Fandom

Astronomican

Gwiezdne Planetarium

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze22 Udostępnij
The cosmic planetarium by elementj21.jpg
Gwiezdne Planetarium
- mieszczący się na Thanatos jeden z największych skarbów galaktyki.

Historia

Planetarium zostało stworzone przez dynastię Oruscar długo przed wybuchem Wojny w Niebiosach. Choć nie wiadomo, kiedy dokładnie. Prawdopodobnie jest to efekt pracy wielu pokoleń rzemieślników i Krypteków dynastii.  Jej konstrukcja została na zawsze połączona z galaktyką Drogi Mlecznej.

Cechy

Planetarium jest siecią hologramów przetykanych żywym metalem. Samo jej piękno i walor artystyczny potrafi zachwycić. Jednak nie jest ono jedynie unikatowym arcydziełem. Każde zawieszone w przestrzeni światło odpowiada jednej z gwiazd galaktyki. Gdyby je zgasić, zniszczy się też prawdziwą gwiazdę jaka była przedstawiana. Słońce zmienia się w supernową, a otaczające ją światy zostają przez nią pochłonięte.

Jednak każda taka interwencja w porządek gwiazd galaktyki może doprowadzić do jej grawitacyjnego rozstrojenia. Aby zapobiec katastrofie i zgubnej reakcji łańcuchowej potrzeba tysięcy lat nieustannego i żmudnego dostrajania konstelacji poprzez ponowne manipulacje. Królewska Świta dynastii uważa się za pilnych i ostrożnych ogrodników, którym zadaniem jest utrzymywanie równowagi i pilnowanie, by galaktyka nie stała się dzika i zarośnięta.

Ze względu na swoją wartość i potęgę Planetarium znajduje się pod pilną strażą na orbicie, powierzchni i głęboko pod powierzchnią Thanatosa. Dynastia dokłada wszelkich starań, by utrzymać obce gatunki i innych Nekronów z dala od dziedzictwa swojej technologii.

Źródła

  • Warhammer 40 000. Kodeks. Nekroni, praca zbiorowa, tłum. Tomasz Kowalik; Paweł Kowalik; Michał Szałański, UK Nottingham 2011, str. 15

Więcej z Fandomu

Losowa wiki