FANDOM

Illuminor Szeras
Necron characters by kanenash-d6mp99r
Rasa Nekron
Wiek b.d.
Wzrost ok. 3 m
Waga b.d.
Płeć mężczyzna
Ranga kryptek, wysoko postawiony członek konklawe Zantragory
Przynależność polityczna b.d.
Elementy charakterystyczne cztery szponiaste nogi, jedno centralnie umieszczone oko
Status żyje/funkcjonuje
"Nieśmiertelność to nie to samo co niezniszczalność, ale różnica jest niewielka."

Illuminor Szeras jest jednym z najwybitniejszych Heroldów Zniszczenia i naczelnym Kryptekiem Konklawe Zantragory oraz był głównym wykonawcą biotransferu.

Historia

Szeras prawdopodobnie od początku przybycia C'tan wykazywał wielkie zainteresowanie ofertą jaką złożyli Nekrontyrom. Jego ambicje przemiany wykraczały poza standardowe schematy jego dziedziny. Chciał osiągnąć stan istoty doskonałej. To mogło się udać jedynie przez porzucenie wadliwego doczesnego ciała i zastąpienie go nieśmiertelną formą.

Wykorzystując wiedzę przekazaną przez boskie istoty powołał do istnienia biokuźnie, które wkrótce pojawiły się w każdym zakątku nekrontyrskiego imperium. Dzień i noc pracowały zmieniając ciało w metal i odzierając świadomości Nekrontyrów z dusz. Nie miało to jednak znaczenia dla Krypteka, którego ambicje sięgały znacznie dalej. Chce stać się bóstwem czystej energii.

Badania

Szeras

Illuminor podczas wyprawy po nowe obiekty badań

Będąc nieśmiertelną istotą, niepotrzebującą odpoczynku ani jedzenia, Szeras może bez wytchnienia prowadzić swoją pracę na drodze do poznania tajemnicy życia i duszy. Wierzy, że jedynie w taki sposób uda mu się osiągnąć wiedzę konieczną do ostatecznej ewolucji. Nie dopuszcza do siebie myśli, że poznanie tych sekretów może wymykać się logicznemu rozumowaniu, lub jest dostępne jedynie dla żywych istot. Ostatecznie jest już bardzo bliski sukcesu, jednak od pewnego czasu ostateczna odpowiedź umyka mu raz za razem.

Do swoich badań niezbędny jest stały napływ żywych istot, a to najłatwiej uzyskać pracując u nekrońskich lordów nieustannie toczących konflikty z młodszymi rasami. Ponieważ jego dokonania na polu udoskonalania żołnierzy pozostają niedoścignione stosunkowo łatwo mu o znalezienie zainteresowanych jego usługami. Szeras zazwyczaj sam wybiera cele ataków i sam wybiera jeńców do swego laboratorium. Do jego ulubionych zdobyczy należą Eldarzy, na których badania przynoszą zwykle najciekawsze rezultaty.

Gdy ktoś trafi do mrocznych okrwawionych sal Zantragory zazna największego cierpienia w swoim życiu, które nieprędko dobiegnie końca. Szeras jest zdania, że odpowiedź uzyska jedynie przeprowadzając operacje na żywych organizmach. Specjalna aparatura podtrzymuje nieszczęśników przy życiu i przy pełnej świadomości w żaden sposób nie wpływając na odczuwany ból. Agonalne wrzaski nie robią na Krypteku najmniejszego wrażenia. Wśród krwi i jęków kontynuuje swoją pracę z nadzieją na spełnienie ostatecznego celu.

Wyposażenie

Szeras jest wyposażony w mechatroniczne nogi przypominające te stosowane u pająków kanopteku. Można doszukać się w tym dalszego etapu zerwania z cielesnością i dawnym ciałem. Poza tym kryptek dysponuje też bronią w jaką zwykle wyposaża się Heroldów Zniszczenia:

IlluminarSzerasNEW01

Figurka Illuminora Szerasa

Osiągnięcia

Choć Szerasowi wciąż umyka ostateczne poznanie tajników życia i duszy do jego niewątpliwych sukcesów należą min:

  • badania równoległych oczu vuzsaleńskich arachtoidów, które doprowadziły do ulepszonego systemu celowniczego,
  • rozłożenie na cząsteczki chitynowego pancerza Ambulli, które otworzyły drogę do powstania najefektywniejszej konfiguracji pancerza,
  • a także wiele osiągnięć w zakresie motoryki i inżynierii wojskowej.

Źródła:

  • Warhammer 40 000. Kodeks. Nekroni, praca zbiorowa, tłum. Tomasz Kowalik; Paweł Kowalik; Michał Szałański, UK Nottingham 2011, str. 56

Więcej z Fandomu

Losowa wiki