FANDOM

Stormsurge01

KV128 Stormsurge

KV128 Stormsurge to jedna z ostatnich innowacji w arsenale Dominium Tau. Jest to potężna, mająca rozmiary największych pancerzy bitewnych, machina wojenna. Stormsurge pojawia się na polu bitwy wówczas gdy wróg wystawi swoje najcięższe jednostki - na przykład Tytany. KV128 został stworzony właśnie z myślą o eliminacji takich celów i w tej dziedzinie sprawdza się idealnie.

Jest to pancerz balistyczny, nie należy mylić go z pancerzem bitewnym - główna różnica wynika z tego że ten pierwszy obsługiwany jest przez dwóch pilotów, nie przez jednego. Jeden zajmuje się sterowaniem machiną i posiada stopień Shas'Vre. Z kolei drugi, mający stopień Shas'Ui, odpowiada za obserwację otoczenia oraz obsługę broni.

Załogę do pancerzy Stormsurge wybiera się spośród starannie wyselekcjonowanych pilotów czołgów Hammerhead. Potencjalni załoganci zabierani są na Klan Bork'an, gdzie mieści się tak zwana Ves'oni'vash - ,,akademia gigantów". I chociaż prestiż wynikający z obsługi pancerza balistycznego nie jest tak duży jak ten z noszenia ,,Płaszcza Bohaterów" (pancerza bitewnego), to jednak ich piloci są wysoce cenieni przez Wojowników Ognia, ze względu na dziesiątki ocalonych przez nich żyć.

Pancerze Stormsurge pracują w drużynach do trzech sztuk.

Historia

Stormsurge stworzony został przez pochodzącego z Klanu Bork'an inżyniera Kasty Ziemi Fio'O Bork'an Ishu'rona, jako odpowiedź na coraz cięższe jednostki wystawiane przez przeciwników Dominium. Ishu'ron zauważył że nawet najcięższe pancerze bitewne, czy samoloty z tak silnym uzbrojeniem jak Tiger Shark AX-1-0, siłą ognia deklasowane są przez imperialne Tytany. Zawsze gdy wróg zaczynał wystawiać swoje najpotężniejsze jednostki - jak podczas Wielkiej Wojny Konfederacyjnej czy wojny na Dal'yth - że nawet działa szynowe przestawały wystarczać, kończyło się to wielkimi stratami po stronie Tau. Rozwiązaniem miał być własnie Stormsurge, precyzyjna aplikacja przygniatającej siły ognia.

KV128 pierwszy raz pojawiły się w czasie Wojny o Prefectię, a po raz kolejny podczas trwania Krucjaty Agrellańskiej, u schyłku roku 999.M41. W przypadku obu kampanii sprawdziły się w swojej roli, min. anihilując a całe mnóstwo Imperialnych Rycerzy, z którymi wcześniej Tau mieli masę problemów.

Uzbrojenie

Stormsurge04

Stormsurge w walce ze Skitarii

Pancerz ten jest wyposażony w całą gamę zabójczych broni zasięgowych. Dzięki temu może walczyć z każdym rodzajem przeciwnika, niezależnie czy chodzi o masy słabo opancerzonych wrogów, czy jednostki rozmiarów i wytrzymałości Tytanów. Broń główna to działo zamontowane na prawym ,,barku" KV128. Domyślnie jest do pulsowe działo rozpryskowe, jeden z najpotężniejszych tworów Kasty Ziemi; jego zasada działania przypomina strzelbę - strzał z bardzo bliska jest w stanie powalić Tytana. Niestety im dalej, tym jego moc maleje, jednak strzały na dalsze odległości wywołują eksplozje, których siła rażenia rośnie wprost proporcjonalnie do dystansu strzału. Pulsowe działo rozpryskowe można zamienić na mające dużo większy zasięg, działające jak moździerz działo akceleracyjne - okupuje to jednak mniejszą szybkostrzelnością oraz mocą.

Kolejnymi zaprojektowaną specjalnie dla Stormsurge'a bronią są systemy rakiet kasetowych, umieszczone w miejscu rąk. KV128 na raz może wypalić w stronę wroga nawet kilkadziesiąt pocisków. Chociaż ich głowice nie mają dużej mocy,  broń ta jest wyborna do walki z piechotą - dziesiątki małych eksplozji potrafią szybko rozerwać masy lekko opancerzonych piechurów wroga na strzępy.

Trzecim specjalnym orężem KV128 są cztery rakiety burzące. Ich ładunki są bardzo silne, ponadto każda głowica posiada zaawansowany procesor celowniczy wyposażony w SI, który w czasie rzeczywistym sam wykrywa słaby punkt celu, automatycznie się na niego nakierowując.

Reszta dostępnego dla Stormsurge uzbrojenia jest już powszechniejsza i używane przez różne inne jednostki Tau. Posiada sprzężone systemy inteligentnych rakiet, oraz miotacze ognia, które można jednak zamienić przed bitwą na działka pulsowe bądź wyrzutnie granatów odłamkowych. Wszystkie te bronie przeznaczone są do walki głównie z piechotą.

KV128 może wyposażyć się w trzy dowolne systemy wsparcia.

Ważnym elementem KV128 są również podpory stabilizacyjne. Rozstawiwszy je, pancerz nie może się poruszać, ale jest dzięki nim w stanie strzelać z większą częstotliwością.

Rola taktyczna

KV128 wykorzystuje się najczęściej wtedy gdy wróg wystawia swoje najcięższe machiny wojenne - super-ciężkie czołgi, Tytany, itp. Tym nie mniej, dzięki bogatemu wyborowi uzbrojenia, równie dobrze może stanowić wsparcie dla reszty wojsk w walce z mniej opancerzonym, liczniejszym przeciwnikiem. Dysponuje potężną siłą ognia, oraz mocnym pancerzem, ale jego wadą jest mobilność. Transportem Stormsurge'ów zajmują się specjalne transportery Manta z mocowaniami magnetycznymi, za pomocą których są w stanie dostarczyć pancerz w dane miejsce.

Galeria

Źródła

  • War Zone Damocles - Kauyon, str. 93-94, 181
  • Codex: Tau Empire 6th edition, str. 32, 51, 103

Więcej z Fandomu

Losowa wiki