FANDOM

Pipe wrench.png
Ten artykuł jest w trakcie budowy
Pipe wrench 2.png

MEKBOY ORK INFOBOX DO POPRAWY.png

Konowały (ang. Painboyz) lub Dokowie (ang. Doks)- są odpowiednikiem chirurgów, lekarzy, a także stomatologów. Razem z Poganiaczami, Mekaniakami i Dziwolongami należą do kasty Dziwaków. Ich rola jako lekarzy wzięła się z fascynacji bólem, ranami i chirurgią.

Charakterystyka

Konował.gif

Konował Gofów

Konowały mają wiele wspólnego z Mekami. Te dwie kasty bardzo dobrze ze sobą się dogadują i często wspólnie realizują różne projekty. Konowały mogą być nawet określone jako Mekowie Orczej anatomii, dlatego że próbują naprawić, a czasem ulepszyć Orcze ciało. Konowały doskonalą swoje talenty metodą prób i błędów, a także dzięki tradycyjnemu "orki wiedzom jak". Specjalnością przeciętnego Doka jest wszczepianie bionicznych implantów zrobionych przez Mekaniaka. Obie profesje wspólnie pracują nad bioniczną chirurgią. Konowały często zamawiają części od Meków, którzy będą na tyle zainteresowani aby wziąć w udział w montowaniu protezy oraz dokonać ostatnich poprawek dla pacjenta (lub kąsumentuf jak lubią nazywać swoich klientów Mekowie i Konowały). Tak jak Mekowie Konowały czują nieodpartą chęć eksperymentowania. Dokowie mają masę roboty w orkowych osadach od zszywania ran po ugryzieniu paszczunów, po zabiegi dentystyczne i naprawę starych służących Grotów.Jednak, ich prawdziwa kampania rozpoczyna się na polu bitwy . Podczas gdy walka wre i ranni leżą na polu bitwy, masy tych którzy mogą jeszcze ustać mkną po pomoc do namiotów konowałów. Jest to na prawdę wspaniały czas dla Doków, ich talenty nigdy nie są tak potrzebne. Zazwyczaj nie mają lepszej okazji do rozwinięcia swoich talentów, dodatkowo mają okazję do przeprowadzenia paru eksperymentów. Jest to niezwykle opłacalne, ponieważ zarobią masę zębów, nie mówiąc już o fakcie że zostaną pochwaleni przez Herszta i Chopaków.

Konowały w Boju

Im więcej Konowałów bierze udział w bitwie, tym większa liczba Orków przetrwa, nawet jeśli zostali poważnie ranni. Dokowie, wspierani przez Groty i Snotlingi sanitariuszy, przemierzają pole bitwy w poszukiwaniu rannych Orków. Niezrażeni gradem pocisków, pilnie wykonują swoją pracę z rażącą pogardą dla ostrzału przeciwnika. Jeśli kilku Konowałów padnie w boju, dodaje to tylko reputacji tym którzy przeżyli i sprawia, że są jeszcze bardziej podziwiani przez Chopaków. Nic tak nie podnosi morale walczącej hordy Orków, niż widok Doka pomagającego rannym w środku bitwy. Jeśli Konował znajdzie niesamowicie cierpiącego zielonoskórego w kraterze lub wystającego z jego zniszczonego pojazdu. Natychmiast ulży jego cierpieniom podając mu potężny środek znieczulający, najczęściej wstrzykiwany przez specjalne strzykawko paszczuny. Paszczuny te to specjalna rasa z gatunku "medycznych paszczunów" hodowana przez Doków i ich Groty, z różnorodnych medycznych powodów. Strzykawko paszczun wygląda jak podłużna torba, z igło podobną trąbką, która może być wbita w Orka. Kiedy paszczun zostanie naciśnięty wstrzykuje potężną truciznę, która może uśpić pacjenta nawet na kilka dni.

Alternatywnie kilka małych jadowitych paszczunów, kłujących paszczunów lub kilka silnie sfermentowanych grzybów, może być załadowane do jednej z olbrzymich mosiężnych strzykawek Doka. Gdy strzykawka zostaje wciśnięta, trucizna lub środki usypiające są wyciskane z paszczunów lub muchomorów i zostają wstrzyknięte w pacjenta. Te środki odurzające zapobiegają sytuacji, w której pacjent ucieknie zanim Konował będzie miał okazję dokonać właściwych napraw i wypróbuje swój nowy eksperymentalny implant. Jest to całkowicie przypadkowe, że próbując zatrzymać pacjenta na stole tym samym uśmierzają jego cierpienia, a gdy ten jest już kompletnie nieprzytomny, lub jak lubią mawiać Konowały czuje się "komfortofo", Dok szybko tamuje wszelkie krwawienie. Przystępuje do ewentualnej chirurgii, wliczając w to amputacje na polu bitwy i zabiegi na miejscu, takie jak zszywanie lub nitowanie otwartych ran aby utrzymać pacjenta przy życiu dopóki bitwa się nie skończy. Dokowie przystępują do wszelkich poważnych "medycynóf" w swoim szpitalu polowym(zazwyczaj nie jest to więcej niż chwiejący się namiot i stół z narzędziami) znajdującym się na tyłach Orczego obozu.

*W BUDOWIE*

Więcej z Fandomu

Losowa wiki