FANDOM

HARRIDAN z awakenrealms.png

Harridan z podczepionymi Gargulcami

HarridanAvius Terriblis, zwany też Matką Lęgu (ang. Brood-mother). Największy latający Tyranid zarejestrowany przez Imperium. To gargantuiczna kreatura, polującą na wszelkie samoloty czy naziemne pojazdy.

Budowa i możliwości bojowe

Harridan dokument data.jpg

Dokumenty określające Harridana

Niezwykle zwinny i silnie opancerzony Avius mierzy około 30 m i waży przeszło 62 tony. Swoimi gabarytami przyćmiewa wiele imperialnych tytanów. Do latania używa wielkich, błoniastych skrzydeł, których rozpiętość sięga 40 m. Są to standardowe rozmiary, ale spotykano bestie o wiele mniejsze, a niezwykle rzadko o wiele większe.

Harridan nie posiada kopyt ani w ogóle nóg jak inni Tyranidzi, wynika to z faktu że jedyną formą sięgania ziemi tego potwora jest po prostu niszczenie naziemnych jednostek. Matka Lęgu raz zesłana na planetę, będzie spędzała całe swoje życie tylko na lataniu, nigdy tak naprawdę nie lądując. Niektórzy z Magos Biologis uważają, że istnieje możliwość lądowania na brzuchu, ale nigdy tego nie potwierdzono. Po ewentualnym pokonaniu sił obronnych danej planety zostaje podobnie jak inne Tyranidy zamieniony w biomasę.

Jego bezpośrednie uzbrojenie stanowią dwa olbrzymie pazury: koso-szpony, a także potężna szczęka z podzieloną żuchwą. Pazury pozwalają mu na likwidowanie praktycznie każdego celu, nie ważnie jak silnie byłby opancerzony czy wielki.

Dystansową bronią są biomorfy dwóch bio-dział. Bio-działa redukują wszystko do zwykłej mazi i występują tylko u największych i najpotężniejszych Tyranidów takich jak Bio-tytany.

Harridan attack lel.jpg

Gruby pancerz, który go okrywa jest w stanie wytrzymać niezwykle ciężki ostrzał i dobrze radzi sobie z broniami przeciwlotniczymi.

Nie bez powodu Harridan nazywany jest Matką Lęgu, bowiem do jego ciała przyczepia się istny rój Gargulców w liczbie około 20 osobników. Dzięki temu mogą być bezpiecznie przewożone, utrzymując się specjalnymi haczykami i szponami i z zaskoczenia, samobójczo likwidować o wiele większe pojazdy powietrzne.

Jego genotyp wskazuje na pokrewieństwo z Gargulcem oraz Wojownikiem.

Taktyka, behawioryzm

Deathwatch Harridan.jpg

Harridan kontra Szturmowi Marines szwadronów śmierci

Harridan zawsze na polu bitwy skupia się na większych ofiarach, zataczając nad nimi kręgi tylko czeka by zaatakować, a następnie rozszarpać pazurami czy też roztopić bio-działami ofiarę.

Jeśli chodzi o walkę w powietrzu Avius wyczuwa najbliższe powietrzne jednostki i stara się je zlikwidować, nie wiadomo jak je lokalizuje. W porównaniu do napędzanych różnymi silnikami maszyn jest on bardzo wolny, ale za to o wiele zwinniejszy. Dokonując akrobacji niemal niemożliwych dla jednostek powietrznych, potrafi wymanewrować każdy pojazd, lub dostać się do niego na odległość koso-szponów. Dodatkowo jego przewagą jest fakt, że bio-działa są przedłużeniem jego kończyn, co sprawia, że nie musi być na wprost celu, by go zlikwidować.

Harridan ma także tendencję samobójczą – szarżuje w powietrzu na wroga, dążąc do zderzenia, nawet jeśli na pewno go to zabije. Jednak gdy na niebie robi się ciaśniej lub pojawiają się wolniejsze jednostki typu Ścigacz Landa, sprawia to że zamienia się on w żywy taran. Przez wzgląd na jego uzbrojenie a także siłę i wielkość jest dość uniwersalny i jest w stanie zlikwidować dowolną jednostkę: od zwykłego żołnierza, poprzez całą gamę samolotów, na Tytanach kończąc, jednocześnie przez niską prędkość jest łatwym celem do ostrzału.

Wzmianki

Dwa Harridany na Beta Anphelion IV przypuściły niespodziewany atak na miejsce lądowania sił Inkwizytora Loka. Zniszczyły lub uszkodziły prawie wszystkie samoloty oraz przetrzebiły siły wsparcia, a także zlikwidowały siły przeciwlotnicze, które nie były w stanie powstrzymać tych ogromnych, latających bestii.

Źródła

Kodeks: Tyranidzi 4. edycja, s.17

Codex Tyranids 6th edition, s.57

Imperial Armour II The Anphelion Project, s.78-80

Awaken Realms, obrazek.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki