FANDOM

Felinidzi (ang. Felinids) znani także jako Homo sapiens hirsutus to gatunek podludzi, którzy zostali uznani i sklasyfikowani przez Imperium. Ich występowanie jednak ogranicza się do ich świata macierzystego, co powoduje, że są oni gatunkiem endemicznym.

Charakterystyka

Chociaż gatunek ten został przez Imperium odkryty, poznany oraz zaklasyfikowany jako gatunek wywodzący się od ludzi, to jednak niewiele wiadomo na temat ich powstania, dokładnego wyglądu, czy też posiadanych umiejętności - jedyne co można, to spekulować na ten temat. Nie znane są także ich zachowania społeczne, kultura czy też ogólne zaawansowanie technologiczne.

Świat macierzysty

Światem macierzystym Felinidów jest planeta o niewiadomym położeniu znana jako Carlos McConell. Wedle rejestrów imperialnych, zarejestrowana jest ona jako świat zieleni (ang. World of Verdant). Nieznane są jednak bliższe informacje na temat planety, takie jak jej ukształtowanie, klimat czy występująca tam, nie licząc Felinidów, zarówno fauna jak i flora.

Spekulacje

Spekulacje na temat wyglądu Felinidów biorą się z użytych do opisania ich gatunku nazw. Termin "felinidzi", pochodzi zapewne od łacińskiego słowa felis - które znaczy tyle co "kot". Z kolei termin "Homo sapiens hirsutus" - może zostać luźno przetłumaczony jako "człowiek rozumny posiadający owłosienie (lub sierść)". Te terminy mogą nakierowywać na obraz rasy jakim może być mocno humanoidalna istota, która posiada sierść oraz być może elementy kociego ciała, takie jak na przykład: końcówka nosa, uszy, oczy, pazury u rąk, ogon, itp., których występowanie lub też nie, jest jednak niemożliwe obecnie do ustalenia.

Źródła

  • Warhammer 40,000 6th Edition Rulebook, s. 405

Więcej z Fandomu

Losowa wiki