Fandom

Astronomican

Komandosi

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij

"Ledwie widoczne cienie? Orkowie z kamuflażem? Macie nas za idiotów? Orkowie są barbarzyńscy i prymitywni. Tak mówią wojenne dogmaty, które dobrze nam służą od dziesięciu tysięcy lat. Zielonoskórzy zawsze przybywają jako wielka horda, a nie skradają się w cieniu. Straże! Zabrać więźnia do celi, gdzie poczeka na egzekucję za tchórzostwo i niekompetencję."

- prepozyt major Kyne, w czasie sądu wojennego nad porucznikiem Gordo.

Komandosi (ang. Kommandos) - to dość nietypowe oddziały zielonoskórych, specjalizujące się w działaniach dywersyjnych, oraz cichej eliminacji wroga.

Charakterystyka

Komandosi.jpg

Oddział Komandosów przedziera się przez ruiny

Komandosi są ucieleśnieniem orkowej przebiegłości, jednak w przeciwieństwie do innych orków wolą pozostawać w ukryciu, działając samotnie lub w niewielkich oddziałach. To silnie zdyscyplinowane i zmilitaryzowane towarzystwo, nic więc dziwnego że większość Komandosów to byli Szturmiarze, jednakże najważniejszymi cechami jakimi musi wykazać się każdy Komandos są inteligencja i inicjatywa, część z nich opanowała nawet trudną sztukę czytania. Dla każdego z nich nie ma niczego przyjemniejszego czy bardziej ekscytującego niż zakradnięcie się do niczego nie spodziewającej się ofiary, a następnie poderżnięcie jej gardła. W związku ze swoim specyficznym sposobem walki, Komandosi dopuszczają się tak niecnych (zdaniem "normalnych" Orków) praktyk jak kamuflaż czy zacieranie śladów swojej obecności, oznacza to że nie cieszą się oni zbytnim poważaniem w orkowej społeczności i w najlepszym wypadku są uważani za dziwaków, wyjątkiem jest klan Krfawych Toporów który niezwykle ceni sobie takie "profesjonalne" podejście do walki, zresztą duża część Komandosów pochodzi właśnie z tego klanu. Sprzęt jakim posługują się Komandosi jest dość subtelny jak na orkowe standardy, prosty nóż z ostrzem pokrytym sadzą, gnat (zdarza się że Komandosi montują na nich coś w rodzaju prymitywnego tłumika), kilka kijbomb, czasami widuje się wśród nich specjalistów z Wypalarkami czy Wielkimi Spluwami. Najsłynniejszym Komandosem jest bez wątpienia Szef Snikrot dowodzący Komandosami Czerwonej Czaszki, jego dokonania na Armageddonie doprowadziły do tego że jego imię jest synonimem terroru i zniszczenia, nawet budzący grozę Łowcy Orków z Armageddońskiego Stalowego Legionu modlą się do Imperatora, aby to żaden z nich nie był następna ofiarą Snikrota.

Źródła

Kodeks: Orkowie (4 edycja)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki