Fandom

Astronomican

Manta

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze9 Udostępnij
Manta1.jpg

Manta

Manta to super-ciężki niszczyciel należący do Tau. Jego rozmiary i siłę ognia można porównać do Imperialnych Tytanów czy Orkowych Gargantów. Jest to zasadniczo statek do podróży kosmicznych, jednak dzięki swoim rozmiarom (jest bardzo duży, aczkolwiek mniejszy od innych okrętów), jest na tyle zwrotny i szybki by wspomagać siły naziemne podczas frontalnych ataków na umocnienia przeciwnika. Co więcej, spełnia także funkcję transportowe. Pomieścić może znacznie więcej jednostek niż np. Orca

Jest to jedna z najcenniejszych maszyn w całym arsenale Tau, sprawdzając się niemal w każdej roli. W bitwach kosmicznych jedna Manta stanowi wyzwanie dla całych szwadronów myśliwców, a na ziemi funkcjonuje jako ciężkie wsparcie i transporter.

Pilotują je członkowie Kasty Powietrza. Dwóch z nich przesiaduje w głównym kokpicie. Jeden zajmuje się pilotażem, a drugi obsługuje w tym czasie broń. Czterech innych przesiaduje na tyłach, kontrolując resztę okrętu.

Historia

Manta2.jpg

Dwie Manty nad Taros

Podczas Kampanii na Taros, Manty służyły głównie jako transporter wojsk i ciężkiego sprzętu przez i na planetę. Dzięki temu Tau łatwo rozmieszczali się by odpierać Imperialne kontrataki, a także szybko wycofywali się po przeprowadzeniu najazdu. Ich flota zapewniła również znaczną strategiczną przewagę nad mniej mobilnymi okrętami Gwardii Imperialnej. Manty były wykorzystywane w zasadzie podczas każdego większego konfliktu zbrojnego, włączając w to Krucjatę w Zatoce Damoklesa, gdzie wykazały one swoją ogromną przydatność podczas przepędzania imperialnych najeźdźców. Pierwszy raz w armii Tau pojawił się podczas trwania Drugiej Sfery Ekspansji.

Rola taktyczna

Manta jest najbardziej pojemnym transportowcem w arsenale Tau. Na swój pokład jest w stanie zabrać praktycznie całą Kadrę, łącznie z pojazdami i pancerzami bitewnymi. Górny pokład mieści pięćdziesięciu pięciu żołnierzy, natomiast na dolny można zabrać już stu czterdziestu pięciu Gdy już natomiast dostarczy jednostki w wyznaczone miejsce, może stanowić dla nich potężne wsparcie ogniowe, zsyłając deszcz śmierci na głowy nieprzyjaciela ze swoich licznych i zabójczych broni.

Uzbrojenie

Manta3.jpg

Wykaz uzbrojenia Manty, także porównanie rozmiaru do Wojownika Ognia

Dzięki swoim rozmiarom, Manta może wykorzystywać cały arsenał broni, który potęgą dorównuję działom zainstalowanym na Tytanach Imperialnych. Umożliwiają one Mancie niszczenie całych armii przy jednym przelocie. Główną bronią są dwa ciężkie działa szynowe. Bronie te wykorzystują sztuczną inteligencję sond, które same nakierowują się na słabe punkty w pancerzu, co znacznie zwiększa celność i obrażenia przy pojedynczym strzale. Mogą także strzelać amunicją odłamkową, która nie jest tak skuteczna w bitwach kosmicznych, ale dzięki dużej mocy odłamków jest bardzo użyteczna w ostrzeliwaniu pozycji przeciwnika.

Jako wsparcie do tej broni, zamontowanych są także działa jonowe. Mniejszą siłę ognia od głównych dział szynowych nadrabiają szybkostrzelnością. Jest ich sześć, po trzy na każdym skrzydle. Reszta uzbrojenia to między innymi rakiety samonaprowadzające , które kierują się same idealnie w cele oznaczone znaczniki celów. Zamontowanych jest również także szesnaście kontrolowanych przez sondy działek pulsowych, które służą do walki w bliskim dystansie, np. do obrony przed wrogimi myśliwcami, lecz także jako przygniatająca wrogą piechotę siła ognia. W razie konieczności może posiłkować się również wyrzutniami rakiet.

Źródła

Imperial Armour: Apocalypse, str. 126

Więcej z Fandomu

Losowa wiki