FANDOM

Graia
Wiat-kuźnia Graia.jpg
Typ Planety Świat Kuźnia
Promień orbity Bliżej nieznany
Grawitacja Bliżej nieznana
Temperatura Bliżej nieznana
Populacja Bliżej nieznana
System Graia
Pod-sektor Nieznany
Sektor Nieznany
Segmentum Ultima

Graia jest Światem Kuźnią należącym do Imperium.

Znajduje się ona w Segmentum Ultima i tak jak wszystkie Planety Kuźnie zaopatruje ona Imperium w różnoraki sprzęt wojskowy. Jak na większości tego typu planet swoją obecność zaznacza Adeptus Mechanius.

Niewiele wiadomo o historii kolonizacji planety, tak samo jak o ilości mieszkańców i jej rozmiarach. Jedyne czego można się domyślać to średnia temperatura, która prawdopodobnie jest podobna do tych, które to panują na innych produkcyjnych planetach.

Planeta jest ważna z powodu posiadania wielu unikalnych schematów (na wyszczególnienie zasługuje wyrzutnia "Zemsta", która nie jest dostępna po za Graią) oraz znajdujących się na niej Tytanach klasy Warlord.

Skitarii Graii

Symbol Grai.jpg

Symbol wojowników Grai

Graiańscy Skitarii noszą się w karmazynowych szatach, bardzo podobnych kolorystycznie do tych noszonych przez kapłanów Marsa. Ich dekoratorzy wierzą, że wynika to z skłonności tych wojowników do malowania się krwią i wnętrznościami swoich ofiar.

Odziani w swe cybernetyczne pancerze Skitarii z Graii stoczyli wiele bitew prowadzeni przez swoich mistrzów.

Symbolem wojowników Grai jest "Słoneczna zębatka". Słońce w jej centrum oznacza początek nowej ery postęp a otaczające ją elementy koła zębatego, informują że Tech-kapłani z Graii chcą stać się jej mistrzami.

Ważniejsza miejsca

  • Manufactorum Ajakis - znana także jako Manufactorum Tytanów.
  • Obiekt Kalkys - używany jako laboratorium przez Inkwizytora Drogana.
  • Bateria Obrony Planetarnej "Goliath" - zniszczona podczas inwazji.
  • Iglica Orbitalna - zniszczona podczas inwazji.

Ważniejsze wydarzenia

GraiaRuna.jpg
  • Goliaty w ogniu (170.M37) - Skitarii ze Świata Kuźni Graia wzięli udział w polowaniu na trzy Tytany Chaosu, które ukryły się za murami Twierdzy Retross. Zwycięstwo zostało przesądzone, gdy broń łukowa Skitarii przeciążyła główne systemy zdradzieckich maszyn.
  • Inwazja na Graię (bliższa data nieznana, prawdopodobnie w okolicach połowy M41) - atak na planetę wywołany poprzez orkowe Waaagh! Herszta Grimskulla (Ponury Czerep), a następnie atak Chaosu wykorzystującego podstęp oraz zamieszanie wynikłe z wojny obrońców z zielonoskórymi. Podczas inwazji, zniszczone zostały dwa z ważniejszych miejsc dla planety, tj. Bateria Obrony Planetarnej "Goliath", która to została zniszczona przez sabotaż Adeptus Astares Ultra z powodu, iż znajdowała się we wrogich, orkowych rękach; oraz Iglica Orbitalna, która to została zniszczona (także przez Ultramarines, poprzez wystrzał z działa "Invictusa"), aby zapobiec dalszemu napływaniu wojsk Chaosu na planetę.

Galeria

Żródła

  • Warhammer 40,000 Space Marine (gra video)
  • Codex Adeptus Mechanicus - Skitarii [7 edycja]

Więcej z Fandomu

Losowa wiki