Fandom

Astronomican

Kapitan Kosmicznych Marines

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze11 Udostępnij
Loken.jpg

Kapitan X kompani Księżycowych Wilków Garviel Loken

,,Jestem kapitanem Dziesiątej Kompanii XVI Legionu Adeptus Astartes"  Garviel Loken 

Każda zakonna kompania ma swojego Kapitana. To doświadczeni i zaprawieni w boju stratedzy i weterani, którzy nie jedno widzieli. Zaszczyt bycia kapitanem przypada tylko najlepszym Marines lub takim którzy swoimi czynami dowiodą swojej wyjątkowości. Poza tytułem kapitan posiada także dodatkowy honorowy tytuł, związany z dowodzoną przez niego kompanią lub innym zakonnym obowiązkiem. Poza zdolnościami przywódczymi i bitewnymi, każdy kapitan to także świetny dyplomata.

Zadanie i rola

Kapitan Kosmicznych Marines to nie tylko najbieglejszy szermierz czy strzelec. Musi on być świetnym strategiem i taktykiem, aby jego kompania szybko i efektywnie wykonywała  powierzone im zadania. Każdy kapitan powinien dobrze znać swoich ludzi aby wiedzieć kiedy najlepiej wykorzystać ich umiejętności w boju. Podobno jeden Marines jest równy w walce dziesięciu Imperialnym Gwardzistom, zadaniem kapitana jest uczynić swój oddział tak skutecznym,że gwardziści nie będą już potrzebni. Kapitan to nie tylko świetny dowódca i strateg - to także biegły dyplomata, jednak nie każdy kapitan przepada za tą częścią obowiązków, ze względu na to, że widzą więcej szybszych i pewniejszych metod rozwiązywania problemów. Zdarza się jednak, że niektórzy kapitanowie dobrze czują się w roli negocjatorów, co nie umniejsza ich zasług i poświęcenia na polu bitwy. Aby dawać dobry przykład i pokazać innym Marines co znaczy być prawdziwym Adeptus Astartes, kapitan zawsze stoi w zaszczytnej pierwszej linii natarcia. Musi on także być całkowicie lojalny wobec swoich dowódców, jednak nie może zapominać o własnoręcznym podejmowaniu decyzji, jeżeli uzna, że takowa jest słuszna.     

Nazewnictwo

W wielu zakonach nazwa kapitan jest zastępowana innymi tytułami, związanymi z historią i tradycją danego zakonu. Oto kilka najbardziej znanych i rozpoznawalnych nazewnictw :
GK Brother Captain.jpg

Brat Kapitan ruszający w bój

Zakon Nazwa

Mroczne Anioły

Mistrz kompani
Kosmiczne Wilki Wilczy Lord
Szarzy Rycerze Brat-Kapitan
Czerwone Skorpiony Komandor
Żelazne Dłonie Żelazny Kapitan
Krucza Gwardia Kapitan Cienia
Czarni Templariusze Kasztelan

Źródła

  • Kodeks: Kosmiczni Marines (5 edycja)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki