FANDOM

Ail'Slath'Sleresh znany jako Heartslayer - jeden ze Strażników Tajemnic, Większych Demonów Slaanesha.

Historia

Po narodzinach najmłodszego z bogów Chaosu i zagłady ojczystego systemu Eldarów, Książę Rozkoszy pragnął zaspokoić swój niezmierzony głód dusz. Obrał za cel jeden ze Eldarskich światostatków Kher-Ys, które uniknęły katastrofy. Potężny Eldarski pojazd był bogaty w dusze uratowane z masowej zagłady oraz znajdował się na obrzeżach Oka Grozy, co sprawiało iż stał się idealnym celem dla wygłodniałego Slaanesh’a. Eldarzy świadomi zagrożenia płynącego z zepsucia które zniszczyło ich ojczysty system, pilnie bronili srebrnych rzeki, drogi prowadzącej do światostatku w osnowie, będąc przygotowanymi zarówno militarnie jak i mentalnie na odparcie sił Chaosu. Potęga Slaanesh’a wdzierała się do Kher-Ys lecz większość z mieszkańców dawała odpór mrocznym żądzom. Czysta dusza jednej z dziewczyn znajdującej się na światostatku przyciągnęła uwagę Heartslayer'a. Mimo swej nieskazitelności, młoda dziewczyna skrywała w sercu mroczny sekret, strach który przyciągnął demona. To w niej leżał klucz do zdobycia Kher-Ys. Strażnik Tajemnic wraz z innymi demonami wdarli się do Eldarskiego światostatku urządzając rzeź ku czci swego Pana.

Eldar avatar of khaine vs keeper of secrets

Avatar Khaina walczy ze Strażnikiem Tajemnic

Podczas masakry Heartslayer wdarł się do komnat gdzie spoczywał Awatar Khaina. Widząc bezradnego obrońcę, umierającego już światostatku, zaczął nad nim tryumfować. Eldarzy w ostatkach desperacji obudzili Awatara, który z szaleńczą furią rzucił się na potężnego demona, chcąc go udusić. Rytuał przebudzenia obrońcy nie został jednak przeprowadzony prawidłowo, ponieważ w jego trakcie nie została wykorzystana Eldarska dusza niezbędna do okiełznania potężnego Avatara. Heartslayer wykorzystał tę okazję i "wlał" się w puste ciało awatara, przejmując tym samym nad nim kontrolę. Rzeź niemal bezradnych obrońców trwała wiele dni, ku uciesze Slaanesh’a. Zniszczony światostatek podobno krąży po dziś dzień na obrzeżach oka terroru, jako zapomniany monument, upamiętniający okropną masakrę jego mieszkańców.

Źródła

Codex Chaos Daemons Ed.4  s.26

Więcej z Fandomu

Losowa wiki