FANDOM

LEWY cudzysłów.png
Duchy Maszyny strzegą starożytnej wiedzy. Ciało jest zawodne, lecz rytuały honorują duchy. Przejść zgodnie z rytuałem to przejść zgodnie z wiarą
PRAWY cudzysłów.png

—Dogmat Adeptus Mechanicus

Lucius zwany również wydrążoną kuźnią jest jednym z najbardziej znanych światów kuźni. Barwą Skitarii z tej planety jest Ciemna Czerwień, natomiast pojazdy malowane są na ciemno-szaro.
Lucius.jpg

Niezwykłość

Lucius nie jest planetą w normalnym rozumieniu tego słowa. Definicyjnie można by go podpiąć bardziej pod stację kosmiczną. Jest tak, gdyż w przeciwieństwie do planet nie posiada jądra, a płaszcz i skorupa są tylko teoretycznie. Ze strony technicznej Lucius jest tak naprawdę prawdopodobnie największym reaktorem termoplazmowym w galaktyce. W miejscu jądra znajduje się bowiem sztuczne słońce - kula skondensowanej plazmy wielkości Luny. Utrzymywana jest przez potężne pole magnetyczne, a energia pobierana jest, jeśli wierzyć plotkom na takiej samej zasadzie jak w reaktorze Termoplazmowym. Cała planeta jest tak zasadniczo tylko zakrojonym na olbrzymią skalę eksperymentem rozpoczętym już w Mrocznej Epoce technologii i mającym pokazać, że to ludzkość jest najwspanialszą rasą, gdyż tylko ona potrafi tworzy cale planety od podstaw.

Klejnot w Mechanicznej Koronie

Lucius jest drugim po Marsie największym producentem uzbrojenia w Imperium. Zyskał też wiele przywilejów, a największym z nich jest chyba posiadanie STC kilku niezwykle rzadkich pojazdów jak chociażby Shadowsword, a Żelaźni Jeźdźcy Ballisterii oraz Wydmowe Pełzacze Lucian są najlepszymi w całym arsenale Skitarii. Innym wielkim zaszczytem Lucian jest posiadanie u siebie Tytanów Legio Astorum zwanych Gońcami Osnowy. Są to jedne z nielicznych tego typu maszyn pobłogosławionych systemami teleportacyjnymi pozwalającymi na szybkie przemieszczanie się po polu bitwy. Jest to powód do dumy dla Lucian oraz zazdrości ze strony innych Legionów i światów kuźni.

Źródła

  •  Kodeks: Skitarii 7 edycja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki