Fandom

Astronomican

Leman Russ (pojazd)

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze31 Udostępnij
Czołg Szturmowy Leman Russ.png

Leman Russ osłania piechotę podczas walk miejskich

Leman Russ jest najczęściej spotykanym czołgiem w Imperium. Przez swoją prostotę a zarazem skuteczność zaskarbił sobie szacunek dowódców oraz pracujących w nim załóg. Jest bardzo łatwy i tani w produkcji dzięki czemu codziennie miliony tych maszyn opuszczają ogromne fabryki na światach-kuźniach i światach-ulach, aby wspomóc wojska walczące w całej galaktyce. Jest to bardzo prosta maszyna, opierająca się na prostym dziale bitewnym oraz silniku spalinowym. Czołg ten można spotkać dosłownie w każdej części galaktyki Drogi Mlecznej, jest to niezbędnik każdego Regimentu pancernego lub zmechanizowanego. Uczestniczył w większości bitew, kampanii, krucjat jakie widziała Ludzkość i za każdym razem udowadniał, że jest godzien szacunku jakim dążą go czołgiści oraz żołnierze piechoty. Czołg ten doczekał się nawet wielu wariantów, w które nie trudno zamienić oryginał. Czołg szturmowy Leman Russ został nazwany na cześć Patriarchy Kosmicznych Wilków. 

Profil fizyczny

LemanRussCzołg.png

Leman Russ otwiera ogień ze wszystkiego co ma

Chociaż Leman Russ jest bardzo powszechny, nie należy do gatunku wyrafinowanych maszyn. Jest bardzo ciasny, głośny, w środku jest gorąco i duszno a czołg nie posiada zaawansowanych systemów celowniczych ani operacyjnych, które występują w wielu innych maszynach. Mimo tych wad ma jakże rekompensujące wady zalety a są nimi niezawodność, wytrzymałość, solidność. Leman Russ ma gruby, pochyły pancerz z przodu co sprawia, że jest w stanie odbić większość pocisków. Pancerz po bokach ma cieńszy i całkowicie pionowy, jednak nie jest o wiele bardziej podatny na przebicie pancerza. Pancerz z tyłu jest jeszcze cieńszy niż ten ba burtach. Kolejnym atutem Leman Russa jest jego uzbrojenie. Wyposażony jest on w potężną 120mm armatę, którą wraz z wieżą można łatwo wymontować w celu zamontowania innych rodzajów broni, w zależności od potrzeb kampanii w której czołg bierze udział. Główne działo strzela potężnymi pociskami o własnym napędzie, zdolnymi przebić większość pancerzy wrogich pojazdów. Z przodu maszyny wyposażone są zazwyczaj w działo laserowe bardzo skuteczne przeciw pojazdom, jednak na wielu planetach stosuje się inne warianty uzbrojenia np. karabin multi-melta, karabin plazmowy lub po prostu ciężki bolter. Leman Russy mogą mieć także dodane sponsony po bokach pojazdu, które także są wyposażane w przeróżne rodzaje uzbrojenia, najczęściej jednak są to ciężkie boltery. Za dwa dodatkowe karabiny załoga musi zapłacić miejscem, którego i tak nie ma zbyt wiele. Dodatkowe uzbrojenie jest jednak warte swej ceny, ponieważ zapewnia silne wsparcie przy bliskim kontakcie z przeciwnikiem, ponadto chroni maszynę przed zostaniem okrążonym przez wroga co jest bardzo niebezpieczne dla załogi i samego czołgu.

Kolejnym szczególnym atutem Leman Russa jest jego żywotność. Dowódcy tych czołgów nie boją się działać w najbardziej ekstremalnych klimatach, ponieważ wiedzą że ich maszyny nie zawiodą. Leman Russy są wysyłane na planety skute lodem, zabójcze bagna, planety wulkaniczne oraz ogromne pustynie a mimo to nie zawodzą z powodu ciężkich warunków. Silniki tych średnich czołgów są niezwykle wytrzymałe i żywotne. Są uniwersalne więc mogą działać przy zastosowaniu wszelkiego rodzaju dostępnego paliwa.

Znane Maszyny

  • Stalowa Pięść - osobisty czołg Dowódcy Kawalerii Pancernej Paska, Cadiańskiego asa pancernego.
  • Łaska Tronu - czołg flagowy Generała Grizmunda, głównodowodzącego Narmeniańskich Regimentów Pancernych.

Warianty Leman Russa

Leman Russ jest jedną z najbardziej uniwersalnych maszyn w Imperium. Mimo to na potrzeby armii był wiele razy modyfikowany. Wiele prób i testów doprowadziło w końcu do masowej produkcji kilku jego wariantów, które są używane przez Gwardię Imperialną, Planetarne Siły Obronne oraz Adeptus Arbities. Ponieważ te organizacje zasadniczo się od siebie różnią korzystają z różnych wariantów Leman Russa, a są nimi:

Uniwersalne podwozie Leman Russa jest używane także dla maszyn:

Dane techniczne Adeptus Mechanicus

Nazwa Leman Russ Długość działa Nieznane
Pochodzenie oryginału Mars Główne uzbrojenie Działo bitewne
Waga 60 T Dodatkowe uzbrojenie Działo laserowe/Ciężki bolter
Wysokość 4.42 m Amunicja główna/dodatkowa 40 pocisków/Nieograniczona lub 600 pocisków
Długość 7.08 m Wychył działa (lewo-prawo) 360°
Szerokość 4.86 m Wychył działa (góra-dół) -8° do +22°
Prześwit ziemia-kadłub 0.45 m Pancerz wieży 200 mm
Maksymalna prędkość na drodze/poza nią 35/21 km/h Pancerz jarzma działa 100 mm
Głębokość brodzenia 1.90 m Pancerz kadłuba 150 mm

Załoga

4 - dowódca, strzelec, ładowniczy, kierowca, 2 strzelców sponsonów Pancerz nadbudowy 180 mm

Galeria

Źródła

  • Imperial Armour Volume One: Imperial Guard & Imperial Navy s. 14-19
  • Codex: Imperial Guard (5 edycja) s. 48, 49
  • Codex: Astra Militarum (6 edycja) s. 138, 140
  • Chapter Approved 2004 s. 22

Więcej z Fandomu

Losowa wiki