Fandom

Astronomican

Groteski

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze16 Udostępnij
Oczyszczanie.png
Artykuł ten ma problemy z byciem czystym i godnym egzystencji, z powodu nagłówków, treści w sobie zawieranej, lub innych czynników.
DE Grotesque.jpg

W czasie bitwy

brak wyposażenia

Groteski (ang.Grotesques) to jednostki Mrocznych Eldarów. Są to ludzcy niewolnicy, przemienieni przez Haemonculi w żyjące maszyny do zabijania.

Opis

Groteski są efektem nieludzkich eksperymentów przeprowadzanych na pojmanych jeńcach przez Haemonculi. Wiele z nich ma ręce zastąpione przez haki, piły czy inne rzeźnicze narzędzia przeznaczone do walki wręcz. Dodatkowo istoty te posiadają niesamowicie wysoką tolerancję na ból - Imperialni naukowcy podejrzewają nawet, iż Groteski nie są zdolne do odczuwania go. Z tego powodu jedynym sposobem na powstrzymanie tych kreatur jest kompletne zmasakrowanie ich ciał. Jedynie broń ciężka, poczynając od działka szturmowego, jest w stanie powalić Groteski. Kieruje nimi instynkt i niepohamowana chęć mordu, przez co nie odznaczają się wysoką inteligencją. W połączeniu z powolnymi ruchami i brakiem jakiegokolwiek opancerzenia, powoduje iż stanowią one łatwy cel dla jednostek szturmowych.

Rasy

Najczęściej Groteskami zostają niewolnicy rasy ludzkiej. Mroczni Eldarzy którzy zostają w nie zamienieni są nazywani Zatraconymi.

Podczas Wojen Mrocznego Objawienia, Prorocy Ciała zdołali stworzyć Groteski z Tau.

Znane są też przypadki Grotesków rasy Eldarskiej.

Obecnie trwa rywalizacja pomiędzy największymi Konwentami o to, kto pierwszy zdoła stworzyć groteska-nekrona.

Uber Groteski

Stworzone przez Uriena Rakath'a najsilniejsze i najsprytniejsze ze wszystkich. Twory te znane są jako Uber Groteski (ang.Uber Grotesques). Mają większą świadomość niż normalne Groteski, sprawia to jednak że walczą z większym fanatyzmem a walka przynosi im samą przyjemność. Potrafią wzmacniać się i uleczać lekkie rany gdy pożerają inne istoty żywe (najczęściej żywcem).

Źródła

Codex Dark Eldar 5th edition

Więcej z Fandomu

Losowa wiki