FANDOM

Kosa Nocy
Night Scythe.png
Nazwa Kosa Zagłady (eng. Night Scythe)
Główne uzbrojenie Sprzężony Destruktor Teslowski
Dodatkowe wyposażenie Czasoprzestrzenne tunele
Napęd Międzywymiarowe Silniki Odrzutowe
Załoga Jeden Nekron
Maksymalna prędkość ponaddźwiękowa
Pancerz Podstawowy, Żywy Metal

Kosy Nocy (ang. Night Scythe) - najpowszechniejsze pojazdy inwazyjne Nekronów.

Lot

Kosy Nocy tak jak Kosy Zagłady są ciężkimi myśliwcami szturmowymi. Nie oznacza to, że ich przelot jest mało zwrotny i powolny, bynajmniej.

Te pojazdy potrafią z zawrotną prędkością przebyć całe linie obrony i niczym zjawy pojawić się na tyłach przeciwnika, zanim ten zdąży uruchomić przeciwlotnicze działa. Jedynie przerażający świst przelatujących silników może ostrzec przed nadchodzącym desantem nekrońskiej piechoty.

Taktyka

Desant

Korzystając z czasoprzestrzennych tuneli, Kosy mogą dostarczyć na pole bitwy całe odziały bezpośrednio z Planet Grobowców bez konieczności wydzielania im miejsca w pojeździe. Ustanawiając przyczółki w samym jądrze nieprzyjacielskiej defensywy, ważnych celów strategicznych lub dowództwa robią miejsce dla głównych sił i sprowadzenia Monolitów. W przeciwieństwie do zwykłych pojazdów transportowych, Kosy nie potrzebują zwalniać lotu, co narażałoby je na wzmożony ostrzał obrońców. Zamiast tego teleportują sojusznicze oddziały z bezpiecznej wysokości tuż przy newralgicznym punkcie lub odsłoniętym odcinku frontu.

Zwiad

Nightscythe.jpg

Kosa Nocy z widocznym od spodu systemem teleportacyjnym

Poza bitwą Kosy są wysyłane w celach zwiadowczych na inne planety lub nieznaną okolicę. W przypadku odnalezienia uśpionego Grobowca bądź słabego przeciwnika mogą przeprowadzić błyskawiczną inwazję. Jeśli wróg zadomowił się dawno temu wówczas piloci wysyłają sondy, porywają pojedynczych mieszkańców, przeprowadzają autopsje i wszelkie inne czynności mające na celu możliwie najlepsze ich poznanie.

Tego typu badania mogą niekiedy trwać całe lata. Z perspektywy Nekronów to bez znaczenia, jeśli chcą mieć pewność z kim przyjdzie im walczyć lub kogo podporządkować. Niekiedy porywa się żywych przedstawicieli obcych rasy, by w zaciszu laboratoriów Kryptekowie mogli dokonać cząsteczkowej analizy nowej istoty. Nieliczne z nich powracają do swoich domów ze wszczepionymi Skarabeuszami Kontroli Umysłu lub innymi dodatkami stając się nieświadomymi agentami nekrońskiej cywilizacji.

Uzbrojenie

Emerald advance by majesticchicken.jpg

Łowcy wspierane przez Kosy Nocy

Kosy Nocy posiadają Sprzężony Destruktor Teslowski zamocowany od spodu. Wypluwa całe serie szkarłatnych błyskawic, siejąc prawdziwe spustoszenie wśród lekkiej i średniej piechoty. Mimo, że nie wykazuje się zdolnością przebijania pancerzy, gdy do tego dojdzie, przeciwnik będzie odklejał swoje mięso od chroniącej go blachy.

Źródła

  • Kodeks: Nekroni - 5 ed., str. 51, 81

Więcej z Fandomu

Losowa wiki