Fandom

Astronomican

Flota Nekronów

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze6 Udostępnij
Flota Nekronów - dysponująca jednymi z największych i najpotężniejszych jednostek w galaktyce stanowi obok sił lądowych o potędze nekrońskich dynastii.
Necron's ship by adamburn.jpg

Nekroński okręt opuszczający Osnowę z Wrót Dolmeńskich

Necrons fleet.png

Historia

Podbój galaktyki

Przez całe milenia nekrontyrskiej cywilizacji Nekroni polegali na powolnych okrętach statycznych. Prawdopodobnie hibernowani na czas lotu spędzali całe dziesięciolecia w oczekiwaniu na dzień, gdy dotrą na odległą planetę.

Mimo to udało im się opanować niemal wszystkie układy planetarne. Jedność i przewaga technologiczna sprawiły, że stało się to możliwe. Być może wówczas Nekrontyrzy dysponowali zdolnościami psionicznymi, ale dziś tego nie wiemy.

Wojna w Niebiosach

Nie wiadomo w jaki sposób Nekroni byli w stanie koordynować ataki na Przedwiecznych i ich sojuszników. W zasadzie niemożliwym byłoby nawet wypowiedzenie wojny bez wielu upływu lat jeśli Milczący Król nie dysponował żadnymi telepatami. Floty były rozproszone i zazwyczaj koncertowały się na pojedynczych celach jak układy Eldarów etc.

Nadejście C'tan oznaczało dla walk w przestrzeni kilka rzeczy. Po pierwsze koniec z powolnymi podróżami. Nekroni dysponowali technologią zdolną do tworzenia Wrót Dolmeńskich i swobodne pokonywanie Pajęczego Traktu. Po drugie pełne współdziałanie. Dzięki protokołowi dowodzenia każdy ruch wojownika czy flotylli odbywał się wedle woli Milczącego Króla. Po trzecie wsparcie boskich istot zniwelowało straty ponoszone przez flotę. Jej jednostki od dawna będące największą potęgą galaktyki prawie nie obawiały się nieprzyjacielskiego ataku. W czasie Wojny w Niebiosach ich siła obronna została jeszcze bardziej zniwelowana, by cała moc generatorów plazmowych mogła zostać przekazana sile ognia zdolnej do niszczenia całych planet.

Przebudzenie

Tombship.jpg

Okręt Grobowiec - Kurhan, rzut na prawą burtę

W skutek Wielkiego Snu duża część okrętów, które kiedyś siały strach w mieszkańcach galaktyki przepadła, uległa zniszczeniu lub została celowo zdewastowana. Mniejsze obiekty zostały łatwo schowane do podziemnych hangarów Planet Grobowców. Większe zostały ukryte w tunelach Osnowy, dostępne tylko dla Nekronów. Nawet jeśli Eldarzy dołożyli wszelkich starań, by znaleźć i zniszczyć te monumentalne pomniki dawnej technologii, to nie byli zdolni dostać się w każdy fragment zachowanego przez Wrota Dolmeńskie części Pajęczego traktu.

Oznacza to, że najpotężniejsze statki Nekronów tylko czekają, by ich władcy powrócili na starożytne pokłady. Jeśli tylko odnajdą zapomniane przejścia, mogą odzyskać potęgę, jakiej galaktyka nie widziała od upadku imperium Eldarów.

Podział okrętów

Jak każda flota, także nekrońska składa się z jednostek lżejszych i cięższych. Każda pozostaje szybka i zwrotna, jednak w zależności od rozmiarów przypisane są im inne zadania.

Okręty Grobowce:

BFGTombshipMain.jpg

Typu Kurhan

(ang. Chain Class Tomb Ship) Mający długość około 15 kilometrów ta najcięższa i największa nekrońska jednostka kosmiczna. Dysponuje imponującą siłą ognia, zdolną do zniszczenia Imperialnego Okrętu Wojennego.

Posiadając na wyposażeniu Posyłanie do Grobu (ang. Sepulchre), generatory Odpływu Energii (ang. Energy Drain) oraz Bicz Cząsteczkowy stanowi realne zagrożenie dla każdej jednostki w kosmosie.

Okręty tego typu są widywane niezwykle rzadko, co dowodzi jedynie tego, że większość sił Nekronów pozostała w uśpieniu, a najcięższe ataki mają dopiero nastąpić.

Krążowniki:

Necron Scythe Class Harvest Ship.gif

Żniwa Typu Kosa

(ang. Harvest) Ciężki okręt tworzący w trójkach eskortę dla Kurhanów. Jego szybkość czyni go trudnym do trafienia celem, a promienie Posyłania śmiertelnie groźnych przeciwnikiem.

BFGShroudMain.jpg

Lekki Typu Caun

(ang. Shroud)

Trzon nekrońskiej floty. Są to najszybsze z dużych okrętów. Wykonują misje rozpoznawcze oraz ataki uprzedzające. To one stanowią o głównej sile uderzenia. Dysponują dużą siłą ognia i imponującą zwrotnością.

Żaden przeciwnik nie może lekceważyć ich w czasie bitwy, bo w jednej chwili potrafią ominąć zasłonę ostrzału i myśliwców po czym uderzyć na tyły przeciwnika.

Eskortowce

Typu Szakal

(ang. Jackal)
JackalRaider.jpg

Większe od swoich kuzynów Szakale są zdolne wytrzymać od nich nieco więcej. Towarzyszą zwykle w trójkach Kurhanom lub w parach krążownikom.

Typu Requiem

(dosł. lament, pieśń pogrzebowa; ang. Dirge)
DirgeRaider.jpg

Najmniejsza znana jednostka eskortowa Nekronów. Jej zadaniem jest najprawdopodobniej zajęcie przeciwnika i nękanie go intensywnym i gęstym ostrzałem dział gaussowskich. Towarzyszą większym jednostkom i zazwyczaj nie wykonują samodzielnie żadnych misji.

Myśliwce

Night Scythe.png
Desantowe

Kosy Nocy

Poprzedzają desant nekrońskiej inwazji. Ich zadaniem jest przedrzeć się za linię wroga i przeprowadzić tam desant nekrońskiej piechoty. Dzięki ponaddźwiękowemu napędowi i zwrotności wykonują zadanie bez trudu, czy zbędnych komplikacji. Ponadto pełnią też funkcje zwiadowcze i wywiadowcze.

Kosyzagłady.png
Szturmowe

Kosy Zagłady

Te ciężkie myśliwce korzystając z Promieni Śmierci obracają całe kolumny wrogich czołgów i piechoty w bezwolną parę. Sam ich przelot wpędza przeciwników w trwogę często doprowadzając do końca bitwy zanim padnie pierwszy strzał. To prawdziwi posłańcy zniszczenia. 

Źródła

  • Kodeks: Nekroni 5-ta edycja, str. 6, 50, 51
  • Gothic: Necrons

Więcej z Fandomu

Losowa wiki