Fandom

Astronomican

Lew i Wilk

892strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze8 Udostępnij

Jedna z najlepiej znanych w galaktyce opowieści traktuje o rywalizacji Mrocznych Aniołów i Kosmicznych Wilków. Jej korzenie tkwią w czasach Wielkiej Krucjaty, nie powinno więc dziwić, iż na przestrzeni wieków doczekała się wielu wersji. 

Historia

Lew&Wilk.png

Czempioni w honorowym pojedynku

W czasach, kiedy Legiony Kosmicznych Marines rozszerzały granice Imperium, każdy Patriarcha chciał się wykazać w oczach Imperatora. W dążeniu tym nie miał sobie równych Leman Russ, stojący na czele Kosmicznych Wilków.

Tylko Horus i Lion El’Jonson mogli się poszczycić większą liczbą zwycięstw niż Russ, dla niego jednak liczyło się tylko pierwsze miejsce. Za podwaliny opowieści posłużyły wydarzenia, które rozegrały się na planecie Dulan, gdzie Kosmiczne Wilki walczyły ramię w ramię z Mrocznymi Aniołami. Miejscowy tyran o imieniu Duratho osobiście obraził Imperatora, składając swemu demonicznemu patronowi w ofierze tysiące imperialnych kapłanów.

Zarówno Russ, jak i Jonson pożądali chwały, jaka miała przypaść pogromcy plugawego heretyka. Porywczy Patriarcha Kosmicznych Wilków wpadł w szał, kiedy Durath ogłosił, iż jest on pieskiem Imperatora i wkrótce rzuci go na pożarcie swojemu groxowi.  Russ poprzysiągł, że pozbawi heretyka głowy i zażądał, by Mroczne Anioły zgodziły się, aby poprowadził swoje Kosmiczne Wilki do natychmiastowego szturmu, Ale Jonson poświęcił wiele czasu na odnalezienie słabych punktów fortecy i przygotowanie drobiazgowego planu ataku, nie chciał więc, by jakiś krewki barbarzyńca zepsuł te misterne przygotowania.

Odmówił Russowi i sam rozpoczął ofensywę, nie ponosząc zbyt dużych strat. Russ, zatrzymany walką u podstawy muru, mógł jedynie zawyć ze wściekłości, gdy widział, jak Jonson zabija Duratha na najwyższych murach twierdzy.

Kiedy bitwa dobiegła końca, zaślepiony gniewem Russ wpadł do głównego hallu fortecy i uderzył Jonsona w głowę. Patriarchowie rozpoczęli walkę, która trwała dzień i noc. Ale żaden nie okazał się lepszy. W końcu, wojownicy odpadli od siebie i Russ zaczął się śmiać, traktując to, co się stało jako zabawne wydarzenie. Ale Jonson milczał. Potraktował pierwszy cios Russa jako zdradę i teraz, kiedy Patriarcha Kosmicznych Wilków zanosił się od śmiechu, uderzył go, pozbawiając przytomności. Uznał, że jedynie w ten sposób odzyska honor. Russ został wyniesiony z twierdzy przez swoich ludzi, a kiedy odzyskał świadomość, Mrocznych Aniołów już nie było.

Odleciały, by podjąć walkę w kampanii Alisore. Russ poprzysiągł, że się zemści i od tego dnia, za każdym razem, gdy Kosmiczne Wilki spotykają się z Mrocznymi Aniołami, czempioni obu Zakonów stają naprzeciw siebie, by ponownie stoczyć w imię honoru ten starożytny pojedynek Patriarchów 

Źródła

  • Kodeks: Mroczne Anioły (4 edycja)
  • Kodeks: Kosmiczne Wilki (4 edycja)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki