FANDOM

The Fang schematics.jpg

Kieł (ang. Fang) - olbrzymia forteca zakonna Kosmicznych Wilków ulokowana na ich świecie macierzystym - Fenrisie. Znajdują się tam pomieszczenia dla służby, park maszynowy, cele dla nowicjuszy i kwatery dla wszystkich 12 Wielkich Kompanii.

Historia

Pierwsze imperialne wzmianki o fortecy pochodzą z czasów Wielkiej Krucjaty.Według tradycji, to do Kła mają powrócić kandydaci na Kosmicznych Wilków, aby zostać pełnoprawnymi Kosmicznymi Marine. W centralnej części rozległej równiny Asaheim mieści się pasmo górskie, którego szczyty według podań sięgają nieba. Najwyższy z nich znajduje się w samym środku pasma i przytłaczając pozostałe wznosi się wysoko niczym wykrzywiony ząb. Ten wierzchołek i zakonna forteca, która została wybudowana w jego wnętrzu, nazywane są Kłem. Szczyt rozcina atmosferę Fenrisa, niczym sztylet skierowany w podbrzusze nieba. Cytadela Kosmicznych Wilków jest jednym z najpotężniejszych bastionów Imperium, uznawanym za największy poza Terrą. W swojej długiej historii wiele razy stała niewzruszona, kiedy rozbijały się o nią plugawe siły. Kła broni pancerna powłoka o niewyobrażalnej grubości i wytrzymałości oraz tarcze próżniowe, jakich nie znajdziesz nawet na najpotężniejszych okrętach wojennych Imperium. Ciemne szyby wcinają się głęboko w górskie zbocza, kryjąc w sobie obronne lasery, zdolne rozerwać na strzępy najlepiej opancerzone gwiezdne okręty. Ta potężna broń jest równie starożytna co sam Zakon, a jej reaktory cieplne są wspomnieniem bezcennej technologii z dalekiej przeszłości. Mroczne tunele, przecinające górę wzdłuż i wszerz, pełne są niezliczonych serwopomocników i sojuszników Kosmicznych Wilków. Tymi serwopomocnikami mogą być ludzie, wilki, maszyny albo ich przerażające mariaże, które nieważne jak byłyby potworne, wszystkie spełniają szczytny cel. Powiada się, iż tunele wewnątrz Kła są liczniejsze niż włosy na plecach trolla i że sięgają tysięcy kilometrów w głąb Fenrisa, niczym korzenie drzewa świata penetrujące czas i przestrzeń. Imperator Kazał wybudować i wyposażyć fortecę dla Zakonu Kosmicznych Wilków. Aż do czasów obecnych jest siedzibą wszystkich 12 Wielkich Kompani, przy czym praktycznie nie zdarza się, aby wszystkie przebywały w tym samym czasie w Kle.

Miejsca

  • Kwatery dla każdej z Wielkich Kompanii.
  • Park maszyn, w którym przechowywane są min. Rhino, Vindicatory i Predatory.
  • Podziemne sale przeznaczone dla Drenotów, w tym dla samego Bjorna Mocarnorękiego.
  • Librarium Zakonne wraz z wieloma artefaktami.
  • Specjalne cele dla aspirantów poddanych działaniu Czary Wulfena.
  • Sale treningowe imitujące wiele miejsc, w których może przyjść walczyć Kosmicznym Wilkom, np. dżungle.
  • Komnata Próby, gdzie Kapłani Run badają umysł aspirantów.
  • Lądowiska dla floty kosmicznej zakonu, w tym dla 15 wielkich okrętów mogących pomieścić cale Wielkie Kompanie wraz z wyposażeniem i zapasami (po 1 statku na kompanię + 3 w odwodzie).
  • Sala Audiencyjna Wielkiego Wilka.
  • Zbrojownie, warsztaty i siedziby sług zakonnych.
  • Wielki Krąg

Mieszkańcy

  • Wielki Wilk Logan Grimmar wraz ze swoją kompanią.
  • Wilczy Lordowie często przybywają uzupełnić straty i podzielić się swoimi czynami.
  • Świeżo awansowani Kosmiczni Marines czekający na przydział do jednej z Wielkich Kompani.
  • Kapłani Maszyny potrzebni przy implementacji genoziarna.
  • Uśpione Drednoty, jeśli akurat nie przebywają na misji bojowej.
  • Sługi, serwitorzy i zakonni pomocnicy, wilki.

Wielki Krąg

Wielki Krąg Kosmicznych Wilków znajduje się na środku Komnaty Wielkiego Wilka, u samego szczytu Kia. Jest to symboliczne przedstawienie aktualnej organizacji Zakonu Kosmicznych Wilków. Każdy zewnętrzny element to oddzielny rzeźbiony kamień, ozdobiony emblematem i runami Wilczego Lorda, którego ma symbolizować. Podczas uczt przyjęło się sadzać Wilczych Lordów i ich Wilczą Straż w miejscu, gdzie znajduje się kamień ich Kompanii. Środkowy element, noszący emblemat Wilka Kroczącego Pośród Gwiazd, oznacza Wielkiego Wilka. Kamień ten jest obracany, by wskazywał, który Wilczy Lord obecnie sprawuje to najważniejsze w Zakonie stanowisko. Każdy kamień jest szeroki niczym czołg i tak ciężki, że musi go podnosić dwunastu najsilniejszych Kosmicznych Wilków. Tworzenie i umieszczanie kamienia w należnym mu miejscu są zadaniami, do których podchodzi się z ogromną ostrożnością, ponieważ jego zniszczenie skazuje Wielką Kompanię na haniebny koniec. Kiedy Wilczy Lordowie umierają, ich kamienie usuwane są z Wielkiego Kręgu i zabierane do Gaju Bohaterów, gdzie układa się je wokół najstarszego kamienia, należącego do samego Russa. Tutaj spoczną na wieki w ogromnych pierścieniach i będą przypominały o bohaterskich dowódcach Kosmicznych Wilków.

Źródła:

  • Kodeks Kosmicznych Wilków, edycja 5
  • William King – Kosmiczny Wilk, Warszawa 2003
  • William King – Szpon Ragnara, Warszawa 2004
  • William King – Szary Łowca, Warszawa 2006

Więcej z Fandomu

Losowa wiki