FANDOM

LemanRussDemolisher00

Leman Russ Demolisher przygotowuje się do strzału

Leman Russ Demolisher jest jednym z wielu wariantów Leman Russa - najpopularniejszego czołgu w Imperium. Demolisher zawdzięcza swoją nazwę broni zamontowanej na wieży. Jest nią Demolisher - potężne działo zdolne w jednej chwili zmiatać z powierzchni ziemi bunkry jak i duże oddziały piechoty. Broń ta strzela pociskami odłamkowymi dużego kalibru, które natychmiast zrównują z ziemią budynki zajęte przez wroga. Podczas ofensywy Demolisher zachowuje się jak czołg oblężniczy Thunderer, jest jednak o wiele bardziej elastyczny niż swój kuzyn cierpiący na brak wieży. W czasie ataku czołg zawsze jest na szpicy, aby zlikwidować najcięższe punkty oporu i zrobić przejście dla piechoty, która dobija tych którym jakimś cudem udało się przeżyć eksplozję i zawalenie części budynku. Wspierając piechotę podczas ataku Demolisher radzi sobie bardzo dobrze, lecz podczas defensywy także jest w stanie pokazać na co go stać. Kiedy sytuacja wymaga obrony danej pozycji, czołgi potrafią utworzyć ruchomy wał ogniowy, który jest w stanie powstrzymać najbardziej zdeterminowanych wrogów. Zdarzało się, że całodobowo zaopatrywane w amunicję Demolishery utrzymywały napastników z dala od własnych pozycji przez dnie a nawet całe miesiące. Podczas gdy wszystkie warianty Leman Russa mają swoje miejsce w kompaniach pancernych, Demolishery są wcielane wyłącznie do kompani piechoty, więc załogi w nich pracujące mają reputacje tych, którzy "nie dadzą ucierpieć swoim małym przyjaciołom".

Profil fizyczny

LemanRussDemolisher2

Demolisher uczestniczy w bitwie o opuszczoną fabrykę

Demolisher został stworzony po prostu dlatego, że Gwardia Imperialna nie posiadała takiej maszyny, lecz bardzo jej potrzebowała. Dowódcy pozostawiali żołnierzy w rezerwie przez zbyt długi czas, czekając aż artyleria zniszczy co silniejsze punkty oporu. Ponadto dowódcy nie byli zbyt skłonni wydawać rozkazu do ataku tylko po to, aby spotkać się z dobrze okopanym i przygotowanym wrogiem. Aby rozwiązać tę sprawę kolejny raz zmodyfikowano Leman Russa uzyskując tym samym nowy, elastyczny typ czołgu, dzięki czemu piechota może nacierać natychmiast, nie czekając aż artyleria skończy strzelać.

Ponieważ Demolisher jest czołgiem służącym głównie do walk w mieście, dodano mu do podwozia stalowe płyty. To stanowczo nadwyręża jego silnik sprawiając, że jest on jedną z wolniejszych maszyn w Gwardii Imperialnej, niemal tak powolną jak super ciężkie czołgi Banebalde. Płyty umieszczone są głównie na tyle pojazdu, lecz także w każdym miejscu gdzie pancerz jest cieńszy, zagęszczając go w miarę możliwości.

Podczas ofensywy Demolisher potrzebuje większej siły ognia, aby móc bronić się przed wrogą piechotą zdolną do niszczenia pojazdów. W tym celu w kadłubie instaluje się działa laserowe oraz tak niebezpieczną broń, jak karabiny plazmowe lub multi-melta. Dzięki takiemu uzbrojeniu te czołgi robią wyłomy w liniach przeciwnika, pozwalając jednostkom szybciej osiągać swoje cele, a zarazem okupować je mniejszymi stratami.

Dane techniczne Adeptus Mechanicus

Nazwa Leman Russ Demolisher Długość działa 1.33 m
Pochodzenie oryginału Phaeton Główne uzbrojenie Działo Demolisher
Waga 62 T Dodatkowe uzbrojenie Działo laserowe/Ciężki bolter
Wysokość 4.42 m Amunicja główna/dodatkowa Nieznane/ Nieograniczona lub 600 pocisków
Długość 7.08 m Wychył działa (lewo-prawo) 360°
Szerokość 4.86 m Wychył działa (góra-dół) -8° do +22°
Prześwit ziemia-kadłub 0.45 m Pancerz wieży 200 mm
Maksymalna prędkość na drodze/poza nią 28/17 km/h Pancerz jarzma działa 120 mm
Głębokość brodzenia 1.90 m Pancerz kadłuba 180 mm
Załoga 4 - dowódca, strzelec, ładowniczy, kierowca, 2 strzelców sponsonów Pancerz nadbudowy 200 mm

Galeria

Źródła

  • Only War: Core Rulebook s. 216
  • Imperial Armour Volume One Second Edition: Imperial Guard s. 19
  • Codex: Imperial Guard (3 edycja) (1) s. 21
  • Codex: Imperial Guard (5 edycja) s. 49
  • Codex: Astra Militarum (6 edycja) s. s138, 145

Więcej z Fandomu

Losowa wiki