Fandom

Astronomican

Krucjaty Aureliańskie

892strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze27 Udostępnij
Mało Informacji.png
Ten artykuł zawiera stanowczo za mało informacji lub nie ma źródeł. Należy to natychmiastowo uzupełnić.
Krucjaty Aureliańskie - ciąg trzech kampanii rozgrywających się w 41 milenium w podsektorze Aurelia. W konflikcie wzięli udział: Kosmiczni Marines (Krwawe Kruki), Gwardia Imperialna, Orkowie, Eldarzy, Siły Chaosu oraz Tyranidzi.
1000px.jpg

Podsektor Aurelia

Bohaterowie Aurelii

Kosmiczni Marines, którzy uratowali podsektor to: Kapitan Zakonu (dowódca), sierżant Avitus (drużyna ciężkiego wsparcia), sierżant Tarkus (drużyna taktyczna), sierżant Cyrus (drużyna zwiadu) oraz Kapitan Davian Thule(drednot).

Miejsca walk

Podsektor liczy sobie pięć planet: Calderis, Tajfun, Meridian, Cyrene i Aurelie. Meridian jest stolicą podsektora. Calderis to główna baza Krwawych Kruków. Aurelia wynurzyła się z burzy Osnowy przeddzień II Krucjaty. W przestrzeni podsektora, krąży niezbadany okręt, Sąd Zgnilizny.

I Krucjata Aureliańska

Dawnofwar2 37926 4054.jpg

Marines w walce z orkami

Pierwsze starcia

Początkowe starcia rozegrały się na Calderis, która była zagrożona przez zielonoskórych. Kosmiczni Marines pod dowództwem Bezimiennego musieli odbić z łap orków wioskę, a następnie wyeliminować dwóch pomniejszych dowódców: Flakorwija i Niedobija. Jednakże szybko odkryli, że orkowie są manipulowani przez podstępnych Eldarów, którzy chcieli osłabić siły Imperium oraz odnaleźć zaginiony światostatek, rozbity na jednej z planet podsektora. W tym czasie działania przeniosły się na Tajfun. Astartes pokonali eldarskiego Czarownika i Egzarchę Pająków Osnowy wraz z jego siłami.

Atak Tyranidów

Marines musieli bronić, atakowanego przez orków pod dowództwem Meka Złobzyka, miasta Argus, znajdującego się na Calderis. Przy pomocy wieżyczek Tarantula obronili wrota osady i zmusili Xenos do odwrotu. Udało im się dogonić i zabić wodza zielonoskórych. Następnie udali się na spotkanie z atakowanym Davianem Thulem, jednakże, gdy przybyli potężny Wojownik Tyranidzki ciężko ranił bohatera z Kronusa, ale został on uratowany przez Kapitana Zakonu, który przebił się przez hordy Tyranidów. Później Thule został przeniesiony na pokład okrętu, gdzie został poddany hibernacji przez konsyliarza Gordiana.

Cele Astartes

Aby powstrzymać tyranidzką Flotę-Rój Marines musieli wykonać następujące zadania:

  • Zabezpieczyć znajdującą się na Meridianie Anielską Kuźnie- dumę tego podsektora, w której można było stworzyć broń pozwalającą na wprowadzenie trucizny do niszczących planety bio-okrętów
  • Uzyskać genom Floty-Roju Lewiatan.
  • Zlokalizowanie i uruchomienie Radiolatarni Astronomicanu, co miało pozwolić pozwolić na wezwanie pomocy.

ImagesQKCFERHQ.jpg

Walka z Tyranidami

By zdobyć informacje o genomie Floty-Roju Lewiatan Kosmiczni Marines musieli wyeliminować wiele bestii-przekaźników i pobrać ich próbki. W tym celu wyeliminowali: Zoantropa, potężnego Wojownika, Liktora Alfa, Łupieżcę Alfa, Tyrana Roju oraz dwa Karnifexy. W czasie pobierania próbek biologicznych z gniazd rozrodczych Astartes zostali zaatakowani przez Tyrana Roju. Walka z Arcybestią była niezwykle wyczerpująca i okupiona ofiarami, lecz na pole walki został zrzucony Davian Thule w pancerzu Drednota. Dopiero to przechyliło szalę zwycięstwa na stronę sił Imperatora.

Uruchomienie radiolatarni Astronomicanu

Okazało się, że płyta z danymi, na której zapisano lokalizację obozu Kapłanów Maszyny, jest w posiadaniu orkowego Herszta Tnij-Pruja, przebywającego na Tajfunie. Dysponował on Rzeziblachą, co utrudniało pokonanie go, ale Marines odnieśli zwycięstwo i zdobyli cenne informacje. Następnie Astartes wyruszyli ku starożytnym ruinom, pozostałościom z Mrocznej Ery Technologii i reaktywowali generatory zasilające radiolatarnie. Musieli odnaleźć jeszcze orka, który ukradł Ogniwo Zasilające, co szybko zrobili. Gdy wszystko zostało uruchomione napadł na nich Liktor, którego po krótkiej walce wyeliminowali.

Obrona Anielskiej Kuźni

By Anielska Kuźnia mogła działać Marines musieli uruchomić generatory zasilające Anielskie Wrota- główne wejście do niej. Po włączeniu trzech ze źródeł energii, Astartes ruszyli na pomoc atakowanym przez Orków Gwardzistom. Po uratowaniu ich zabezpieczyli jeden z najważniejszych punktów obrony- basztę, a następnie, walcząc z Tyranidami i Orkami, uruchomili pozostałe generatory i zamknęli Bramę. Następnego dnia okazało się, że Xenos znaleźli inne wejścia i zaatakowali Kuźnię. By nie dopuścić do zniszczenia Relikwiarza, w którym znajdowało się wiele cennych artefaktów, Krwawe Kruki zostawiły na jego straży sierżanta Tarkusa wraz z jego oddziałem, a reszta ich sił ruszyła w celu wyeliminowania Arcyprorokini Idranel, chcącą uruchomić Światostatek zagrzebany pod powierzchnią planety. Pokonanie tak potężnego przeciwnika nie było łatwe, ale Marines dostali silne wsparcie- Drużynę Taktyczną w Pancerzach Terminatorów, co pozwoliło na odniesienie zwycięstwa.

Ostatnia linia obrony

Kosmiczni Marines udali się na Tajfun, na którym Tyranidzi rozpoczęli konsumpcje planety. Astartes, z pomocą Gwardii Imperialnej, wprowadzili biotoksyne do dwóch "żył", przez które Flota-Rój pobierała biomasę. Organizmy tyranidzkich biookrętów i biofabryk zatruto, ale Thunderhawnk Krwawych Kruków został zniszczony, więc ucieczka z planety była niemożliwa. Kapitan zakonu nakazał pozostanie na stanowiskach, by zabić tylu Tyranidów, ilu zdołają. Po chwili ciężkiej walki nadszedł komunikat od Gabriela Angelosa, który oznajmił, że przybył wraz ze swymi wojskami, lecz potrzebuje dokładnych współrzędnych, jeśli ma dokonać desantu. Marines wspięli się na niewysokie wzniesienie, gdzie umieścili urządzenie, które podało reszcie sił koordynaty lądowania. Po krótkim czasie przybył dowódca z Tartarusa na czele swoich oddziałów i wraz z bohaterami ruszył, aby zabić Tyrana Alfa Roju- ostatni łącznik między Umysłem Roju, a resztą Tyranidów. Po długiej, zaciętej walce Słudzy Imperatora odnieśli zwycięstwo, dzięki czemu odparli atak Wielkiego Pożeracza na podsektor Aurelia.

II Krucjata Aureliańska

Powrót

Niespodziewanie setki lat temu pochłonięta przez Osnowę planeta, Aurelia, która swego czasu była stolicą sektora, wróciła do naszego wymiaru. Krwawe Kruki odebrały sygnał z powierzchni planety. Kosmiczni Marines Marines natychmiast wyruszyli by to sprawdzić. Ledwo postawili stopę na powierzchni, a zostali zaatakowani przez zdradzieckich Gwardzistów. Jednakże Astartes poradzili sobie z renegatami i powrócili na pokład swego okrętu.

Wezwanie

Astartes dostali sygnał SOS od Kronikarza Jonaha Oriona, który podczas prac na planecie został zaatakowany przez Eldarów. Marines czym prędzej pośpieszyli na pomoc swemu bratu. Po dotarciu na miejsce musieli stoczyć ciężki bój z Xenos. By pokonać wroga musieli zniszczyć Wrota Pajęczego Traktu przez które ten mógł nieustannie przesyłać sobie posiłki, w tym jednostki Upiornej Straży, a nawet Władców Upiorów. Po ciężkim starciu Marines zniszczyli Wrota, dzięki czemu zapobiegli wzmocnieniu sił Eldarów w podsektorze.

Starcie przy Anielskiej Kuźni

Na planecie Meridian siły rebeliantów poczynały sobie coraz śmielej, atakując między innymi wspaniałą Anielską Kuźnię. Gubernator Derosa poprosiła więc Marines o pomoc. Za wyjątkiem milicji Rodu Vangis, sponiewierany niedawną wojną obszar nawiedzili jeszcze szabrownicy orków. Tuż po lądowaniu Astartes musieli przebić się przez siły orków, by dotrzeć do Anielskiej Bramy za którą bronili się Gwardziści zaciekle atakowani przez siły Chaosu, na czele których stał Elifiasz Pogrobowiec, wróg Krwawych Kruków znany z udziału w Mrocznej Krucjacie. Po odparciu przeciwnika spod wrót Kosmiczni Marines ruszyli w pościg za Czempionem Chaosu. Jednak zaatakował ich wściekły Drednot Chaosu, co dało Elifiaszowi czas na ucieczkę.

Krew i lód

Lojalni Marines powrócili na Aurelię, gdzie zdrajcy z Rodu Vangis i sprzymierzeńcy, ufortyfikowali się w jednym z tamtejszym ośrodków przemysłowych. Przechodząc przez śniegi walczyli z wieloma grupami piechoty, które zabarykadowały się bądź to w budynkach, bądź też za umocnieniami. Musieli również pomóc gwardzistom, którzy toczyli zacięty bój z siłami Chaosu o utrzymanie pozycji. Po uratowaniu oddziału żołnierzy, dowiedzieli się od sierżanta, iż wróg okopał się w pobliskiej placówce przemysłowej i wytworzył w jej centrum tarczę próżniową. Zaraz po wyjściu Astartes z obozu, na imperialne dowództwo polowe spadły pociski artyleryjskie. Wyprowadzanie ostrzału ułatwiała przeciwnikowi radiostacja komunikacyjna, którą Marines zajęli po przedarciu się przez grupy heretyków i kosmicznych Marines Chaosu. od tego momentu artyleria zdrajców przestała być dla nich oraz Gwardzistów zagrożeniem.

Droga do centrum fortyfikacji wroga stanęła w końcu otworem. Poszczególne strefy chronione były przez oddziały kultystów, czasem Zdradzieckich Marines, okupowanymi budynkami, a gdzieniegdzie wieżyczkami z ciężkim bolterem. Jednak Lojaliści przebili się przez wrogie zabezpieczenia i dotarli do serca wrogiej bazy, którą zrównali z ziemią.

Na ratunek

Krwawe Kruki udały na planetę Calderis, gdzie Czarny Legion zaatakował rekrutów- zwiadowców. Straty ponieśli zwłaszcza nowicjusze, zebrani pod sztandarem sierżanta Priama, który wyruszył na środek pustyni by sprawdzić nadawany sygnał ratunkowy, który okazał się pułapką.

Zwiadowcy zabarykadowali się w trzech wieżach, do których Marines postanowili jak najszybciej przybyć i pokonać atakujących wyznawców Chaosu. Chwilę po opanowaniu sytuacji dowiedzieli się o istnieniu na zachodzie portalu Chaosu, gdzie zabierani byli pojmani kadeci. Po zakończeniu akcji ratunkowej Astartes postanowili zniszczyć bazę przeciwnika. Jednak na ich drodze staną potężny czarnoksiężnik Tzeentcha . Po pokonaniu go oraz zamknięciu portalu niebezpieczeństwo dla Calderis zostało tymczasowo zażegnane.

Źródła

  • Dawn of War II;
  • Dawn of War II: Chaos Risign;
  • Dawn of War II: Retribution.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki