FANDOM

LEWY cudzysłów
Śmierć przychodzi pod różnymi postaciami, ale powietrzne bombardowanie zaliczyłbym do tych najskuteczniejszych.
PRAWY cudzysłów

—Egzekutor Ezandrakh z Dynastii Mephrit, Herold Szkarłatnych Żniw

Kosa Zagłady
Kosyzagłady
Nazwa Kosa Zagłady (eng. Doom Scythe)
Główne uzbrojenie Promień Śmierci
Dodatkowe wyposażenie Sprzężony Destruktor Teslowski
Napęd Międzywymiarowe Silniki Odrzutowe
Załoga Jeden Nekron
Maksymalna prędkość ponaddźwiękowa
Pancerz Podstawowy, Żywy Metal

Kosy Zagłady (ang. Doom Scythe) - ponaddźwiękowe nekrońskie myśliwce stosowane na początku każdej inwazji Nekronów. Są zabójczo niebezpieczne, nawet jeśli nie używają swojej głównej, przerażająco niszczycielskiej broni.

Lot

Kosy Zagłady

Kosa Zagłady strzelająca z Promienia Śmierci

Podobnie jak Kosy Nocy także i te nekrońskie myśliwce wyposażone są w ponaddźwiękowy napęd, a ich międzywymiarowe odrzutowe silniki czynią niebywały hałas. Już pierwszy przelot kończy się zwykle wpędzeniem przeciwnika w głębokie delirium lub panikę. Spustoszenie jaki czyni łomot przelatujących nekrońskich Kos bywa większe, niż efekt samego ostrzału. Nekrońskie silniki czynią w umysłach zniszczenie pamięci, świadomości i zmysłów. Nawet weterani wielu kampanii potrafią rzucić broń lub zacząć wydrapywać sobie oczy nadaremnie pragnąc przerwać strasznych wizji jakich doświadczają ich umysły.

Piloci dysponują setkami tysięcy manewrów i taktyk jakie mogą zastosować wobec przeciwnika. W nanosekundy precyzyjne, androidalne umysły znajdują najlepszy wariant ataku. Spośród miliardów kombinacji mogą wybrać jedną lub kilka forteli na raz. Nawet nagłe i niespodziewane sytuacje w błyskawicznym tempie znajdą odpowiedź pośród macierzy danych.

Ostrzał

DOOM-SCYTHE

Widoczne od spodu działo Promienia Śmierci

Jeśli po nalocie przeciwnik nie ujdzie z pola bitwy, Kosy Zagłady rozpoczynają kanonadę z dostępnej broni. Sprzężone Destruktory Teslowskie zamocowane na spodzie myśliwca zasypują nieprzyjaciela serią szmaragdowych błyskawic spalając żywcem piesze oddziały. Co prawda bronie pancerne mogą poradzić sobie z tym zagrożeniem, ale żadna nie sprosta Promieniowi Śmierci.

Nim ktokolwiek zwróci uwagę na dziwną poświatę gromadzącą się wokół kryształu zamocowanego pod spodem myśliwca, jaskrawe, oślepiające światło przeszywa powietrze dosłownie odparowując wrogą piechotę i czołgi. Jedynie wypalona w ziemi szrama, jarząca się jeszcze przez chwilę od gorąca znaczy miejsce, gdzie przed chwilą znajdować się mogła pancerna kolumna.

Nawet pojedyncze Kosy są w stanie unicestwić zgrupowanie czołgów. Natomiast pełen szwadron jest zdolny do zrównania z ziemią całą metropolię w niecałą godzinę.

Źródła

Kodeks: Nekroni - 5 ed., str. 50