FANDOM

Lukas the Trickster2.jpg

Lukas Łgarz, Syn Wojny - w całym wszechświecie Kosmiczne Wilki znane są z silnego poczucia własnej odrębności i pogardy do wszystkich ogólnie przyjętych praw i kodeksów, które często próbuje im się narzucać. Na poparcie tych słów wystarczy podać przykład Lukasa, Syna Wojny, który nawet w otoczeniu najbliższych braci uchodzi za odszczepieńca, nie tolerującego zasad i nakazów. Poczucie niezależności bohatera wpływa na to, że dowódcy, pod którymi służy, podchodzą do niego ze sporą dawką niechęci, przez co nigdy nie dane mu było awansować wyżej poza szeregi Krwawych Szponów, choć swymi umiejętnościami mógłby obdzielić niejeden oddział i w uznaniu zasług powinien już dawno być członkiem elitarnej Wilczej Straży. Jednak Lukasa nie obchodzi akceptacja dowódców, po prawdzie ma ją w głębokim poważaniu - jest w pełni zadowolony tylko wtedy, kiedy daje mu się wolną rękę w działaniu i swobodnie może „narozrabiać". Lukas, by osiągnąć zamierzony cel, ucieknie się do każdego, nawet najbardziej paskudnego fortelu i to właśnie takim postępowaniem zasłużył sobie na przydomek Łgarz. Wysoki i smukły bohater swoją nihilistyczną postawą i brakiem szacunku do praw przyjętych w Zakonie sprawia, że samo wspomnienie o nim przyprawia dowódców o ból głowy. Przed wstąpieniem w szeregi Podniebnych Wojowników Lukas był znany jedynie jako zdobywca niewieścich serc; powiadają, że gdy „był w formie" potrafił jednej nocy odwiedzić tuzin łóżek. Jednak jako członek Krwawych Szponów zyskał renomę i nikt, nawet najbardziej zagorzały przeciwnik nie ma prawa mu zarzucić, że nie odnosi sukcesów na polu bitwy. W swych działaniach posługuje się często niespotykanymi (szczególnie wśród Synów Russa) metodami. Przykłady można mnożyć: specjalnie przygotowaną transmisją doprowadził do bratobójczej wojny pomiędzy orkowymi klanami, zainfekował urządzenia zdrajców z Adeptus Mechanicus ich własnym nekrowirusem, czy omamił Lorda Legionu Niosących Słowo tak umiejętnie, że dokonujący inwazji planetarnej Zdrajcy wylądowali na zbyt cienkiej i kruchej tafli lodu, w wyniku czego setki plugawych wojowników zginęły w odmętach Morza Zagubionych Dusz. Tylko raz Lukas trafił na równego sobie przeciwnika. Po nieudanej próbie zawładnięcia statkiem Mrocznych Eldarów pod dowództwem Księcia Sliscusa, bohater został pozbawiony serca i zmuszony do dryfowania w przestrzeni kosmicznej. Tylko Kosmiczny Marines mógł przeżyć tę próbę i tylko Lukas mógł się z tego śmiać. Ofiarami forteli Lukasa stawali się nie tylko wrogowie Imperium. Bohater zdobył sobie sympatię Krwawych Szponów kiedy „przez przypadek" zamknął delegację inkwizycyjną zbierającą genopodatek w wylęgarni groksów, które akurat były w pełni sezonu godowego. Zadzierał także ze swoimi przełożonymi - cudem uniknął śmierci przez wychłostanie, kiedy wprowadził do beczułki z piwem aroganckiego Wilczego Lorda Hrothgara trujący jad ropuchy. Każdy, kogo Lukas obierze sobie za cel, może być pewien, że przyjdzie mu zmierzyć się z osobą, która nie cofnie się przed niczym i bez wahania wykorzysta każdą słabość swojej ofiary. Nieczyste zagrywki bohater przenosi także do walki, a uzbrojony (poza swoją nieokiełznaną wyobraźnią) w wilczy szpon i pistolet plazmowy jest przerażającym przeciwnikiem i każdy, kto stanie mu na drodze, może być pewien, że echo szyderczego śmiechu Lukasa będzie mu towarzyszyło nawet w zaświatach.

Lukas3.jpeg

Źródła

Kodeks Kosmiczne Wilki

Autor: tomek222777

Więcej z Fandomu

Losowa wiki