FANDOM

Kampania na Lorn V, wojna pomiędzy Eldarami, Gwardią Imperialną, Chaosem i Orkami oraz pod koniec Nekroni. Ostatecznie zwycięsko z tego konfliktu wyszli Eldarzy.

Prolog

Zimowa planeta Lorn V została najechana przez siły Kosmicznych Marines Chaosu z legionu Pożeraczy Światów. Planetarne Siły Obronne oraz Gwardia Imperialna broniły dzielnie tego świata, jednak w końcu ulegli krwawemu szałowi berserkerów Khorna. Podczas zaciętej obrony padł również tytan Dominatus z klasy ,"Imperator". Pożeracze byli pod wpływem wielkiego szaleństwa, więc nawet nie zauważyli, że można przejąć tytana. Tak więc Tytan przeleżał niezwykle długo pod śniegami i lodem Lorn V. Gdy nadeszły lekkie letnie ocieplenia, Imperialni szpiedzy odkryli, co jeszcze leży prócz dawnych gwardzistów pod wiecznym śniegiem, i oczywiście wezwali jak najszybciej wsparcie, by tego tytana odkopać i użyć...

Nadchodzi Gorgutz!

Gdy na planecie były siły Imperialne, orkowie zamieszkiwali góry i inne trudno dostępne miejsca, atakując od czasu do czasu siły Imperium. Kiedy słudzy Khorna najechali tę planetę, zignorowali te góry i
Gorgutz profile.jpg

Boss Gorgutz!!!!

trudno dostępne miejsca myśląc, że tam nie ma nikogo. Siły Imperialne skutecznie trzymały w ryzach orków (chociaż orkowie myśleli że jest inaczej), by nie rozprzestrzenili się na całą planetę. Jednak siły Chaosu były bardziej zajęte oddawaniem czci Khornowi, by zwracać uwagę na zielonoskórych. Wkrótce orkowie zebrali siły i zaatakowali pod wodzą nieznanego Herszta. Wtedy siły Chaosu zdały sobie sprawę z zagrożenia (trochę za późno) i rozpoczęli wściekły kontratak, który rozbił doszczętnie orków. Zmiażdżeni orkowie schowali się w górach i zaczęli walczyć między sobą. Wtedy przybył Gorgutz. Niszcząc sztandary klanowe, zapewniał sobie przychylność kolejnych orczych klanów. Gdy zebrał odpowiednią siłę, ruszył na miejscową twierdzę Chaosu, niszcząc ją doszczętnie i nie pozwalając nikomu uciec. Wtedy ich rozgniatacze najadły się chaosowego mięsa (nie, nie potruły się). Gorgutz uznał więc by zacząć Waaagh i zdobyć czaszkę dowódcy chaosowców na tej planecie. Rozkazał mekaniakom by stworzyli dla niego ,,latadło" aby polecieć do innych dalszych klanów i przyłączyć ich do swego Waaagh. Niestety na jego nieszczęście podczas lotu PLOT sił chaosu strąciły jego latadło. Po wścieknięciu się na martwego pilota odkrył że znalazł się tu obok głównej bazy sił chaosu oraz samego Lorda Crulla.

Krew dla krwawego boga!

Lord Crull po rozbiciu orków bardzo się nudził. Gdy się dowiedział od czarnoksiężników (to jedyny lord pożeraczy światów który ma magików), że jego bezużyteczne PLOT załatwiło latadło Gorgutza,
Lord Crull.jpg

Lord Crull (Boisz się?)

postanowił sprawdzić czy nic mu nie jest, by potem pić krew z jego czaszki. Jednak Crull srogo się zawiódł, gdyż Gorgutz uciekł kanałami ściekowymi. Po skrzyczeniu na swoich żołnierzy, Lord poszedł poskarżyć się Khornowi, że jego żołnierze nic nie umieją. Khorn widząc swego syna strasznie zrozpaczonego (wszyscy jesteśmy dziećmi boga, którego wyznajemy) podarował mu dziewięciu swoich berserkerów. Lord Crull nie mógł być nie zadowolony po otrzymaniu straszliwych żądnych krwi i szalonych berserkerów. Gorgutz tymczasem utworzył bazę i zaczął atakować świątynie Khorna, by Lord nie brał więcej lepszych wojowników, ale Crull zniszczył bazę i odnalazł orczego herszta. Ale Gorgutz pokazał coś nowego, a mianowicie potężną tarczę energetyczną zasilaną wielgachnym generatorem. Lord Crull po długim szukaniu odnalazł generator i go zniszczył. Wtedy mógł zabić herszta bez problemu. Gdy go dopadł o mało co go nie zabił, wtem nagle zaczęła strzelać artyleria i atakować samoloty. Nadeszła Gwardia Imperialna.

Szturm Gwardii Imperialnej

Przygotowania do ataku

Najwyższe dowództwo po otrzymaniu informacji o tym że można odzyskać tytana zaczęło szukać na Cadii wolnego regimentu który by podołał zadaniu odzyskania Dominatusa. Gotowy do misji był 412 Regiment Cadiański wraz z generałem Isadorem Sturnnem. Przylot na planetę odbył się bez problemu
General Sturnn.jpg

Generał 412. Cadiańskiego: Isador Sturnn

gdyż siły Chaosu nie posiadały żadnych jednostek kosmicznych. Został ustalony plan który polegał na tym by najpierw zdobyć Fortecę i zarazem lotnisko dla maszyn w pobliżu Tytana.

Atak na pierwszą linię umocnień

Po ostrzelaniu z działek samolotowych rozpoczęto desant i szturm na wieżyczki automatyczne. Po zniszczeniu wieżyczek zaczęto budować bazę polową. Zwiadowcy odkryli że kultyści broniący bram nie spodziewają się ataku. Po umocnieniu się rozpoczęto jednoczesny atak na dwie bramy stojące na drodze. Kultyści broniący bram szybko zostali zestrzeleni i strąceni z wież obronnych. Po tym ataku żołnierze mieli bardzo wysokie morale i rwali się do ataku na kolejne sługi chaosu. Gdy podłożono ładunki wybuchowe i oddalono się, okolicą wstrząsnęła siła wybuchu.
2013-09-27 00001 ATACK sturnn.jpg

Natarcie Gwardii

Kontratak Raptorów

Wybuch usłyszeli również raptorzy chaosu którzy stacjonowali w pobliżu. Gwardziści po przedarciu się przez szczątki nacierali dalej gdy z nieba spadli na nich niczym meteoryty ogarnięci bitewnym szałem raptorzy. W środku uderzenia zdezorientowanych gwardzistów swoimi mieczami łańcuchowymi rozpoczęli rzeż. Generał nakazał odwrót na pozycje obronne ale niewielu przetrwało atak raptorów z 300 atakujących przetrwało jedynie 100 gwardzistów. Po przegrupowaniu się i odparciu ataków raptorów rozpoczęto kolejną próbę przedarcia się przez szczątki pierwszych bram. Żołnierze pamiętając pierwszy atak raptorów patrzyli uważnie w niebo czy nie nadlatują kolejni. Przeczucie ich nie myliło.
Raptors.jpg

Raptorzy Chaosu

Nastąpił kolejny silny atak ale tym razem gwardziści byli przygotowani na taką niespodziankę. Szybko zaczęto strzelać do nadlatujących raptorów i tym razem odparto ich uderzenie. Rozpoczęto dalszy marsz w którym odkryto bazę raptorów i ją zniszczono.

Odkrycia

Zwiadowcy wysłani przodem odkryli dwa nienaruszone zbytnio hangary na sentinele i hellhoundy. Jedynym problemem było parę oddziałów kultystów, kosmicznych marine chaosu i opętanych marine. Generał Sturnn wydał rozkaz by odzyskać te hangary gdyż teraz każde ciężkie pojazdy były na wagę złota a lekkie sentinele były w stanie załatwić paroma strzałami z multi-lasera każdy pojazd wroga. Żołnierze po
Skuteczność Hellhoundu.jpg

Skuteczność Hellhoundu przeciwko zwykłej piechocie.

otrzymaniu rozkazów ruszyli najpierw na hangar hellhoundów, prowadzeni przez komisarzy stawili czoło opętanym marines chaosu z nadludzką odwagą gdyż komisarze nie odstrzelili ani jednego żołnierza. Po zabezpieczeniu hangaru ci ludzie co znali się na kierowaniu czołgów zostali umieszczeni w hellhoundach i ruszyli długo nieużywane pojazdy. W drodze do drugiego hangaru hellhoundy pokazały swoją przydatność szybko usuwając spotykanych po drodze przeciwników których zwęglone ciała były zgniatane przez gąsienice pojazdów i buty żołnierzy za nimi maszerującymi. Po dotarciu do hangaru sentineli hellhoundy szybko rozprawiły się z piechotą i wieżyczkami z ciężkimi bolterami. Po zajęciu maszyn siły imperium skierowały się do następnych dwóch bram. Odkryto, że tych bram broniły dawne wieżyczki z ciężkimi bolterami należące do poprzedniego legionu. Jednak moc pobliskich świątyń chaosu je wyłączyła. Generał Sturnn uznał że to będzie ich następny cel zanim uderzą na bramy.

Druga linia bram i wieżyczki

Zajęcie wieżyczek dałoby duże możliwości:
238px-Defiler.jpg

Plugawiec Pożeraczy Światów

Po 1: Za bramami było duża otwarta przestrzeń na której mogło się roić od przeciwników.

Po 2: Wieżyczki byłyby silną ochroną w razie kontrataku wroga.

Jedyną przeszkodą były plugawce broniące dostępu do bram i świątyń. Do zlikwidowania ich idealnie nadawały się niedawno odzyskane sentinele. Zadanie powierzone im było proste: ich celem były plugawce, piechotą wroga zajmują się żołnierze i hellhoundy. Wojsko wspierane przez sentinele i hellhoundy ruszyło niebawem. Sentinele wysunęły się naprzód gdyż plugawce strzelały ze swoich głównych dział w szeregi gwardzistów. Sentinele paroma strzałami z multi-laserów szybko posłały plugawce na ziemię. Wtedy piechota i hellhoundy uderzyły likwidując siły chaosu pozbawionych swoich ciężkich pojazdów. Zniszczenie świątyń uruchomiło wieżyczki i odblokowało mechanizm otwierania bram. Na otwartym polu niczego niespodziewające się siły chaosu zostały zastrzelone w mgnieniu oka.
Sentinel.jpg

Sentinel z multi-laserem

Brama Demonów

Siły gwardii dotarły do ostatniej bramy z wielkim trudem gdyż to otwarte pole było ostrzeliwane przez plugawce. Kiedy podłożono ładunki wybuchowe i je zdetonowano brama nadal stała. Gwardziści musieli się wycofać gdyż nie mogli zniszczyć bramy i byli pod ciężkim ostrzałem artylerii.

Pojawienie się Eldarów

Przyczyny

Arcyprorokini Taldeer
Taldeer.jpg

Arcyprorokini Taldeer

ze światostatku Uthwe wyczuła pojawienie się Nekronów na Lorn V i czym prędzej postanowiła ich zatrzymać. Jej plan polegał na tym by zniszczyć Monolity Nekronów za pomocą wielkiego Kamienia Dusz znajdującego się w ,,zgromadzeniu osnowy"(?). Po uruchomieniu bram pajęczego traktu, arcyprorokini ujrzała gwardzistów szturmujących bramę demonów.

Generatory

Taldeer wezwała swoje jednostki szturmowe by zniszczyć generatory zasilające wieżyczki automatyczne chroniące czarnoksiężnika chaosu. Generatory były dość silnie chronione jednak z myślą o gwardzistach, upadli nie mieli pojęcia o Eldarach więc ich atak był całkowitym zaskoczeniem dla sił chaosu. Taldeer po zniszczeniu generatorów zaatakowała czarnoksiężnika chaosu, reszta jej żołnierzy walczyła z ochroną upadłego psionika. To był iście tytaniczny pojedynek pomiędzy niezwykle silnymi psionikami, ostatecznie to Taldeer wyszła z tego pojedynku zwycięsko niszcząc umysł tegoż czarnoksiężnika. Po zabiciu czarnoksiężnika brama bez jego mocy utraciła swoją moc. Gwardziści mogli się przebić!

Brama Demonów (Ciąg Dalszy)

Gwardziści postanowili przypuścić kolejny atak (nie mieli pojęcia o interwencji eldarów) z nadzieją że tym razem brama upadnie. Po raz kolejny pod odstrzałem artylerii, gwardziści podłożyli ładunki wybuchowe i je zdetonowali. Ku ich zaskoczeniu brama upadła. Widząc że brama upadła generał Sturnn rozkazał wysłać na przód sentinele z zamiarem zlikwidowania artylerii. Szybkie i zwrotne sentinele zlikwidowały wszystkie cztery plugawce artyleryjskie z stratą jednej maszyny. Po wycofaniu się sentineli do akcji wkroczyły hellhoundy z piechotą i zlikwidowały resztki sił chaosu które przetrwały atak eldarów. Po zabezpieczeniu lotniska generał Sturnn dowiedział się o tym że thunderhawk kosmicznych marines z zakonu Ultramarines pod dowództwem kapelana Vernusa. Zadaniem kosmicznych marines było dostarczenie załogi tytana bezpiecznej i co najważniejsze żywą. Generał Sturnn musiał ich uratować bo na następną załogę tytana czekaliby bardzo długo. Tymczasem Gorgutz pragnął zdobyć głowę niczego się niespodziewającego generała.

Waaagh!

Gorgutz po ucieknięciu od Lorda Crulla który o mało co go nie zabił, gdyby nie atak gwardii. Rozpoczął zbieranie ponownie żołnierzy by pozbyć się gwardzistów. Lord Crull zaatakował na wprost szeregi gwardzistów, za to Gorgutz posłużył się strategią i zaatakował gwardzistów od flanki. Pokonując kolejnych gwardzistów Gorgutz zbierał swoich żołnierzy ukrytych w dawnych rurach ściekowych. Po
Sojusz.jpg

Sojusz pomiędzy Gorgutzem i Crullem (chwilowy)

uzbieraniu odpowiedniej siły Gorgutz uderzył na artylerię Gwardii i ich bazę. Podczas przesłuchania jeńców Lord i Herszt doszli do wniosku by zawiązać sojusz by zdobyć tytana. Gorgutz przyciągał kolejnych orków do siebie niczym magnes. Zapragnął zdobycia głów wszystkich ważnych dowódców w tym kolejno: Lord Crull, Generał Sturnn i Arcyprorokini Taldeer (ale później gdy się o niej dowiedział). Siły gwardii były zaskoczone ogromem armii Gorgutza. Gdy Gorgutz postanowił zaatakować bazę generała, wybrał tylko tych najsilniejszych. Wkrótce armia szturmowa była gotowa.

Próba zabicia Generała

Siły orków przybyły szybko pod bazę generała Sturnna. Jednak potężne umocnienia zaczęły masakrować orków, Gorgutz rozkazał reszcie sił zająć się gwardzistami a on sam pobiegł na wprost do generała. Jednak atak orków nie był wystarczająco szybki. Generał zdołał zbiec na Valkirii. Gorgutz okłamał Crulla że Sturnn nie żyje.

Zbieramy Krew!

Myśli Lorda Crulla zapełnił tytan. Jego obsesją było zdobycie tej machiny wojennej by rządzić wszechświatem. Jednak w jego szeregach nie było żadnych pilotów tytanów. Musiał więc wykorzystać inny
Gwardziści poświęcani khornowi.jpg

Zbierana krew z Gwardzistów

sposób: opętanie maszyny. Rozkazał czarnoksiężnikom by znaleźli sposób na opętanie tytana jakimś posłusznym demonem wtedy tytan byłby mu całkowicie oddany. Żeby jednak opętać tytana trzeba było do tego krwi, dużo krwi. Czarnoksiężnicy musieli opętać pobliskie garnizony gwardii imperialnej a potem wycisnąć do ostatniej kropelki ich krew. Jednak Eldarzy chcieli inaczej. Bez przerwy najeżdżali bazę chaosu oraz ukrytą w niej olbrzymią kadź krwi. Jednak jej poziom bez przerwy się napełniał. Zdesperowani eldarzy wezwali Avatara Khaina by powstrzymać gromadzenie krwi. By powstrzymać Avatara trzeba było stworzyć godnego mu przeciwnika: Krwiopijca. By szybko wezwać krwiopijce użyto części krwi z kadzi.
Awatar Khaine.jpg

Avatar Khaina na czele Eldarskich wojowników

Walka pomiędzy tymi monstrami była ogromna jednak w końcu wygrał krwiopijca ucinając głowę avatarowi. Jednak żeby odzyskać straconą krew Lord Crull wypowiedział wojnę orkom co już od dawna było przesądzone i to była tylko kwestia czasu kiedy obydwie strony znowu będą ze sobą walczyć.

Na Ratunek!

Dwa plutony Marines z Ultramarines miały za zadanie przetransportować załogę tytana oraz ją chronić aż do samego dojazdu do celu. Jednak siły przeciwlotnicze zestrzeliły thunderhawka wraz z załogą. Piloci zginęli na miejscu, jednak zdołali wylądować tak, by pasażerom nic się nie stało. Kapelan Vernus wysłał sygnał SOS do sił gwardii imperialnej gdyż rozbili się tuż przy bazie sił chaosu.

2014-08-08 00006.jpg

Kapelan Vernus

Linia Okopów

Gwardziści mieli nie lada zadanie:

1. Kosmiczni Marines rozbili się za dawnymi liniami bunkrów, okopów Gwardii Imperialnej należącymi teraz do sił Chaosu oraz Orków.

2. Stawką było życie załogi Tytana.

Najpierw rozpoczęli desant Valkiriami na pobliskie bunkry gdyż odkryto że każdy bunkier jest połączony ze sobą tunelem. Odkryto jeszcze jedną ciekawą rzecz: a mianowicie że orkowie oraz siły chaosu walczą pomiędzy sobą co skrzętnie wykorzystali gwardziści szybko eliminując pierwsze siły wroga.

ARTYKUŁ PORZUCONY. JEŚLI MASZ OCHOTĘ I CHĘCI MOŻESZ KONTYNUOWAĆ PROJEKT

Więcej z Fandomu

Losowa wiki