarines.
  • 762.M41 Wojna o Thrax - Dowodząc swoimi ludźmi Calgar dokonał desantu na świat-kuźnię Thrax, który został opanowany przez zgubne moce. Gdy udało im się uzyskać istotne banki danych, przy okazji wysyłając niezliczone zastępy wrogów do ich bogów, sam Lord Macragge poprosił Inkwizycję o dokonanie Exterminatusu.
  • 797.M41 Oblężenie Zalathras - Jest to jedno z najbardziej znanych osiągnięć Calgara, albowiem on sam, przez jeden dzień i jedną noc, bronił bramy świata-ula Zalathras przed całą orkową hordą.
  • 888.M41 Wojna o berło Galaxian - Pewien Eldarski dyplomata poleciał na jeden z Imperialnych światów, mianowicie na Commrath aby zapytać o oddanie starożytnego artefaktu, zwanego berłem Galaxian. Gubernator odmówił wysłannikowi i kazał go natychmiast zastrzelić. Obawiając się o inwazję z powodu artefaktu, wysłał prośbę o wsparcie do zakonu Ultramarines. Kolejny raz cały zakon stanął do bitwy. Jak przypuszczano Eldarzy atakowali dość licznie i często, lecz za każdym razem byli odpierani. Przyzwali więc wcielenie boga wojny, Awatara Khaine'a który szedł naprzód, niewrażliwy na ostrzał broni ręcznych a nawet ciężkich. Jedynie co udało się osiągnąć tym ostrzałem, to rozwścieczyć wcielenie boga wojny. Calgar wyzwał więc go do pojedynku. Awatar atakował z całą swoją wściekłością, pierwszy jego cios był chybiony. Drugi oddzielił znaczną cześć pancerza od jego posiadacza. Trzeci zatopił się głęboko w naramienniku i ramieniu Calgara i powalił go na kolana. Awatar chcąc zakończyć pojedynek wyprowadził kolejny, czwarty cios, który zatrzymał się na jednej z rękawic Ultramaru. Calgar podniósł się z całych sił i uderzył obiema rękawicami w pierś Awatara Khaine'a, tym przebijając się na wylot i niszcząc go. Eldarzy po tak wielkiej porażce, uciekli, a sam Calgar nakazał przeniesienie artefaktu na Macragge, gdzie obecnie jest przechowywana w twierdzy Hery.
  • 921.M41 Zasadzka w strefie Darkhold - Marneus Calgar wleciał w zasadzkę Władców Nocy, jego statek został krytycznie trafiony i zmuszony do lądowania na Imperialnym feudalnym świecie Barathred. Mroczni Lordowie wysłali wojowników, aby zlikwidować Lorda Macragge, lecz ten dzięki swym talentom, zwerbował populację planety, dzięki której udało mu się pokonać sługi chaosu w ogromnej heroicznej bitwie.
  • 935.M41 Ponowna inwazja M'kara - M'kar po raz kolejny postanowił spróbować, ponownie, podbić Ultramar. Wcześniej w 878.M41 jego siły zostały zniszczone poprzez dowodzącego siłami Ultramarines Kapitana Cato Sicariusa. Tym razem, jego siły zostały starte w proch przez siły dowodzone przez Marneusa Calgara, który to wyzwał i pokonał M'kara w pojedynku, lecz nie był zdolny, nawet przy pomocy Inkwizycji, odesłać go z tego świata. Dlatego też M'Kara uwięziono.
  • 976.M41 Flota-Rój Perseusz - Calgar wraz ze swoimi ludźmi brali udział w walkach przeciwko tej flocie. Podczas tych bojów, z wielu raportów wynikało, że sam Lord Macragge stracił wszystkie cztery kończyny jak również oko, które zastąpiono bionicznym odpowiednikiem. Co tej pory nie udało się ustalić jak bardzo te raporty trzymają się prawdy.
  • 991.M41 Inwazja na Ichar IV - Flota-rój Kraken dokonała inwazji na przemysłowy świat Ichar IV, na którym akurat Ultramarines tłumili bunt. Niestety, przyszło im go bronić przed Tyranidzką flotą. Na szczęście, wojownicy którzy walczyli podczas obrony Macragge przed tyranidami byli także tutaj. Dlatego też Lord Macragge poprowadził swych ludzi do śmiałego ataku. Również tutaj Calgar spotkał Lorda tyranów, lecz tym razem to Calgar pokonał, wręcz zmasakrował, gołymi rekami, władcę roju. Mistrz zakonu Ultramarines przystąpił potem do wyniszczania pozostałych xenos na planecie. Niestety dla samej planety było już za późno, tyranidzi zdążyli się wystarczająco pożywić, aby planeta była niezdatna do życia.
  • 997.M41 Kolejna inwazja M'kara - Po wyzwoleniu przez Żelaznych Wojowników. M'Kar postanowił, ponownie, podbić cały Ultramar i zniszczyć Ultramarines. Calgar ponownie pokonał M'Kara, tym razem jednak był przygotowany i uzbrojony w starożytny artefakt z czasów Herezji Horusa, którym udało mu się zlikwidować M'Kara.

Ciekawostki

  • Marneus Augustus Calgar jest jedną z wielu postaci prowadzonych przez Matta Warda, dlatego też jest uważany, przez graczy i czytelników, za bardzo OP(Over Power - Przesadzony, Za Mocny itp.) postać w uniwersum. O czym świadczy chociażby to, że obronił sam przez dzień i noc bramę przed orkową hordą, czy to, że zabił Władcę Roju bez większego wysiłku.
  • Jego czyny i zasługi dla Imperium są tak wielkie, że potrafią przyćmić nawet patriarchów, jeżeli nie samego Imperatora.
  • Lord Macragge jest dość potężnej budowy i wielkich rozmiarów. Podobnie jak rękawice i pancerz przez niego noszone. Daje to wrażenie jakoby używał on pancerza Centurion. Jednakże używa on bardzo rzadkiego pancerza taktycznego drednot.

Źródła

  • Codex: Space Marines 6th Edition str.  46, 53-54
  • Codex: Space Marines 5th Editon  str. 16
  • Codex: Ultramarines 2nd Edition, pg. 72
  • White Dwarf 97 US, "Ultramarines," by David Wise & Rick Priestly, pp. 39-49

Więcej z Fandomu

Losowa wiki