Fandom

Astronomican

Flota Mrocznych Eldarów

892strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze15 Udostępnij

Flota Mrocznych Eldarów
943308b7dbe42f8eea9c172dbf9c3bbf.jpg
Przynależność Mroczni Eldarzy
Funkcja Militarna
Siedziba Główna Commorragh i Nexus Cieni
Naczelny Dowódca Archont
Podstawowa Jednostka Flota
Utworzenie 30 lub 31 milenium.
Flota Mrocznych Eldarów - flota używana przez Mrocznych Eldarów do przemierzania i podbijania galaktyki. Charakteryzuje się przewagą lekkozbrojnych, szybkich okrętów, co wyróżnia ją na tle innych ras.

Historia

Przed Upadkiem, Eldarzy posiadali najpotężniejszą flotę w Galaktyce. Niestety, większość okrętów została zniszczona po narodzinach Slaanesh. Przetrwały tylko te, które były wtedy na Światostatkach lub stacjonowały w Commorragh.

Dzisiaj we flocie Mrocznych Eldarów znajduję się bardzo mało statków, które pamiętałyby Imperium Eldarów (z różnych przyczyn- większość z nich była po prostu zbyt zaawansowana i nikt nie wiedział, jak je obsługiwać więc je zezłomowano), większość z nich to twory Haemonculusów i innych szaleńców z Commorragh.

Podział Okrętów

Krążowniki Krążownik klasy Tortura (ang. Torture class Cruiser)

Torturer.jpg

Krążownik klasy Tortura

Rozmiarami przypominający Nekrońskie Okręty Grobowce, według wiedzy Imperium, Mroczni Eldarzy mogą posiadać takich trzysta.

Uzbrojone są w setki Mrocznych Lanc i dział laserowych, chronione potężnym polem siłowym i mogą być wyposażone w Imitatora. Z powodu swojej wielkości i pancerza, nie jest zbyt zwrotny.

Korsarz Eskortowiec (ang. Corsair Escort)

Corsair-mini.jpg

Korsarz Eskortowiec

Mniejszy od Tortury ale za to znacznie lepiej uzbrojony.

Wyposażony w: Mroczne Lance, Broń Energetyczną i różnego rodzaju torpedy. Zwrotniejszy od Tortury, ale o wiele słabiej opancerzony. Może pełnić rolę lotniskowca.

Myśliwce

Brzytwoskrzydły (Myśliwiec) (ang.Razorwing Jetfighter) 

Razorwing01 873x627.jpg

Brzytwoskrzydły

Naddźwiękowy myśliwiec, ma imponujące uzbrojenie jak na pojazd o tej wielkości.

Wyposażony jest w dwa Splintery, parę Mrocznych Lanc oraz kilka sztuk pocisków o różnym kalibrze.

Piloci tego myśliwca są elitą wśród Mrocznych Eldarów.

Kruk (ang. Raven Fighter)

Raven.jpg

Kruk

Najbardziej rozpowszechniony pojazd Mrocznych Eldarów. Dla Floty Mrocznych Eldarów, Kruki są tym czym Leman Russy dla Gwardii Imperialnej tzn. jest ich dużo i mają wiele różnych modeli (które z nieznanego powodów - nie mają nazw).

Najpowszechniejszymi modelami Kruków są:

  • Zwykłe wyposażone w Mroczne Lance i Działo Odłamkowe, służą głównie do niszczenia pojazdów.
  • Mniejsza i zwinniejsza wersja,wyposażona w Mroczne Lance i Imitatora, służy do walki z innymi jednostkami powietrznymi.
  • Do walk z Tytanami. Największy, najciężej opancerzony i posiada najpotężniejszą broń dostępną w arsenale Mrocznych Eldarów.

Bombowce

Vd top.jpg

Bombowiec Voidraven

Bombowiec Voidraven (ang. Void Raven Bomber)

Void Dragon Phoenix

Jest to inna wersja Eldarskiego bombowca myśliwskiego klasy Feniks.
Void Dragon Phoenix.jpg

Feniks "Smok Próżni"

Pojazd ten jest używany przez eldarskich korsarzy z grupy ,,Smok Pustki". Różnica między tą wersją a oryginałem jest zamienienie Dział Laserowych na Gwiezdne Działa (Starcannons). Feniksy "Smok Próżni" są wynajmowani przez Mrocznych Eldarów tak często, że są przez niektóre rasy klasyfikowane jako twór Commorragh.

Inne

Brzytwoskrzydłe (Bestie)

Źródła

  • Codex Dark Eldar 3th edition
  • Codex Dark Eldar 5th edition
  • Imperial Armour II
  • Imperial Armour-Apocalypse

Więcej z Fandomu

Losowa wiki