FANDOM

"Kasta Niebian sprawuje władzę dla Większego Dobra"

- Aun'Ro'Yr

Tau ethereal kasta niebianska niebianie

Symbol kasty

Kasta Niebiańska (ang. Ethereal Caste) lub w skrócie Niebianie to najstarsza i najważniejsza z Kast w Dominium Tau. Jej członkowie są duchowymi przywódcami Dominium i w każdej dyskusji mają ostatnie słowo. Właściwie nie wiadomo, czy w tej kaście rodzą się nowi Niebianie. Jako jedyna nie pochodzi z T'au, planety macierzystej innych Kast.

Charakterystyka

Pod koniec Mon'Tau (Mrocznego Wieku), gdy cały gatunek chylił się ku upadkowi, wielu z Tau osób widywało znaki na niebie, które uznawano za oznaki nadchodzącego końca. Były to jednak statki Niebian, co oznacza, że rzeczywiście pochodzą z innego świata. Tajemniczy przybysze pokazali całej rasie korzyści wynikające za współpracy oraz filozofię Większego Dobra, która szybko rozprzestrzeniła się na całej planecie.

Rola

Niebianie sprawują władzę w całym Dominium, a ich obecność na polu bitwy pcha wszystkich do heroicznych czynów. Najczęściej by złamać ich i zmusić do odwrotu, wrogowie Większego Dobra muszą zabić Niebianina. Jednak istniały przypadki, w których śmierć Niebianina sprawiała, że Wojownicy Ognia z furią rzucali się na wroga, by pomścić swoich. (Np. Kampania na Taros).

Hierarchia

Wiadomo jedynie, że Niebianom przewodzi Aun'Va. Dokładniejszych informacji nie ma.

Znani członkowie

Żródła

Kodeks: Dominium Tau 6 edycja.

Warhammer 40 000 Dawn of War Soulstorm (gra komputerowa).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki