Fandom

Astronomican

Horus

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze44 Udostępnij
Ho.jpg
Horus zwany również Luperkal czy też Mistrzem Wojny – był jednym z dwudziestu Patriarchów stworzonych przez Imperatora we wczesnych dniach Imperium, sprawował pieczę nad legionem Księżycowych Wilków. Horus był jednym z owoców Projektu Patriarcha którego celem było stworzenie nadludzi mających pomóc Imperatorowi w podboju galaktyki. Podobnie jak inni Patriarchowie Horus został uprowadzony przez moce Chaosu, a jego kapsuła rozbiła się na niedaleko oddalonym od Terry księżycu zwanym Cthonią.  

Odnalezienie

Horus był pierwszym Patriarchą odnalezionym (jeszcze jako dziecko) przez Imperatora, tuż na początku Wielkiej Krucjaty. Z tego powodu Horus stał się najpotężniejszym z nich, uczył się i dorastał u boku samego Imperatora. Przez długi czas był jedynym odnalezionym Patriarchą. Powiada się, że Imperator uratował życie Horusowi w czasie gdy wpadli w zasadzkę w bitwie o Rillis. Horus zrewanżował się, zabijając wielkiego Orka na planecie Gorro, który chciał pozbawić Imperatora życia.

Wielka Krucjata

Horus.jpg

Horus Mistrz Wojny

Postępy Wielkiej Krucjaty udowodniły niesłychany geniusz taktyczny Horusa. Instynktownie wiedział kiedy, jak i kogo posłać, nie okazywał żadnej litości dla tych którzy sprzeciwili się Imperatorowi, lecz starał się chronić niewinnych przed niepotrzebnym rozlewem krwi. Imperator szybko dostrzegł jego zalety i po sukcesie kampanii na Ullanor awansował go do rangi Mistrza Wojny. Horus jako pierwszy w historii otrzymał tak zaszczytny tytuł,  tym samym stając się najważniejszym po Imperatorze człowiekiem w Imperium. Tym samym Horus dostał pod swe rozkazy wszystkie siły zbrojne Imperium Człowieka. Osobiście walczył z każdym innym Patriarchą dzięki czemu dobrze znał możliwości swoich braci. Horus dowodził Legionem Księżycowych Wilków. Po pierwszym spotkaniu z Interrexem, Księżycowe Wilki zostały przemianowane przez Imperatora na Legion Synów Horusa na cześć Mistrza Wojny, który z początku nie był w stanie przyjąć nowej nazwy, uważał że nowa nazwa jest zbyt arogancka jednak pewnego dnia wszystko się zmieniło. A Horus stał się tym, co przez tyle lat zwalczał.

Herezja

Dotyk mrocznych Bogów Podczas Wielkiej Krucjaty Horus udał się na planetę Davin, gdzie dowiedział się, że jego dawny przyjaciel Temba sprzeciwił się Imperatorowi i wraz ze swymi ludźmi ukrył się na jednym z księżyców Davina. Kiedy Horus i jego legion wylądowali na księżycu szybko odkryli, że coś jest nie tak. Powierzchnia była pokryta bagnistą cieczą i wszędzie unosiła się gęsta cuchnąca mgła. Wkrótce spod mazi i błota wyłoniły się martwe ciała ludzi Temby, które ożyły i zaczęły atakować Synów Horusa. Po wygranej walce Marines odnaleźli statek Temby, który był totalnie zniszczony i wyglądał jakby stał tam od wieków. Horus i jego Marines weszli do środka w poszukiwaniu zdrajcy. Kiedy Horus samotnie dotarł na mostek okrętu zobaczył Tembę, który nie był tym samym człowiekiem jakiego znał wcześniej. Temba i Horus stoczyli zaciekły pojedynek z którego Mistrz Wojny wyszedł zwycięsko, zabijając zdrajcę. Jednak po chwili doszło do niego, że sam został ranny. 

Upadły Horus.jpg

Horus opętany Chaosem

Księżycowe Wilki zabrały ciało śmiertelnie rannego Horusa na Mściwego Ducha. Zanim Marines przybyli na statek wszyscy już wiedzieli co się stało, cała załoga czekała na ich przybycie w hangarze. Kiedy Marines niosący ciało opuścili rampę, aby czym prędzej zanieść Horusa na pokład medyczny, dopuścili się haniebnego czynu. W akcie desperacji i ślepego gniewu szli przez otaczający ich tłum zabijając tych którzy stanęli im na drodze. Jednak nawet specjalistyczna pomoc medyczna nie wystarczała, stan Horusa był coraz gorszy z każdą chwilą . W końcu pod namową Erebusa Księżycowe Wilki podjęły najgorszą z możliwych decyzji. Udali się do Delvos miejsca na planecie Davin, tam mieściła się świątynia loży węża. Z pomocą Chaosu członkowie loży węża uzdrowili Horusa. Jednak kiedy był nieprzytomny do jego umysłu dostał się Erebus, który był w zmowie z lożą. Dostał się do umysłu Mistrza Wojny, gdzie pod postacią jego zmarłego przyjaciela pokazał mu siłę Chaosu, która opętała Horusa. Kiedy się obudził był zupełnie innym człowiekiem.

Po powrocie z Davinu Horus przedstawił swoje mroczne plany oddziałom które miał pod swoją komendą, oraz przeciągnął na swoją stronę połowę Legionów i patriarchów. Mistrz Wojny uważał, że Imperator nie zasługuje na miano władcy Imperium , ponieważ rozkazał patriarchom i ich legionom podbijać galaktykę, gdy sam wrócił na Terrę i nie uczestniczył w bitwie. Zdaniem Horusa to jemu należała się władza nad imperium, gdyż prowadzi krucjatę u boku swych ludzi a nie z dala od nich.

Zdrada na Isstvan III

Za rozpoczęcie Herezji uważa się zdradę Horusa na Isstvan III. Na początku Horus miał wraz ze swym legionem udać się na Isstvan III pozornie w celach wykonania rozkazu stłumienia rebelii i przywrócenia władzy Imperium na planecie. Zanim się tam udał zebrał zdradzieckich braci aby omówić pierwszą fazę przejęcia władzy. Po dotarciu do układu Isstvan lojalnych Imperatorowi Marines bardzo zdziwiło po co Horus sprowadził tak liczne wojska w skład których wchodziły aż cztery legiony.   

Bombardowanie miasta Chórów.jpg

Bombardowanie Isstvan III

W celu stłumienia rebelii Mistrz Wojny wysłał w bój wyselekcjonowane oddziały z wszystkich czterech powierzonych mu Legionów. Byli to Marines co do których Horus miał pewność, że nigdy nie staną u jego boku i sprawiali by problemy. Na początku wszystko wydawało się normalne. Wysłani Marines pokonali rebeliantów i obalili ich przywódcę. Wtedy Horus nakazał zbombardować planetę specjalną bombą wirusową, która w kilka sekund zabiła miliony istnień na całej planecie. Jednak Horus źle ocenił niektórych Marines. Okazało się, że do boju nie został wysłany Saul Tarvitz, który dowiedział się co planuje Horus i zanim rozpoczęło się bombardowane udał się na pole bitwy by ostrzec swych braci. W ten sposób garstce Marines udało się schować i przeżyć. Jednak zdrajcy szybko zauważyli niedobitków i zostały wysłane oddziały, które raz na zawsze miały pozbyć się lojalistów. Lojaliści walczyli zaciekle aż do końca jednak wojska Horusa były liczniejsze a lojalistom zaczęło brakować broni i ludzi. W końcu Horus wygrał, i udowadniając swą potęgę po raz kolejny zbombardował planetę, zostawiając ją w płomieniach.

Rzeź na Isstvan V

Następnie przerzucił swoje siły na Isstvan V gdzie starł się z Legionami przybyłymi w celu sprowadzenia go na Terrę i wyjaśnienia brutalnej akcji na Isstvan III. Cztery z tych siedmiu Legionów buntuje się przeciw woli Imperatora. Teraz miał przeciwko sobie zaledwie trzy lojalistyczne Legiony. Wydarzenia te zyskały miano Masakry na Lądowisku. Zaledwie garstka marines zbiegła z rzezi i przebiła się na Terrę. Wśród poległych był Patriarcha Żelaznych Dłoni. Nie odnaleziono także Vulkana, Patriarchy Legionu Salamander, z Masakry ocalał jedynie Corax, Patriarcha Kruczej Gwardii.

Ostateczna Bitwa

Horus objął kurs na Terrę, wyrzynając sobie drogę przez galaktykę, aby zabić Imperatora i zająć jego miejsce. Jego działania utopiły Imperium w morzu krwi i bratobójczej wojny domowej. Po długich, krwawych i wyczerpujących walkach o Terrę (55 dni oblężenia Pałacu Imperialnego) Horus zdał sobie sprawę, że musi dokonać jednego sprawnego posunięcia aby wygrać wojnę przed przybyciem dwóch lojalistycznych Legionów. Nakazał więc wyłączyć pole chroniące jego okręt flagowy co skusiło Imperatora do stoczenia ostatecznego pojedynku. Przez magię czarnoksiężników Synów Horusa Lojaliści zostali rozrzuceni po całym okręcicie.Sanguinus, Patriarcha Krwawych Aniołów, jako pierwszy dostał się na mostek okrętu Horusa. Marszałek Wojny zaproponował mu walkę u swego boku, jednak Sanguinius odmówił i zaatakował Horusa. On był jednak u szczytu swych sił, a Sanguinius zmęczony po walce z  demonem Khorna. Horus zabił Patriarchę bez trudu. Gdy stanął nad jego ciałem do komnaty wszedł Imperator. Horus i Imperator atakowali się z siłą tak potężną, że zabiła by każdego normalnego człowieka jednym tylko uderzeniem. Imperator nie walczył jednak z całą swą mocą, nadal wierzył w swojego najbardziej umiłowanego syna. To pozwoliło Horusowi zadać śmiertelne rany swojemu wrogowi. W krytycznym momencie walki do komnaty wszedł nieznany wojownik Adeptus Custodes. Horus pozbawił go życia samym spojrzeniem, co uświadomiło
Imperator vs horus.jpg

Pojedynek Horusa i Imperatora

Imperatorowi jak daleko jego syn zawędrował w ciemność. Poświęcenie Marine pozwoliło Imperatorowi zadać śmiertelny cios. Jednak przed śmiercią Horus stał się taki jak przedtem i błagał Imperatora o wymierzenie kary. Imperator walczył ze swoimi uczuciami, wiedział jednak, iż gdy raz dusza została skażona chaosem, może się to powtórzyć. Odrzucając swoją miłość do syna zabił go, niszcząc także jego duszę. Tym sposobem zakończyło się oblężenie Terry.

Źródła

Herezja Horusa: Czas Horusa

Herezja Horusa: Fałszywi Bogowie

Herezja Horusa: Galaktyka w ogniu

Kodeks : Kosmiczni Marines Chaosu 4 edycja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki