FANDOM

Ten artykuł bezpośrednio powiązany jest z serią Dawn of War, więcej informacji znajdziesz na:

Dawn of War Polska

"Jestem siłą Gorka i Morka!" - Gorgutz Wyrwiczerep

Historia

Gorgutz.jpg

Herszt Gorgutz Wyrwiczerep podczas Mrocznej Krucjaty

Gorgutz Wyrwiczerep (ang. Gorgutz 'Ead 'Unter) zwany też Gorgutzem Łapaczem Czerepów swoją "karierę" rozpoczął na lodowej planecie Lorn V. Zjednoczył on orkowe klany i ruszył do wojny. Samą wojnę przegrał i został wyparty z Lorn V.

Potem przez pewien czas dowodził flotą orkowych piratów. Niespodziewanie zawirowania spaczni wyrzuciły go na orbitę planety Kronus. Gorgutz stracił większość floty a jego własny "okręt" rozbił się na planecie. Okręt uderzył w sam środek Zielonego Wybrzeża z towarzyszącą mu falą uderzeniową niszczącą okoliczne orkowe obozowiska. Wściekli "gospodarze" z furią rzucili się na nowo przybyłych, jednak Gorgutz wygrał bitwę.

Herszt dojrzał na nowej planecie szansę na utworzenie nowego WAAAGH!. Natychmiast przystąpił do zjednoczenia mniejszych orkowych klanów. Mimo początkowych sukcesów nie udało mu się odnieść zwycięstwa. Wszystkie klany zostały zniszczone a baza zrównana z ziemią przez trzy kompanie Krwawych Kruków dowodzonych przez kapitana Davian'a Thule'a. Nieznanym pozostaje fakt w jaki sposób herszt zbiegł.

Trzecim i ostatnim jak dotąd jego wyczynem była inwazja na układ planetarny Kaurava. Tam orkowie przywitali go jak bohatera gotowi do walki dla niego. Jednak w tym przypadku nie znamy wyniku działań wojennych.

Ciekawostki

  • Szanuje Ghazghkulla do tego stopnia, że skarcił swojego Burszuja za nazwaniem go większym od legendarnego Arcyherszta.

Źródła

Kodeks: Orkowie 4 edycja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki