FANDOM

Furia (ang. Fury)- to demoniczna bestia Chaosu Niepodzielnego i niemal bezmyślna manifestacja Chaosu w najczystszej formie.

Ogólne informacje

Furia.jpg

Nie patrz, jestem nieumalowana!

Wiadomym jest, że Furie są duszami śmiertelników, które nie mogły się zdecydować, któremu z bogów chaosu służyć. Nie wynikało to z powodu miłości do wszystkich z nich, ale z chęci osiągnięcia jak największych korzyści. Po śmierci ich dusze niechciane przez żadnego z mrocznych bogów, skazane są na spędzeniu wieczności w okropnej formie gargulca. Potępione, poniewierane przez moce Immaterium, skazane na bezkresną wędrówkę bez żadnego celu. Furie mogą zostać zniewolone przez każdego z bogów chaosu. Oznacza to, że taki demon posiada cechy charakterystyczne dla danego boga np. Furia podlegająca Khornowi ma czerwone zabarwienie i jest żądna krwi, zaś poświęcona Nurglowi rozsiewa zarazę i spaczenie.

Są większe od człowieka, ale poruszają się w zgarbionej postawie, Furie to przyczajone skrzydlate potwory. Posiadają okropne twarze o długich szczękach, pełnych zębów i kłów. Szczeciniasta grzywa ciągnie się od ich rogów na kark, a dwa nietoperzopodobne - skrzydła wyrastają z ramion. Ich ubarwienie różni się w zależności od przepływu demonicznych mocy w osnowie, ale czarne lub czerwone jest najczęstsze.

Zachowanie

Furia 2.jpg

Kogo by tu dziś schrupać?

Furie są słabsze od innych demonów, które często je niewolą. Potwory te nieustannie szukają wyrw w Świecie Rzeczywistym, dzięki którym będą mogły zaznać choć na chwile ulgi od wiecznej udręki. Demony te są jednymi z pierwszych pojawiających się w pobliżu otwartych wrót Osnowy lub jeśli Pola Gellara ulegną awarii. Kiedy znajdą się w Materium, szukają śmiertelników, aby wyładować na nich swoją wściekłość. Często zbierają się w większe grupki i zabijają wszystko co mogą znaleźć w by zyskać ulgę od nękającego ich poczucia bezsensowności.

W czasie polowania Furie wznoszą się w powietrze, krążąc nad polem bitwy niczym sęp i próbując zaskoczyć ich ofiarę atakiem z powietrza. Tchórzliwe w naturze, z powodu ich najniższej pozycji w demonicznej hierarchii, Furie wolą atakować osobniki ranne, samotne lub niezdolne do skutecznej obrony. Spadając z nieba na rozpostartych skrzydłach, wydając mrożące krew w żyłach wycie, usiłują rozerwać swoją ofiarę na strzępy za pomocą szponów i pazurów.

Pojedynczy demon może zostać pokonany przez dobrze uzbrojonego i wierzącego w Imperatora człowieka, zaś grupki tych bestii mogą zostać odegnane wystarczającą siłą ognia. Furie w służbie większych demonów są większym problemem. Kierowane strachem i grozą, atakują one z entuzjastyczną złośliwością, by zdobyć uznanie w oczach ich demonicznych przełożonych. Czasem po prostu porywają pojedyncze osoby dla swojego pana. 

Ich ogromna mobilność, przerażający widok i słabość powodują, że śmiertelni słudzy chaosu często próbują przyzywać i zniewolić Furie. Większość z tych głupców przekonuje się, że nawet najsłabszy demon jest więcej niż godnym przeciwnikiem dla oszukanego śmiertelnika.

Źródła

  • The Koronus Bestiary s.120
  • Codex Chaos Daemons 4 Ed. s.46
  • Codex Chaos Daemons 6 Ed. s.59
  • Codex Chaos Space Marines 3 Ed. s.42

Więcej z Fandomu

Losowa wiki