FANDOM

Jeśli wierzyć zapiskom sprzed inwazji, najazd na Gnosis Prime był jednym wielkim sporem terytorialnym. Mimo iż ludzkość zamieszkiwała planetę od około 1200 lat w 786.M41 Autarcha Eliac Zephryblade dał mieszkańcom jeden dzień na opuszczenie planety lub kazał ścierpieć konsekwencje. Gubernator Ulyx wzgardził pogróżkami Autarchy. Ewakuacja cywilów w jeden dzień była niemożliwa a liczba Eldarów na orbicie sugerowała być jedynie delegacją dyplomatyczną. Ponadto Gubernator był bardzo dumny z dobrze rozwiniętego przemysłu i silnych umocnień na głównym kontynencie planety, które nazwał Liniami Ulyxa. Umocnienia te, wraz z Górami Devilmaw oraz Morzem Thaniańskim chroniły główny okręg przemysłowy Gnosis Prime. Linie obrony nie były obsadzone jedynie przez Planetarne Siły Obronne, ale także przez Regimenty Cadiańskie oraz Valhallańskie. Przez wzgląd na te czynniki odpowiedź Ulyxa była krótka i do rzeczy. Nie wiedział jednak, że podpisał tym samym wyrok śmierci na całą populację.

Inwazja Eldarów była szybka i bezlitosna. Siły dwóch Światostatków Biel-Tan oraz Saim-Hann spadły na każde miasto-ul oraz każdy węzeł przemysłowy, niszcząc i zabijając każdego na swojej drodze. Obcy uderzyli na Kopiec Toxin odciągając obrońców od Linii Ulyxa. W środku wojownicy aspektów rozpoczęli rzeź bezbronnych cywilów. Miasto Nightspire w niewytłumaczalny sposób zostało otoczone przez wirujące energie Osnowy z portalem w samym środku wiru, prowadzącym bezpośrednio do Commoragh. Imperialne siły nie zdołały uratować mieszkańców Nightspire przed piratami, którzy pojawili się w samym środku miasta. Duża część sił obcych rozpoczęła najazd od strony morza, przekraczając je bez problemu dzięki silnikom anty grawitacyjnym uderzając na kolejne miasta. Mieszkańcy miasta-ula Cholerix, mimo iż byli otoczeni, pomogli siłom Gwardii Imperialnej odpierać kolejne fale obcych. Odpowiadając na wezwania o pomoc siły zbrojne z miasta Megaera ruszają na północ, jednak zostają zaskoczone przez Eldarów na moście Aurosa, który zostaje zniszczony podczas bitwy. Duża liczba valhallańskiej piechoty ze 121. Regimentu przekraczała most Thuriański, kiedy zostali zaatakowani przez Avatara, który nagle pojawił się przed gwardzistami. Zabił setki ludzi zanim został wysłany do piekła przez skoncentrowany ostrzał dział. Pojazdy anty grawitacyjne Saim-Hann w dużej mierze ominęły Linie Ulyxa. Imperialne siły opuszczały swoje umocnienia tylko po to, by zrozumieć że obcy są już gdzie indziej. Chaos jeszcze bardziej przybrał na sile, kiedy wojownicy z Biel-Tan teleportowali się do najbliższych miast i z furią zaatakowali ich garnizony. Zginęły w ten sposób miliony ludzi a kompleksy przemysłowe zostały zniszczone. Wkrótce na planetę przybyły niewyobrażalnie wielkie siły, których zadaniem było powstrzymać najeźdźców. Jedyne co znaleźli to kłęby dymu, zniszczone miasta i głodujących ocalałych. Jednak historia nie kończy się na Gnosis Prime. Prócz Imperium, sygnał o pomoc z planety dotarła także to Logana Grimmara z Kosmicznych Wilków. Natychmiast rozkazał ruszyć w kierunku najechanej planety, jednak przez problemy z Osnową podróż trwała znacznie dłużej. Kiedy dotarł na planetę znalazł jedynie zgliszcza. Pomyślał, że skoro nie może uratować cywilów, postara się ich chociaż pomścić. Krążąc po systemie dotarł do niego sygnał pomocy z Gnosis Secundus. Po tym jak niemal zniszczył Gnosis Prime Zephyrblade ruszył na Gnosis Secundus i jej mały garnizon. Tam Logan Grimmar rozprawił się z obcymi zmuszając ich do odwrotu. Autarcha wpadł w niewyobrażalną wściekłość przez niedocenienie ludzi.

Źródła

  • Planetstrike s. 60, 61

Więcej z Fandomu

Losowa wiki