FANDOM

LemanRussPunisher.jpg

Leman Russ Punisher z Cadiańskich Regimentów

Leman Russ Punisher jest jednym z kilku wariantów podstawowego czołgu Gwardii Imperialnej: Leman Russa. Główne działo zostało zastąpione działkiem typu Punisher działającym w systemie Gatlinga, które jest doskonałe w niszczeniu wrogich oddziałów. Leman Russ Punisher tak doskonale sprawdza się w swojej roli, że dowódcy którzy mają go pod swoją komendą uważają iż brakowało im szczególnie takiego czołgu. Maszyna została stworzona w jednym celu: aby miażdżyć wrogą piechotę morderczymi salwami pocisków. Punisher strzelający do nacierających wrogów jest jak kosa pośród traw. Potrafi momentalnie załamać szarżę przeciwnika, lub po prostu przyszpilić piechotę do ziemi dając tym samym zadanie Gwardzistom, którzy muszą wykończyć to czego nie zabił Punisher. To sprawia że jest głównie umieszczany na szpicy nacierających wojsk, zapewniając ogromne wsparcie przeciwpiechotne dając tym samym odetchnąć Potomkom Tempestus oraz Gwardzistom rzuconym w wir walki. Punisher najlepiej spisuje się przeciwko ogromnym, zbitym masom przeciwnika, armiom takim jak Orkowie czy Tyranidzi. Wtedy osiąga największą skuteczność bojową stając się tym samym dużym problemem dla wrogów Imperium.

Profil fizyczny

Leman Russ Punisher jest oparty na podwoziu standardowego Leman Russa. Kadłub pozostał mniej więcej taki sam - jedyne co zostało w nim zmienione to magazyn na amunicję. Główna broń pojazdu wystrzeliwujące tysiące pocisków na minutę, więc potrzebuje ogromnych ilości amunicji. W tym celu został też wydany rozkaz, że załoga nie może zabierać żadnych rzeczy niepotrzebnych oraz zbyt wielu rzeczy osobistych (nie licząc takich drobiazgów jak zdjęcia bliskich, które można wsadzić do kieszeni munduru), aby zapewnić przestrzeń dla jak największej ilości amunicji. Przed każdą akcją w każdy kąt załoga umieszcza tyle amunicji ile się da, Leman Russ Punisher jest więc wyładowany pociskami po brzegi. W całej Gwardii Imperialnej jest tylko kilka pojazdów, które mogą zabrać taką ilość pocisków. Nie jest to jednak amunicja wielkokalibrowa ani niebezpieczne baterie plazmowe, więc załoga jest relatywnie bezpieczna w razie trafienia w amunicje. Dzięki wielkiej ilości amunicji mogą pozostać w walce dłużej niż się spodziewano. Ponadto w sponsonach montuje się często ciężkie boltery, by jeszcze bardziej zwiększyć przeciwpiechotną siłę rażenia Punishera, choć i działka termiczne (multi-melta) lub działa plazmowe, by zwiększyć jego uniwersalność w walkach przeciwko ciężkiej piechocie.

Większe zmiany nastąpiły w wieży pojazdu niż w podwoziu. Zamiast standardowego działa bitewnego zamontowano działko obrotowe typu "Punisher". W związku z nowym rodzajem pocisków, magazyn amunicji został całkowicie zmodyfikowany, mianowicie przystosowany do magazynowania wielu małych pocisków zamiast ogromnej ilości dużych. Ponadto musiały zostać zastosowane nowe urządzenia celownicze, przystosowane do prowadzenia ognia ciągłego. Modyfikacjom uległo także jarzmo działa, jest ono przystosowane do montowania na wieży obracającego się Punishera. Sam Punisher jest w zasadzie ciężkim karabinem maszynowym wiele większego kalibru od chociażby ciężkiego boltera. Podczas prowadzenia ostrzału działo obraca się, aby zapobiec przegrzaniu się luf co skończyłoby się ich odkształceniem i poskutkowało wymontowaniem i przetopieniem. Punisher jest zakończony potężnym tłumikiem płomieni, dzięki czemu nie oślepia własnych jednostek, dowódcy operującego przyrządami celowniczymi, a także nie rozświetla całego pola bitwy podczas nocnych najazdów.

Leman Russ Punisher jest przystosowany jedynie do niszczenia piechoty, może jednak dać sobie radę z lekkimi pojazdami takimi jak orkowe cienżaruwy. Kiedy jednak przychodzi zmierzyć się z wrogim pojazdem z prawdziwego zdarzenia, Punisher jest zazwyczaj bezużyteczny i musi zostać wycofany. W takich sytuacjach maszyna polega na wsparciu innych jednostek.

Dane techniczne Adeptus Mechanicus

Nazwa Leman Russ Punisher Długość działa Nieznane
Pochodzenie oryginału Nieznane Główne uzbrojenie Samo obracalne Działo Punisher
Waga 58 T Dodatkowe uzbrojenie Działo laserowe/ Ciężki Bolter/ Działko termiczne/Działo Plazmowe
Wysokość 4.42 m Amunicja główna/dodatkowa Nieznane/600 pocisków
Długość 7.08 m Wychył działa (lewo-prawo) 360°
Szerokość 4.86 m Wychył działa (góra-dół) -8° to 22°
Prześwit ziemia/kadłub 0.45 m Pancerz wieży 200 mm
Maksymalna prędkość na drodze/poza nią 35/21 km/h  Pancerz jarzma działa 100 mm
Głębokość brodzenia 1.90 m Pancerz kadłuba 150 mm
Załoga 4 - dowódca, strzelec, działonowy, kierowca, 2 strzelców sponsonów, Pancerz nadbudowy 180 mm

Galeria

Źródła

  • Imperial Armour Volume One Second Edition: Imperial Guard s. 19
  • Codex: Imperial Guard (5 edycja) s. 49
  • Codex: Astra Militarum (6 edycja) s. 138, 146

Więcej z Fandomu

Losowa wiki