FANDOM

Gen tar1

Generator tarczy

Generator tarczy (ang. Shield generator) to jeden z wielu używanych przez Tau systemów wsparcia. Jest bardzo popularny i często wykorzystywany przez Kastę Ognia, którzy cenią ją za ochronę, którą im zapewnia, zwłaszcza przed ostrzałem z broni ciężkiej.

Opis

Urządzenie to wytwarza twarde pole energetyczne, które ma na celu chronić użytkownika przed ostrzałem, a także atakami z broni białej. Można go wykorzystywać na dwa sposoby. Pancerze bitewne mogą zamontować generator na jednym ze znajdujących się na pancerzu portów. Jeśli jednak pilot nie chce tracić na nie dostępnego miejsca, do bitwy może zabrać ze sobą sondę ochronną, która świadczy pole energetyczne każdemu żołnierzowi w drużynie do której została przyłączona. Dla jednostek piechoty Tau - takich jak Wojownicy Ognia czy Obserwatorzy - zabranie ze sobą drona to jedyny sposób w jaki mogą skorzystać z generatora tarczy, bowiem na ich pancerzach nie da się zamontować żadnych urządzeń.

Inne rodzaje generatora tarczy

Gen tar2

Generator tarczy ,,Riptide"

Riptide

Używany tylko przez pancerz bitewny XV104 Riptide. Zapewnia nieco słabszą ochronę niż standardowa wersja generatora tarczy, jednak pilot może go spróbować doładować za pomocą reaktora czarnej materii. Jeśli nie dojdzie do przegrzania, pole energetyczne stanie się niemal niemożliwe do przebicia.

Ravelin

Stosowany przez pancerz XV109 Y'vahra. Pole energetyczne ma podobną wytrzymałość co to w wersji Riptide, jednak Kasta Ziemi wprowadziła pewną modyfikację - generator tarczy ,,Ravelin" zapewnia większą ochronę w sytuacji gdy atak zostanie przeprowadzony z bardzo bliska albo przy pomocy broni białej. Jest to bardzo przydatne, biorąc pod uwagę zastosowanie pancerza XV109. Tak jak wyżej, pole energetyczne można podładować reaktorem czarnej materii.

Zintegrowana

Używana przez pancerze XV107 R'varna. Działa podobnie jak generator ,,Ravelin", jednak w tym wypadku pole energetyczne jest wytrzymalsze w przypadku ostrzału, nie zmienia jednak właściwości jeśli dojdzie do ataku wręcz. Tak jak powyższe, można go doładować reaktorem czarnej materii.

Eclipse

Ten rodzaj jest póki co eksperymentalną technologią, używaną na razie wyłącznie przez jednego z bardziej znanych Komandorów Kasty Ognia, Vesu'r R'alaia. Pole energetyczne ,,Eclipse" jest tak samo wytrzymałe jak to w standardowej wersji generatora tarczy. Kasta Ziemi zainstalowała w nim jednak interesującą innowację, mianowicie pole maskujące. Działa jednak tylko w wypadku gdy użytkownik pozostanie nieruchomy. Jeśli nie wykona żadnego ruchu, stanie się niewidzialny.

MV52

Pole to zapewniają jedynie sondy ochronne MV52, i jak na razie stosuje je tylko głównodowodząca armii Dominium, Komandor Shadowsun. Jak na razie prawdopodobnie najtwardsza wersja tarczy energetycznej stosowanej przez Tau. Podczas bitwy o Agrellan O'Shaserra wdała się w walkę z czołgami Leman Russ i nawet bezpośrednie trafienia z ich potężnych dział bitewnych nie były w stanie przebić tego pola ochronnego.

Barrier

Wykorzystywany przez pancerz bitewny KX139 Ta'Unar. Pozwala mu przetrwać ataki z najpotężniejszych broni Galaktyki, takich jak działa Tytanów lub niszczycieli Shadowsword. Takie ataki jednak często przeciążają generator, który potrzebuje paru chwil na ponowne uruchomienie się - przez ten czas KX nie może liczyć na żadną ochronę, poza tą którą gwarantuje mu jego pancerz.

Źródła

Więcej z Fandomu

Losowa wiki