FANDOM

Poisoned Tongue symbol.jpg

Symbol Zatrutego Języka

Kabała Zatrutego Języka (ang. Kabal of the Poisoned Tongue) - Kabała Mrocznych Eldarów. Przez tysiąclecia była małą, nic nie znaczącą Kabałą, ale gdy Archonką została Aurelia Malys, Zatruty Język stał się wielki i potężny.

Historia

Nie wiadomo zbyt wiele o tym, co się działo z Zatrutym Językiem zanim Aurelia Malys została Archonką. Wiadomo tyle że byli małą organizacją a jedyne co ich odróżniało od innych Kabał, to zainteresowanie bronią biologiczną.

Aurelia Malys

W 37 milenium, władze w Kabalę przejęła Aurelia Malys i od tamtego czasu, Zatruty Język zaczął się rozrastać i powoli zdobywał rozgłos nie tylko w Commorragh, ale i w Imperium.
Poisoned Tongue Kabal.jpg

Pancerz Zatrutego Języka

Pierwszą znaną bitwą w jakiej ta Kabała brała udział, miała miejsce na planecie Graegus. Tam walczyli w armią Orkowych Korsarzy. Aurelia wiedział, że jej Kabała nie ma dość sił by ich pokonać, więc postanowiła pokonać Orków innym sposobem. Jej orszak złapał paru chopaków, zaraził ich śmiertelnym dla orków wirusem i wypuścił.W tydzień wirus rozprzestrzenił się na całej planecie a z wielkiej orkowej armii, zostały tylko niedobitki z którymi Kabała Zatrutego Języka poradziła sobie bez większych problemów.

Wojna o Panacea

Szczegóły tu.

Jednym ze skutków Wojny o Panacea,było odejście Aureli Malys z Zatrutego Języka do Czarnego Serca. Spowodowało to dosyć duże zbliżenie tych dwóch Kabał do siebie.

Wygnanie

Gdy po kilku stuleciach służby u Asdrubaela Vecta Aurelia została wygnana, w Kabale doszło do rozłamu. Jedni twierdzili, że Zatruty Język musi odejść wraz z tą, której zawdzięczają swoją potęgę. Inni twierdzili (i byli oni w większości) że Aurelia Malys od dawna nie jest już ich Archontką i nie są jej nic winni. A już na pewno nie wygnanie i popsucie dobrych relacji z Czarnym Sercem.

Skończyło się na tym,że parunastu członków Kabały udało się na wygnanie wraz z Aurelią a większa część Zatrutego Języka pozostała w Commorragh.

Źródła

Codex Dark Eldar 5th edition

Więcej z Fandomu

Losowa wiki