FANDOM

Ankh Triarch.png
Kutlakh
(ang. Kutlakh the World Killer) - nekroński arcylord, Maktlan Nieumarłych Legionów dynastii Maynarkh, Lord Lisz, Pogromca Bogów.

Historia

Podpisywany straszliwym "Zabójcą Światów" na starożytnych pomnikach, wznoszonych na planetach obróconych wniwecz przez armie Maynarkh. Kutlakh jest "Maktlan" zwany inaczej "Dławicielem Życia" dynastii Maynarkh oraz głównodowodzącym jej armii.

W czasie starożytnych podbojów Kutlakh był znany jako najokrutniejszy i najbrutalniejszy ze wszystkich nemesorów swojej dynastii. Czerpał przyjemność z upokarzania w pojedynkach wrogich dowódców oraz bohaterów nieprzyjaznych jego dynastii lordów czy sojuszników Przedwiecznych. Jako pierwszego wojownika dynastii niewiele obchodziły go sprawy związane z królewskim dworem. Otwarcie gardził polityką, interesując się wyłącznie tym, by obdarzano go należytą czcią i szacunkiem. W ten sposób władza nad dynastią znajdowała się w innych rękach, a armie Maynarkh maszerowały pod niepodzielnym dowództwem Kutlakha.

Pogarda wobec innych spraw skrywała o wiele mroczniejszy sekret, niż można byłoby przypuszczać. W momencie ostatecznego starcia o pokonanie C'tan jakaś straszna moc zawładnęła Kutlakhiem. Owładnięty szaleństwem zrzucił maskę rozsądku noszoną do tej pory. Dawne, chwalebne zwycięstwa odeszły w przeszłość. Kutlakh obracał całe światy w sterty popiołów. Spragniony, głodny cień pogrążał go w mroku, tak, że nawet pozbawieni dusz Nekroni nie byli w stanie przejść koło tego obojętnie. Tracąc rozum stawał się już tylko swego rodzaju narzędziem w rękach możnych.

Obudzony z Wielkiego Snu Kutlakh jest mniej i więcej niż tym, czym był wcześniej. Jego oczy jarzą się upiornym, bladym światłem. Jego spojrzenia nie mogą znieść nawet nekrońscy lordowie, a co dopiero żywe istoty. Na polu bitwy jest przerażającą postacią. Jego pozłacany pancerz, sczerniał jakby strawiony ogniem. Ozdobiony kośćmi i czaszkami ofiar niczym trofeami. Kiedyś dumny arystokrata, głodny sławy generał stał się koszmarem, żądnym krwi potworem. Skorodowane wspomnienia jego umysłu prowadzą go jedynie do zniszczenia życia i przywrócenia supremacji jego dynastii.

Uzbrojenie

Źródła

Imperial Armour 12, str. 108-109

Więcej z Fandomu

Losowa wiki