Fandom

Astronomican

Lucius Wieczny

892strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze79 Udostępnij
LEWY cudzysłów.png
Witajcie bracia, na mej uczcie! Powiedzcie mi teraz, który z was wystąpi w charakterze pierwszego dania?
PRAWY cudzysłów.png
Lucius odwieczny.jpg
Lucius Wieczny (ang. Lucius the Eternal)- potężny Czempion Slaanesha, należący niegdyś do legionu Dzieci Imperatora.

Historia

Wielka Krucjata

Podczas Wielkiej Krucjaty Lucjusz okrył się niemałą sławą wśród swojego i innych legionów. Jego umiejętności szermiercze przewyższały umiejętności nawet największych dowódców. Lucjusz dopracował sztukę szermierczą do perfekcji. Poza umiejętnościami Lucjusza wyróżniał także charakter. Jest aroganckim i pyszałkowatym wojownikiem, który wartych uwagi wrogów zaznaczał cięciami na twarzy. Taka pewność siebie i samouwielbienie doprowadziło go do zguby i sprzeciwienia się Imperatorowi.

Bitwa o Miasto Chórów

Podczas bitwy na Isstvan III o Miasto Chórów Lucjusz dowodził oddziałem, którego zadaniem było zdobycie Pałacu Precentora i obalenie Praala. Lucjusz bez zatrzymania zabijał straż pałacową, karmiąc się śmiercią i zapachem ciepłej krwi na jego ostrzu. Kiedy wszedł do pałacu dotarł do wielkiej granitowej sali w której czekało na niego ponad tysiąc strażników. Właśnie w tej sali Lucjusz pokazał na co go stać, zwycięsko wychodząc ze starcia. Po udanej walce Lucjusz i jego Astartes ruszyli do serca Pałacu, aby zgładzić Praala. W końcu dotarł do sali tronowej, która była wypełniona instrumentami, na których podpięci serwitorzy grali świętą muzykę pieśniarek. W sali panował niewyobrażalny jazgot, ale tylko Lucjusz był w stanie czerpać energię z takiego zgiełku. W sali tronowej czekał na niego Vardus Praal ze swoją obstawą, z którą Lucjusz rozprawił się w mgnieniu oka stając na przeciwka celu. Zbroja Praala była bardzo stara i wspaniale przyozdobiona. Praal trzymał długą włócznię, z obu stron zakończoną pulsującą falą śmiercionośnych harmonii. Lucjusz pociął rury które Praal miał na plecach, uwalniając tym samym cudowną czystą falę dźwięku, która dodała mu siły do zadania ostatecznego ciosu w pierś Praala, posyłając go na drugą stronę. Jego misja dobiegła końca.

250px-Chapter Master Lucius.jpg

Lucjus kapitan Dzieci Imperatora

Zdrada

Po zbombardowaniu Isstvana III przez Mistrza Wojny Lucjusz początkowo wspierał lojalistów, jednak czuł zazdrość, że to Saul Tarvitz a nie on stanął na czele lojalistów. W końcu podczas jedego z wielu starć uśmiercił  Charmosiana, kapelana Dzieci Imperatora i zabrał mu stylizowany na czaszkę hełm. Kiedy Lucjusz był sam za pomocą zabranego hełmu skontaktował się z Eidolanem Komandorem Dzieci Imperatora . Zawarł z nim układ. W zamian za ponowne przyjęcie w szeregi Dzieci Imperatora i możliwość służby Mistrzowi Wojny, pomoże Eidolanowi wejść na teren lojalistów i ich zabić. Kiedy ludzie Eidolana przebili się przez blokadę lojalistów, Saul Tarvits udał się do miejsca, które powierzył do obrony Lucjuszowi. Tam zastał zdrajce, który będąc pewny swojej wygranej, kawałkiem szkła pociął twarz robiąc bliznę symbolizującą Saula. Kiedy Lucjusz walczył z Saulem przeszkodził mu oddział lojalistów dowodzony przez Solathena. Lucjusz uciekł, jednak wyrządził wielkie szkody lojalistom wbijając im nóż w plecy. 

Dotyk śmierci

Pierwszym godnym Lucjusza przeciwnikiem okazał się Lord Komandor Cyrius, który zabił Lucjusza. Jednak bogowie chcieli inaczej. Slaanesh nie chciał aby tak obiecujący i utalentowany podopieczny wymknął się mu do krainy umarłych. Przez kilka następnych tygodni Cyrius zaczął się przeistaczać. Włosy Cyriusa wypadały całymi garściami, a pod jego mięśniami pojawiły się ciemne linie, powoli wychodzące na powierzchnię skóry w postaci labiryntu blizn. Wkrótce przemiana była kompletna - pozostał już tylko Lucjusz i wijąca się, wrzeszcząca twarz Cyriusa, na wieczność wtopiona w jego pancerz. Tak oto narodził się Lucjusz Wieczny, nieśmiertelny wojownik.

Współczesność

Lucius-0.jpg

Od tego czasu arogancja Luciusa nie zna granic. Przemierza on galaktykę jako niepokonany rzeźnik, nie obawiając się śmierci, która nie jest dla niego końcem i ostatecznością. Ktokolwiek ośmieli się podnieść na niego rękę i zgładzić go, odczuje tylko krótkotrwały triumf, gdyż w niedługim czasie od swego zwycięstwa pocznie w bólach i mękach przeistaczać się w swą znienawidzoną ofiarę. Zadziwiający jest fakt, że wielu śmiałków nie ulękło się klątwy i zdobi teraz makabryczny pancerz potwora, dając mu tym ogromną satysfakcję. Jego zdobna szabla i przesiąknięty energią Osnowy bicz, zakosztowały krwi wielu czempionów i wodzów galaktyki. Lucius przewodzi swej bandzie czcicieli Slaanesha z butną pewnością siebie, przyjmując śmierć z takim samym entuzjazmem, jaki odczuwa, gdy ją zadaje.

Wyposażenie

99800102018 LuciustheEternalNEW 01.jpg
Lucius dzierży szablę energetyczną, a w jego plecak wmontowana jest syrena zagłady. Ponadto posiada on dwa niezwykłe artefakty Chaosu.

Zbroja Kwilących Dusz

To zdobny, niemalże barokowy w swym wyglądzie, pancerz szturmowy, który mieni się mrowiem wyjących dusz poprzednich wcieleń Luciusa.

Bat Tortury

Bicz ten posiada własną demoniczną świadomość, dzięki której oplata wrogów Luciusa, a następnie bezlitośnie odrywa ich mięso od kości.

Źródła

  • Kodeks: Kosmiczni Marines Chaosu 4ed.- str. 54
  • Kodek: Kosmiczni Marines Chaosu 6ed.- str. 62
  • Herezja Horusa: Czas Horusa
  • Herezja Horusa: Fałszywi Bogowie
  • Herezja Horusa: Galaktyka w Ogniu

Więcej z Fandomu

Losowa wiki