FANDOM

Koso-szpony (ang. Scything Talons) - najbardziej powszechna i jedna z najbardziej podstawowych broni do walki w zwarciu używanych przez  Tyranidów

Budowa

Scything Talon koso-szpo Tyranid Tyranidzi

Koso-szpon

Ten biomorf broni przekształca kończynę w długi i zabójczy pazur. W zależności od wielkości Tyranida dzierżącego ten oręż występują różnorakie kształty i wymiary. Sama broń jest niezwykle ostra i zdolna do penetracji niemal każdego pancerza. Zawsze przekształceniu ulega para kończyn, nie zaś pojedyncza.

Sam pazur zbudowany jest ze zlanej, gęstej chityny, a brzeg brzeszczotu ząbkowany jest podobną do kości substancją. Przymocowane są do niego niezwykle elastyczne i gęste mięśnie.

U Dimachaerona występuje specjalna odmiana tej broni zwana sierpo-pazurem, gdzie zamiast pojedynczego pazura występują dwa, co daje łącznie cztery na jedną parę kończyn.

Zastosowanie

Koso-szpony sprawdzają się w eliminacji każdego oponenta ale w różnym stopniu. W przypadku opancerzonych przeciwników Tyranid zadaje rany kłute, łatwiej penetrujące pancerz, zaś w kwestii piechoty sprawę załatwiają szybkie cięcia.

Odpowiedni kształt oraz umiejscowienie prężnych mięśni sprawiają że Xenos posługują się bardzo zwinnie Koso-szponami oraz mogą zadawać jednocześnie błyskawiczne i silne wyprowadzenia.

Wiele Tyranidów posiada kilka w liczbie 4 bądź 6 (2 lub 3 pary), najczęściej jednak występują jako dodatkowa uniwersalna broń obok bardziej wyspecjalizowanych biomorfów np. Koso-szpony wraz z Działem jadowym.

Źródła

  • Codex Tyranids 6th edition
  • Kodeks Tyranidzi 5ta edycja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki