FANDOM

Laserowy Ucinacz wzór Atrapos (ang. Atrapos Lascutter) - potężna broń laserowa krótkiego zasięgu, zamontowana w pancerzu bitewnym Imperialnych Rycerzy, zwanym Atraposem.

Historia

Laserowy Ucinacz wzór Atrapos

Laserowy Ucinacz wzór Atrapos

Laserowy Ucinacz to urządzenie laserowe, którego inżynierowie i ekipy konstruktorów czy też robotników używają w kopalniach zarówno podziemnych jak i kosmicznych, gdzie wydobywa się niesamowicie wytrzymałe rudy surowców. Służy też do rozcinania kosmicznych wraków, ich ekstremalnie twardego pancerza, albo do tworzenia stacji i konstrukcji w pustce kosmosu. Sam Ucinacz jako broń został zaadaptowany na początku Wielkiej Krucjaty przez Kosmicznych Marines, wtedy też zaprojektowano Ucinacz wzór Atrapos specjalnie i wyłącznie na potrzeby  Atraposa. Jest to unowocześniona, ogromna wersja pierwowzoru, jedyna w swoim rodzaju, niezwykle zaawansowana i nieprzejednanie potężna, nawet porównując ją do reszty broni skonstruowanych w trakcie apogeum rozwoju ludzkości w okresie Wielkiej Krucjaty i czasów późniejszych.

Opis

Laserowy Ucinacz wzór Atrapos działa na dokładnie takiej samej zasadzie jak ten używany cywilnie. Jest on dzierżony jedynie przez Rycerza typu Cerastus - Atraposa, choć nie wyklucza się możliwości zamontowania go na innym Rycerzu (nie zanotowano przypadku). Ma naprawdę bardzo krótki zasięg, więc służy Atraposowi nie tylko jako potężna broń krótko-dystansowa, ale generalnie jako uzbrojenie do walki w zwarciu. Im dalej od Laserowego Ucinacza, tym promień gorąca jest słabszy, choć nadal z łatwością topi czołgi. Na dystansie bezpośredniego starcia potrafi bezproblemowo rozcinać każdy pancerz czy to Tytana, czy Baneblade'a.

Źródła

The Horus Heresy Book One: Betrayal, s. 235

The Horus Heresy Book Six: Retribution, s. 278

Więcej z Fandomu

Losowa wiki