FANDOM

Mało Informacji.png
Ten artykuł zawiera stanowczo za mało informacji lub nie ma źródeł. Należy to natychmiastowo uzupełnić.
Ork warboss.jpg

Herszt Gofów

Herszt (ang. Warboss)- najpotężniejszy spośród Orków należących do jego plemienia. Każdy Herszt to maszyna do zabijania: silny, wytrzymały, agresywny, a czasami również przebiegły i inteligentny (choć te dwie cechy nie są wymagane do zostania Hersztem).

Władca absolutny

Herszt zawsze ma decydujący głos w sprawach swoich podwładnych, i żaden ork nie odważy się mu sprzeciwić, nawet najbardziej agresywni i aroganccy Burszuje okazują Hersztowi należny szacunek. Orkowie zawsze ruszają na wojnę prowadzeni przez swojego Herszta, który z kolei szuka najgodniejszych siebie przeciwników i najbardziej zażartych starć. Ekwipunek Herszta to najlepsza broń jaką mogą mu zapewnić jego podwładni i najczęściej nie różni się zbytnio od tego w jaki są wyposażeni Burszuje.
Gorgutz.jpg

Herszt Gorgutz Wyrwiczerep podczas Mrocznej Krucjaty

Arcyherszt

Najpotężniejsi spośród Hersztów są nazywani Arcyhersztami (ang. Warlords), bardzo często stają na czele WAAAGH!!! (pl. Łaaa!!!) i prowadzą Orków na galaktyczne podboje.

Znani

Imiona najbardziej znanych Hersztów i Arcyhersztów wywołują podziw wśród Orków oraz strach i nienawiść pośród wrogów.

Źródła

  • Kodeks: Orkowie (4 edycja)
  • Dawn of War (gra PC)
  • Space Marine (gra PC)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki