FANDOM

Grawitonowe Działo Osobliwości (ang. Graviton Singularity Cannon) - olbrzymie działo na miarę Imperialnych Rycerzy wykorzystujące specjalną technologię broni grawitacyjnych, którym posługuje się Rycerz typu Cerastus, Atrapos.

Działanie i zastosowanie

Grawitonowe Działo Osobliwości.png

Grawitonowe Działo Osobliwości

Grawitonowe Działo Osobliwości to broń potrafiąca unicestwiać całe oddziały jednym wystrzałem, zwłaszcza jeśli jest to ciężka piechota, przez co nawet elitarne jednostki pokroju Terminatorów, czy takie jak Pancerze Bitewne nie stanowią żadnego problemu. Choć jest to broń której pocisk afektuje dany obszar, to jednak pojedynczy wystrzał jest także w stanie zniszczyć olbrzymie maszyny wojenne, a nawet gnieść pancerze Tytanów. Obraca ono masę wroga przeciwko niemu, obszarowo wpływając na pole grawitacyjne. Broń jednak jest bardzo słaba wobec bardzo lekkich jednostek jak np. Gwardzista. Jej dodatkową zaletą jest przygważdżanie wrogów do ziemi z uwagi na gwałtowny wzrost grawitacji w miejscu trafienia.

Niestabilność

Broń nawet jak na swój rozmiar jest niezwykle potężna, ale także i wyjątkowo niestabilna. Choć nie jest w stanie eksplodować, czy zniszczyć Rycerza, to jednak jest niewielka szansa, że wystrzał spowoduje tzw. Załamanie Osobliwości. Kiedy nastąpi ono przy Atraposie, to wówczas pole grawitacyjne uszkodzi powłokę maszyny. Jeśli jednak dojdzie do efektu załamania osobliwości przy trafionym celu, wówczas nastąpi istna apokalipsa. Wszystko dlatego że obok standardowego efektu Grawitonowego Działa nastąpi załamanie osobliwości tak potężne, jak efekt działania broni Vortex. A więc anihilacja wszystkiego w zasięgu eksplozji pocisku, nieważne jakiej jednostki i jak dobrze chronionej.

Źródła

  • Codex Space Marines 6th edition, s.121
  • The Horus Heresy Book Six: Retribution, s. 278 - 279

Więcej z Fandomu

Losowa wiki