Fandom

Astronomican

Kostur Światłości

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Staff of Light colour.jpg

Kostur Światłości jest urzeczywistnieniem i manifestacją władzy Arcylorda nad pozostałymi Nekronami. Jest także powszechnie używany przez Krypteków.

Budowa

Kostur składa się z dwóch ważnych elementów:

  • Generator, który za pomocą energetycznego rdzenie kumuluje potrzebną moc. Jest ukryty w trzonku skąd wydobywa się też zabójczy promień.
  • Głowica, skupiająca wytworzoną moc prawdopodobnie pochodną laserowej skoro wewnątrz zachodzi efekt podobny do lustrzanego odbicia.

Zastosowanie

Trafiony promieniem Kostura przeciwnik, jeśli nie jest wyposażony w bardzo dobry pancerz, zostaje zwykle w całości spalony. W promieniu rażenia tej broni wynoszącym około 12 m. Poza najlepiej wyposażonymi jednostkami, nikt nie może czuć się w pełni bezpiecznym.

Najniezwyklejsze jest jednak specyficzne przeładowanie Kostura. W chwili, gdy posiadacz zdecyduje się go użyć, de facto znika w oślepiającym słupie światła. Szansa na trafienie jego lub pobliskich jednostek momentalnie staje się minimalna. Co więcej, sami Nekroni nie doświadczają negatywnych efektów wynikających z rozchodzącego się blasku, kontynuując ostrzał z tą samą śmiertelną precyzją.

Poza tym taka broń w dłoniach wysokiego władcy prezentuje się imponująco. Trzymający ją dłoni nie pozostawia wątpliwości kto jest dowódcą na polu bitwy.

Nic zatem dziwnego, że Kostury są chętnie używane przez Arcylordów i Krypteków. Nawet jeśli nie mają ochoty bezpośrednio uczestniczyć w walce, mogą za pomocą kilku upiornych salw siać spustoszenie, złamać morale wroga i odwrócić bieg bitwy.

Źródła

  • Kodeks: Nekroni (5-ed.), str. 82
  • Codex Necrons 7th ed. str.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki