Fandom

Astronomican

Macragge

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze6 Udostępnij
Macragge.jpg

Macragge

Macragge jest imperialnym światem położonym w Segmentum Ultima. Pełni rolę siedziby zakonu Ultramarines a zarazem stolicy Ultramaru czyli kilku układów będących pod bezpośrednią jurysdykcją zakonu. Układy te zarządzane są przez mistrza zakonu, który pełni rolę Lorda Macragge i Gubernatora Ultramaru. Planeta jest także światem świątynią gdzie tłumy wiernych ściągają z całej galaktyki by podziwiać miejsce spoczynku patriarchy zakonu Roboute’a Guilliman’a a także inne wspaniałe świadectwa bogatej historii zakonu. Macragge słynie w Imperium z walecznej obrony świata przed inwazją tyranidów z roju Behemoth, która zakończyła się powodzeniem chociaż koszty były ogromne. Planeta ta w niemal 75% pokryta jest terenami górzystymi nienadającymi się do zamieszkania. Chociaż mieszkańcy planety zasiedlają w większości pozostałe tereny, twierdza Ultramarines znajduje się właśnie w górach.

Administracja i wojsko

Macragge jest centrum "Imperium Ultramarines" zwanego Ultramar. Znajduje się ona pod kontrolą gubernatora będącego jednocześnie mistrzem zakonu Astartes. Taki skupiający w swojej władzy zarówno władzę nad zakonem jak i podsektorem marine, jest nazywany Lordem Ultramaru.

Jak każdy świat rekrutacyjny Macragge jest zwolniona z płacenia Imperialnej Dziesięciny. Inną sprawą natomiast jest fakt, że zwolniony z niej jest także każdy świat wchodzący w skład Ultramaru. Ma to związek z historią planety, z czasów Wielkiej Krucjaty, kiedy to na potrzeby wielkiego legionu, wdzięczni za wcześniejszą pomoc w walce z heretykami, buntownikami i innymi przeciwnikami, mieszkańcy z pobliskich planet wysyłali swoich wojowników jako potencjalnych rekrutów.

Każdy ze światów Ultramaru, szkoli własną armię do obrony planety, jednakże podsektor pod władzą Ultramarines jest dowodzony tak sprawnie, że każda z planet jest gotowa wystawić do walki setki regimentów, jeśli zajdzie taka potrzeba. Często owi gwardziści walczą, jako wsparcie u boku samych Ultramarines.

Rekrutacja

W odróżnieniu od innych zakonów, które starają się wymazać wspomnienia o przeszłości danego Astartes, rodzina danego Ultramarine dobrze wie czy został on przyjęty do zakonu i jakie aktualnie zajmuje stanowisko. Prawdopodobnie jest to też powód przez, który członkowie Adeptus Astartes Ultra są rekrutowani tylko ze szlachetnych rodzin Ultramaru. Dla owej rodziny posiadanie członka zakonu w swojej rodzinie, zwłaszcza gdy ten zajmuje jakieś wysokie stanowisko, to nieopisana duma i honor, który znacznie podwyższa pozycje społeczną danego rodu.

Źródła

  • Kodeks Ultramarines [2 edycja]
  • Kodeks Tyranidy [6 edycja]

Artykuł w budowie

Do zrobienia

- Historia

- Światy ultramaru

- Wojna z tyrkami

Jakbym o czymś zapomniał to pisać albo poprawić.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki