FANDOM

Grav-Gun.png

Karabin grawitacyjny - znany również jako Grav-Gun, jest druzgoczącą (dosłownie) bronią używaną przez siły Ludzkości. Jest oparty na starożytnej i zapomnianej technologii, która sięga czasów Mrocznej Ery Technologi. Manipulując samą naturą grawitacji, Grav-Gun zamienia opancerzenie celu, a właściwie samą jego masę przeciwko niemu. Jest to szczególnie nieoceniony rodzaj broni podczas wykorzystania przeciwko silnie opancerzonym jednostkom piechoty np. Terminatorom, ale również przydatny w środowisku, gdzie nie ma grawitacji. Nieszczęsny wojownik trafiony wiązką o olbrzymiej mocy zostaje brutalnie zgnieciony przez jego własny pancerz, oczywiście on sam również "zapada się" - jego organy oraz kości zagęszczają się i ulegają miażdżeniu. Przy małej ilości mocy osobnik może być po prostu mocno spowolniony. Ich konstrukcja była wykorzystywana dość powszechnie (podobnie przebiegała produkcja) niegdyś w wielu legionach wojowników Imperatora, walczących podczas Herezji Horusa. 

Historia

Tajemnice budowy Grav-gunów są znane tylko bardzo niewielu. Technologia stosowana do tworzenia tych przerażających broni pozostaje niezwykle pilnie strzeżona przez Adeptus Mechanicus, przekazywana jest z pokolenia na pokolenie nowych sług Omnizjasza i oczywiście uległa znacznej redukcji, przez co archaiczne wersje broni są nieporównywalnie potężniejsze. Z zewnętrznych kręgów dostęp do tej zaawansowanej technologii mają tylko Techmarines, którzy udowodnili swoje oddanie Bogu Maszyn oraz posiadają wiekowe doświadczenie zarówno bojowe jak i obchodzenia się z bardzo zaawansowaną technologią. Wiedza wymagana do tylko utrzymania takiej broni jest tak olbrzymia, jak ta potrzebna do ich tworzenia, z tego powodu Adeptus Astartes rzadko wdrażają więcej niż kilka karabinów grawitacyjnych. Co ciekawe nikt nie wie, jak działa Karabin Grawitacyjny.

Źródła

Kodeks Kosmiczni Marines - 6 edycja.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki