FANDOM

Warscythe.jpg

Typowa kosa bojowa o jednym ostrzu

Kosy Bojowe (ang. Warscythes) to rodzaj długiej, białej broni o energetycznych ostrzach, używane przez ważniejszych Nekronów.

Konstrukcja

Budowa Kosy Bojowej czyni ją ciężką i nieporęczną bronią dla każdego, kto nie posiada tyle siły co Możni Nekronów. W rękach np. człowieka, czy Eldara nie stanowiłaby zagrożenia. Zasadniczo każda z Kos jest bronią dwuręczną, acz spotyka się Lordów trzymających je w jednej dłoni w drugiej natomiast np. Kulę Wskrzeszania.

Występuje ponadto kilka ich rodzai. Od podstawowych wyposażonych w pojedyncze ostrze w raz z energetycznym rdzeniem po okazałe kostury o rozbudowanych głowniach. Ich forma nie ma większego znaczenia dla skuteczności, a jest jedynie kolejnym elementem zaznaczania panującej hierarchii.

Zastosowanie

Jednak odpowiednio użyta stanowi nie lada moc zdolną do powalenia przeciwników o najtwardszych pancerzach. Nie przejmując się jej wadami Nekroni potrafią wydobyć z niej cały potencjał i niczym największymi maczugami wyrąbywać sobie drogę swymi szybkimi ciosami.

Gdy zostanie się trafionym taką bronią, nie pomoże żaden pancerz. Jedynie największe i najwytrzymalsze istoty są w stanie wytrzymać takie uderzenie.

Źródła

  • Kodeks: Nekroni (5-ed), str. 82

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki