FANDOM

Maugan Ra.jpg

Maugan Ra, Żniwiarz Dusz

Lordowie Feniksowie (ang. Phoenix Lords) - to jedni z największych oraz najstarszych bohaterów Eldarów. Nieśmiertelni i potężni, są założycielami Aspektów Wojownika, ucieleśniającymi różne oblicza Krwaworękiego Boga. Wędrują ścieżkami Pajęczego Traktu, pojawiając się wszędzie tam, gdzie są potrzebni.

Historia

Asurmen2.jpg

Asurmen, Dłoń Asuryana

W zamierzchłych czasach, gdy cywilizacja Eldarów chyliła się ku upadkowi, Asurmen, Dłoń Asuryana, poprowadził swój lud na wygnanie, pozostawiając macierzysty świat na pastwę okropieństw Osnowy. Osiedlił się na odległej, jałowej planecie i tam też powstała pierwsza świątynia Wojowników Khaina, Kaplica Asur. Asurmen nauczał w niej pierwszych Egzarchów, Asurya, tajnik sztuki wojennej, oni zaś wkrótce ruszyli w podróż po galaktyce, szerząc wiedzę pośród swych pobratymców oraz zakładając kolejne świątynie, które przetrwały po dziś dzień.
Jain Zar.png

Jain Zar, Cicha Burza

Kiedy ciało Lorda Feniksa umiera, jeden z Egzarchów przywdziewa jego pancerz i przyjmuje tożsamość, dzięki czemu bohater może narodzić się na nowo. Niezależnie od tego, iloma Eldarami był wcześniej Lord Feniks, jego umysł pozostaje niezmienny, ponieważ kieruje nim ta sama, dominująca osobowość, należąca do pierwszego właściciela zbroi.

Znani Lordowie Feniksowie

Źródła

  • Kodeks: Eldarzy (4 edycja)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki