FANDOM

Cryptec by majesticchicken.png
Konklawe Krypteków
znane też jako Galaktyczne Konklawe Technologów są powszechnymi organizacjami Krypteków. Ich celem jest utrzymanie i zgłębianie wiedzy o starożytnych urządzeniach Nekronów, wymiana informacji i badanie tajemnic galaktyki.

Podział

Każde konklawe tak jak Kryptek, specjalizuje się w jednej z dziedzin technoczaroksięstwa. Dzielenie więcej niż jednej dyscypliny oznacza niespójny umysł, a Krypteka niegodnego zaufania. Dlatego nie słyszy się o przypadkach gdy nekroński specjalista zajmował się dwoma dziedzinami na raz. Do tych najbardziej znanych specjalizacji należą:

Poza tym istnieją tysiące innych, mniej rozpowszechnionych.

Jednym z najpotężniejszych i nieistniejących już konklawe był Magistrakh (zwany też Konklawe Technomandrytów). Jego przedstawiciele byli autorami niemal wszystkich maszyn Nekronów, a ich potęga ściągnęła na siebie gniew Triumwiratu, który nie mógł sobie pozwolić na to, by w czasie Wojny w Niebiosach, osobna organizacja decydowała o przydziale broni i wyposażenia.

Stagnacja

Od czasu powstania konklawe nastąpiły głębokie podziały i oddzielenie na poszczególne zajmujące się osobnymi dziedzinami nekrońskiej technologii. W skutek biotransferu Krypteków dotknęła ta sama stagnacja co całe nekrońskie społeczeństwo. Zaś ich naukowe organizacje są utrzymywane bardziej z poczucia tradycji niż faktycznych możliwości.

Źródła

  • Kodeks: Nekroni (5-ed.), str. 32, 49, 84-85

Więcej z Fandomu

Losowa wiki