FANDOM

Haruspeks (ang. Haruspex) - Ogromny Tyranid, będący przy tym "Organizmem-pożeraczem".

Opis

Haruspex in action

Haruspeks pożera kosmicznego marine.

Haruspeks jest organizmem pożerającym, czyli wytworzonym przez umysł roju aby spożywać i przetwarzać biomasę. Podstawowymi organizmami tego typu są rozrywacze, jednak czasem umysł roju tworzy większe jednostki do tego zadania. Haruspeks osiąga rozmiar Karnifexa. Jest jednak powolny, ponieważ stworzono go do konsumpcji, nie do szarż. Jest na tyle silny że potrafi rozrywać budynki, pojazdy transportowe, pancerze bitewne i czołgi. Z jego paszczy wychodzą żuwaczki i paszczęki ułatwiające spożywanie pokarmu. Dzięki temu umie pochłonąć kilka plutonów gwardzistów lub zgraję chopaków w kilkanaście sekund. Porusza się na czterech kończynach, przednia para przekształcona jest w masywne szczypce. Na tyle ciała znajduję się ogon na którym mogą znajdować się biomorfy. W walce wręcz trzeba uważać nie tylko na aparat gębowy, ale również na kwasową krew, będącą skutkiem pochłaniania ton biomasy.

Należy wspomnieć iż to monstrum potrafi się regenerować.

Zastosowanie taktyczne

Haruspeks stosowany jest zazwyczaj jedynie w celu pochłaniania biomasy i składowaniu jej w kadziach celumetarycznych. Może jednak również zduszać opór partyzantki lub rozbitych sił wroga. Oprócz tego jednym z jego zadań bywa ubezpieczanie tylnych sił Tyranidów na wypadek ataku. W ostateczności może stanowić rezerwę, jeżeli zabraknie Karnifex'ów...

Źródła

Tyranids Codex 6th edition: s. 128-130 (wersja elektroniczna)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki