FANDOM

M1380285a P1Mb1.jpg

Kolorystyka pancerzy Kabał

Kabały - samorządne organizacje społeczno-militarne w społeczeństwie Mrocznych Eldarów. Pełnią w nim funkcje podobną do Światostatków u Eldarów z tą różnicą, że wszystkie uznają zwierzchnictwo Kabały Czarnego Serca i Jego Najwyższego Archona - Asdrubaela Vecta.

Historia

Pierwszą Kabałą była Kabała Czarnego Serca która została założona przez Asdrubaela Vecta, by pokonać rządzące miastem elity. Po Upadku Eldarów zaczęły powstawać coraz to nowe Kabały, te jednak w większości wyewoluowały z Kultów Przyjemności, które zakładane były na terenie Imperium Eldarów przed narodzinami Slaanesh, a ich celem było spełnianie swoich wyuzdanych potrzeb.

Opis

Mroczni Eldarzy nie mają armii. A przynajmniej nie na wzór Gwardii Imperialnej. Wśród Eldarów znajdują się Archontci i Draconi którzy przewodniczą poszczególnym kabałom. Kabała jest jakby klanem, rodziną Mrocznych Eldarów. Kabał jest wiele i zazwyczaj rywalizują z innym o władzę i niewolników. Każda Kabała ma stały kontyngent Wojowników i Łupieżców. Reszta sił zbrojnych jest mocno ograniczona przez decyzje Archonta/Dracona. Wszystko zależy od jego preferencji - może zadecydować że jego Kabała będzie się specjalizować w szybkich atakach, krwawych starciach wręcz itp. Większość Kabał to łupieżcze bandy podróżujące po Galaktyce w poszukiwaniu niewolników i rzezi. Kabały te zwykle muszą zawiązać ze sobą sojusz, by zaatakować nawet słabo bronione światy na peryferiach Drogi Mlecznej, po czym uciekają. Są jednak Kabały tak potężne, że są w stanie samodzielnie zdobywać układy planetarne i nimi zarządzać. Oprócz oczywiście Kabały Czarnego Serca, innymi przykładami może być np. Krwawiący Pazur. Czasami zdarza się, że Archon jakieś Kabały poczuje się dość pewnie, że wypowiada posłuszeństwo władzy Commorragh. Czasem się to udaje (jeden znany przypadek w historii), często kończy się to bitwą pomiędzy buntownikami a lojalistami (zwykle ci drudzy mają przewagę liczebną) ale najczęściej Archon ginie z rąk szpiegów Asdrubaela Vecta, których ma w każdej Kabale.

Źródła

  • Codex:Eldar
  • CodeX:Dark Eldar(3 edycja)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki