Fandom

Astronomican

Leman Russ Eradicator

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze9 Udostępnij
Leman Russ Eradicator.jpg

Leman Russ Eradicator należący do Cadiańskich Regimentów

Leman Russ Eradicator jest jednym z wielu wariantów najpowszechniejszego czołgu w całym Imperium - Leman Russa. Od standardowego czołgu różni się jedynie głównym uzbrojeniem oraz niewielkimi zmianami w wieży. Główne działo oryginału - działo bitewne, zostało zastąpione działem Nova, strzelającego pociskami z sub-atomowym rdzeniem, które z łatwością niszczą, barykady, skupione za nimi oddziały piechoty oraz pojazdy. Nova nie ma tak dalekiego zasięgu jak np. działo Vanquisher, więc najlepiej sprawdza się w walce na bliski dystans. To czyni go idealną bronią podczas walk miejskich i gęstych terenach. Miniatomowy wybuch i powstała przez to fala uderzeniowa są tak silne, że niemożliwym jest ich uniknięcie, nie ważne czy wróg schował się w bunkrze, czy w okopach.

Leman Russ Eradicator jest jednym z bardziej powszechnych czołgów w Imperium. Jest produkowany na wielu światach-kuźniach, jednak najbardziej faworyzowane są te produkowane na Agripinaa ze względu na swoją niezawodność oraz celność głównego działa. Eradicator jest bardzo popularnym wariantem Leman Russa, szczególnie wśród Regimentów Cadiańskich, które używały tejże maszyny podczas bitwy o Khai-Zhan - rolniczy świat, leżący 100 lat świetlnych od Oka Terroru który zbuntował się przeciwko Imperium.

Profil fizyczny

Opierający się na podwoziu Leman Russa Eradicator nie różni się od niego prawie niczym. Główna i w zasadzie jedyna znaczna różnica to główne uzbrojenie. Działo bitewne zastąpiło działo Nova. Jest to broń strzelająca pociskami dużego kalibru, które z łatwością są w stanie spenetrować grubą, betonową ścianę budynku czy pancerz pojazdu. Pociski te mają jednak wadę. Mianowicie chodzi o niestabilność wrażliwego rdzenia pocisku, przez co mają tendencję do wybuchania podczas ich ładowania do lufy. To sprawia, że dowódcy zawsze przewidują iż wybuchy w działach Nova spowodują zniszczenie małego procentu ich własnych sił. To są jednak dopuszczalne straty, ze względu na przemyślany fakt zadania dużych strat przeciwnikowi jeśli uda się wystrzelić pocisk. Eradicator nie ma tak dużego zasięgu jak choćby Exterminator, jednak może strzelać do odleglejszych celów niż Punisher. Ponadto jest w stanie przebijać pancerze o wiele bardziej opancerzonych pojazdów niż inne warianty Leman Russa. Maszyna jednak ucierpiała duże przeoczenie. Ani w podwoziu ani na wieży pojazdu nie zostały dodane płyty pancerza którymi cieszy się większość innych wariantów a są one bardzo potrzebne dla czołgu ostrzeliwanego z każdej strony z otaczających go budynków, szczególnie z góry. 

Mimo wszystkich wad Eradicator w oczach dowódców jest szanowaną maszyną. Zdolny do momentalnego niszczenia budynków oraz większości pojazdów, świetnie sprawdzający się na krótki dystans pojazd jest świetnym wsparciem piechoty podczas ciężkich walk miejskich.

Dane techniczne Adeptus Mechanicus

Nazwa Leman Russ Eradicator Długość działa Nieznane
Pochodzenie oryginału Nieznane Główne uzbrojenie Działo Nova
Waga 59 T Dodatkowe uzbrojenie Działo laserowe/Ciężki bolter
Wysokość 4.42 m Amunicja główna/dodatkowa Nieznane/Nieograniczona lub 600 pocisków
Długość 7.08 m Wychył działa (lewo-prawo) Nieznane
Szerokość 4.86 m Wychył działa (góra-dół) Nieznane
Prześwit ziemia/kadłub 0.45 m Pancerz wieży 200 mm
Maksymalna prędkość na drodze/poza nią 35/21 km/h Pancerz jarzma działa 100 mm
Głębokość brodzenia 1.90 m Pancerz kadłuba 150 mm
Załoga 4 - dowódca, strzelec, ładowniczy, kierowca, 2 strzelców sponsonów Pancerz nadbudowy

180 mm

Galeria

Źródła

  • Codex: Imperial Guard (5 edycja) s. 49
  • Imperial Armour Volume One Second Edition - Imperial Guard s. 18, 19
  • Codex: Astra Militarum (6 edycja) s. 138, 144

Więcej z Fandomu

Losowa wiki