FANDOM

Kościany Miecz (ang. bonesword) - biała broń używana przez Tyranidów, która w rzeczywistości jest żyjącym symbiontem połączonym z jedną kończyną jego dzierżyciela. To tyranidzka odpowiedź na broń energetyczną i podobnie jak ona ignoruje pancerz przeciwnika.

Bonesword.jpg

Kościany Miecz

Budowa

Ten zabójczy biomorf posiada mózg usytuowany w swoistej głowicy miecza, mimo to jest on w pełni poddany woli jego pana i nie jest zdolny do samodzielnego działania, poza utrzymywaniem się przy życiu. Sam brzeszczot o monocząsteczkowym ostrzu  jest niczym innym, jak zbudowanym ze wzmocnionej chityny rogiem, wzdłuż którego biegną nerwy tej bio-broni. Ponadto dzięki temu stworzeniu róg rośnie oraz nieustannie się regeneruje, co jest bardzo przydatne po ciężkim starciu.

Sposób działania

Mózg ten posiada psykerskie zdolności a dzięki linii nerwów biegnących wzdłuż klingi może wytworzyć potężne psioniczne rozbłyski. Efekt ten nieco przypomina pole siłowe i powoduje, że broń z niezwykłą łatwością tnie każdą zbroję. Dodatkowo stymulowany przez władającego może wytworzyć destruktywną falę psionicznej energii.

Kościany Miecz jest naprawdę niezwykłą bronią, gdyż potrafi nawet wysysać energię życiową pobliskich przeciwników. Jakby tego było mało jeśli organizm dzierży drugi, to wówczas następuje sprzężenie tych broni, przez co nawzajem przekazują sobie energię a to czyni je jeszcze bardziej zabójczymi. Są w stanie wówczas poradzić sobie nawet z bronią energetyczną.

Źródła

  • Codex:Tyranids 2nd edition
  • Kodeks:Tyranidzi 4 edycja
  • Codex: Tyranids 5th edition
  • Codex: Tyranids 6th edition

Więcej z Fandomu

Losowa wiki