Astronomican

Gwardziści Nekronów

892strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze16 Udostępnij
Lyches by majesticchicken.jpg

Nekroński Gwardzista

Gwardziści Nekronów to straż odpowiedzialna za bezpieczeństwo dowódców Nekronów na polu bitwy i w ich pałacach.

Historia

Nekrońska Gwardia została utworzona z myślą o zapewnieniu ochrony dla możnych. Jeszcze w epoce ciała Gwardziści cieszyli się opinią nieprzekupnych i całkowicie oddanych swym panom. Prawda była jednak taka, że jako istoty z krwi i kości byli podatni na wszelkie związane z tym słabości. Byli bez wątpienia lojalniejsi niż zwykli żołnierze, lecz dopiero po biotransferze rzeczywistość dogoniła legendę.

Zaufane jednostki

Gwardziści zostali zaprogramowani do całkowitego posłuszeństwa wobec konkretnych możnych lub całej dynastii. Przy pełnej lojalności zachowano ich cechy intelektualne oraz świadomość. W takim połączeniu tworzy to z nich idealnych emisariuszy lub godnych zaufania kapitanów. Często zostają wysłani w ważnej misji dyplomatycznej lub aby negocjować warunki rozejmu. Ponadto każdy z Gwardzistów został wyposażony w ciało dorównujące pod każdym względem ciału swego pana, aby każdy z Lordów, miał pewność, że może liczyć na nich także w boju.

W środku bitwy

Z uwagi na ich imponującą posturę spowodowaną m.in. ich dodatkowym pancerzem. Gwardziści są często widziani w samym centrum potyczki. Dzieje się tak ze względu na to, że skupiają wokół siebie Wojowników. Bywa też, że po prostu bronią dowódcy przed głównymi siłami przeciwnika pragnącego go zabić. Nie jest to proste zadanie, bo uformowana przez Gwardzistów falanga jest niebywale trudną przeszkodą i potrafi minąć cała bitwa a nie zostanie złamana.

Uzbrojenie

Tradycyjnym uzbrojeniem Gwardzistów są ciężkie Kosy Bojowe. Siła Nekronów pozwala na swobodne posługiwanie się nimi, a wymierzone taką bronią ciosy nie są zatrzymywane nawet przez najtwardsze pancerze. Nierzadko Arcylordowie prowadzą do boju falangi uzbrojone w Hiperfazowe Miecze i Rozpraszające Tarcze. Wyposażeni w tą broń Gwardziści cechują się większą wytrzymałość kosztem siły zadawanych uderzeń.

Duma i cięcia

To co jeszcze odróżnia Nekrońską Gwardię od reszty Nekronów to niebywałe przywiązywanie wagi do perfekcyjnych ciosów. Wyprowadzenie idealnego uderzenia jest wielkim powodem do dumy. Jego porażka - hańbą. Gwardziści czerpią także pewną formę przyjemności z zadawania wrogom celnych trafień. Można niekiedy spotkać pojedynczego Nekrona stojącego nieruchomo z uniesioną bronią i wyczekującego doskonałego momentu na uderzenie. Gdy takie nastąpi potrafi odciąć całe kończyny lub rozpołowić wroga.

Źródła

  • Kodeks. Nekroni (5-ed.), str. 35

Więcej z Fandomu